Gestopt met Pil in Oktober 2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Arian, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmmm..... nee nog niks....

De huisarts (arts in opleiding) met wie ik begin juni het eerste gesprek had is pas volgende week terug. Dus ik ben volgende week maandag de eerste, zeg maar... ;)

Ach ja... die week langer kan er ook wel bij.

Ik was zelf de afgelopen dagen een stuk minder bezig met mijn cyclus en met de zwangerschapswens op zich. Ik had bijvoorbeeld al sinds we er voor willen gaan geen druppel alcohol meer aangeraakt, maar ja... onder het mom van 'het zal nog wel even duren' van het weekend toch maar weer eens lekker aan de rosé gezeten. Beviel me wel moet ik zeggen!

Maar nu kreeg ik vanochtend het bericht dat goede vrienden een kindje verwachten en dan, hoe blij ik ook voor ze ben, ben ik ineens weer heel veel bezig met onze eigen kinderwens.
    Zucht... ik wil ook.... ;)

2. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Oh wat vervelend, nog langer wachten!
    Lekker een rose'tje, geniet ervan, haha, vooral met dit weer is het zo lekker! ;)

Ik zit nu op 7dpo en heb de hele dag al last van menstruatiekrampen.. Zou dit wat kunnen betekenen? Ben ook zo snel emotioneel de laatste dagen... ;)

Aan de ene kant heb ik er wel een goed gevoel over zeg maar, maar dat wil ik niet, want als het dan toch niet zo is, valt het weer zo tegen!
    Maar dan ga ik dit weekend ook leker genieten van een ijskoud rose-biertje! ;)

3. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Proost dan maar! ;)

Ik duim voor je dat je goede gevoel ook waar mag zijn.... *duimduimduim*

Wat betekent dpo precies? Is dat het aantal dagen voor je NOD?

4. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    hè hè...eindelijk heb ik jullie gevonden!!
    ik vond het al zo raar dat er naar mijn idee bijna geen berichten meer kwamen:cool:

Maargoed... ik heb jullie dus weer gevonden...
    Om nog even te reageren: mijn HA heeft me enigszins gerustgesteld door aan te geven dat ze denkt dat het van het ontpillen komt en door mijn verhaal denkt ze dat ik 1x een vmk heb gehad (2-3 weken), heb helaas nooit een positieve test in handen gehad.
    Ze denkt dat het van het ontpillen komt, omdat ik voor het pilgebruik een goede cyclus had van 28-30dagen.

Maargoed...zélf ben ik nog altijd niet gerustgesteld. Ik ga namelijk de feiten bij elkaar optellen en trek dan zelf mijn conclusie (pessimist).

1) cyclus >40 dagen = verminderd vruchtbaar.
    2) kan uit mijn temp-lijst geen eisprong halen.
    3) uit cervix-slijm vind ik ook geen duidelijk vruchtbaar slijm.
    4) geen pijn li/re onderbuik, voel geen eisprong.
    5) 1x waarschijnlijk zwanger geweest wat resulteerde in een vmk.
    6) mijn moeder kon moeilijk zwanger worden (2jr, 5 jr).

Hieruit leid ik af dat ik dus geen of heel sporadisch een eisprong heb. Ben nu voor de tweede maand aan het tempen, maar nog niets gespot.
    Gisteren had ik wel éénmalig helder cervixslijm wat op rauw ei leek en waar ik wel geteld 1 draadje van kon trekken. Dit was echt maar één draadje en maar eenmalig, want daarna was het gewoon weer als vanouds (room/witte melkafscheiding waar ik géén draadjes van kon trekken). Mijn temp is maar 0,1 graad gestegen... en ik voel niets...
    Hoe is dat bij jullie? hebben jullie tijdens je vruchtbare dagen dagenlang helder cervixslijm, of ook maar één keer?

Daarom kijk ik ook uit als het oktober is, want ik ben er zeker van dat ik geen eisprong of een hele late eisprong heb, waardoor bevruchting erg lastig is.
    Dan hoop ik dat we snel doorgestuurd worden naar de gyn en dat ik bijv met Clomid mag beginnen, zodat er dan meer schot in de zaak is....eer dat je dan echt bezig bent ben je denk ik alweer een half jaar verder ...

Ons motto is daarom ook: geduld is een schone zaak!!

Sorry voor dit ego berichtje, maar het lucht wel op!
    Ben benieuwd naar jullie reacties!
    Bedankt alvast voor de steun!

Iedereen veel succes met klussen!!! en met wachten ;)

5. Sunshinelover

Sunshinelover Actief lid

24 jan 2011
    127
    23
    18
    @Elmo; Jammer dat je nu een week langer moet wachten. Maar voor je het weet zijn we weer een week verder. DPO is toch het aantal dagen na je ei (dus periode tussen ei en nod)?

@Myster: Ik vind het geen ego berichtje hoor. Om je vraag te beantwoorden; bij mij wisselt het cervixslijm echt tijdens de vruchtbare dagen. Soms heb ik maar 1 dag helder cervixslijm en soms wel 5 dagen (???). Volgens mij hoeft het niet perse zo te zijn dat je echt meerdere dagen helder cervixslijm moet hebben of dat het echt op moet vallen.
    Plus het verschilt ook per vrouw. Er zijn vrouwen die van het heldere cervixslijm helemaal niks merken en er zijn ook vrouwen die bij wijze van leeg lopen (staat in een boek over zwanger worden). Misschien stelt je dat enigzins gerust? En volgens mij hoeft je temp ook niet extreem te stijgen, ik dacht zelfs maar 0,2.
    Maar los daarvan, ik kan me heel goed indenken dat je er ongerust over bent! Ben zelf ook erg ongerust, heb weliswaar niet de dingen die jij opnoemt, maar weer andere dingen waardoor ik twijfel.

@Arian: Zou toch super zijn als je gevoel uit zou komen! Ga je morgen nog testen?

Hier lekker weekend achter de rug. Lekker naar Evidance geweest en 's avonds nog naar een verjaardagsfeest. Enige domper was dat weer iemand aankondigde zwanger te zijn (het lijkt echt besmettelijk in mijn omgeving, waarom steken ze mij niet aan?).

6. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Elmo, DPO betekent, Days Past Ovulation, Dus 7 dpo betekent 7 dagen na mijn eisprong, en op 14 dpo, kun je vaak testen.. Dus ben heel benieuwd, nog een paar daagjes wachten dus!

Myster, haha, vervelend he dat zoeken..;) Ik heb een ABBO genomen op dit topic, dus elke keer als er een reactie binnenkomt, dan krijg ik dat in mijn email, vanuit daar klik je op de link, en ben je binnen een paar seconden hier..

Ik weet eigenlijk niet of ik dan cervixslijm heb, ik let daar eigenlijk nooit op, dus zou niet weten hoe en wat.. Want ook (smerig detail) als ik dan moet plassen, plas ik dat er gelijk mee uit.. ;)

Weetje, ik dacht ook dat ik geen eisprong had, omdat mijn langste cyclus dus 56 was.. Maar nu is mijn cyclus rond de 32/33 dagen en heb wel een eisprong.. Dus het kan nog alle kanten op!

Maar idd, als ik jouw feiten zo bij elkaar zie, zou het idd wel kunnen dat het bij jouw anders is.. Ik kan me voorstellen dat je er naar uit komt, dat het oktober is, maar misschien komt het wel niet eens zo ver! :)

Helemaal geen ego berichtje, iedereen is hier om er met elkaar over te praten, en om je verhaal kwijt te kunnen! ;)

Welterusten..!

Lfs..

7. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Weet nog niet of ik morgen met zo'n vroege ga testen haha.. Ik laat het weten!

Het is confronterend he, als iemand vertelt dat ze zwanger is.. Ik weet precies hoe het voelt..

Fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad!

8. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ allen: dank voor de uitleg van dpo.

Over cervixslijm: ik heb de eerste keer dat ik na het stoppen met de pil ongesteld had moeten worden ineens heel veel vocht verloren. Ik was in de stad en schrok me rot, want ik had geen tampons of maandverband bij me en dacht dat het begonnen was. Achteraf gezien was dat waarschijnlijk cervixslijm, want exact 14 dagen later werd ik ongesteld.
    Dit heb ik ook nog een keer eind maart gehad, maar alle andere keren heb ik het niet gevoeld.
    En draden trekken..... nooit geprobeerd ;) Klinkt ook zo smerig....

9. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    haha ja klopt... klinkt ook smerig... hihi!!!
    we wachten het maar rustig af!!

Spannend Arian, ben benieuwd of je aan het testen gegaan bent !!!

bedankt voor jullie reactie!!

10. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

ik zou me graag tot jullie clubje willen voegen als dat mag. Ben zelf ook in oktober 2010 gestopt met de pil en nog steeds geen mooie test in handen gehad..

Hier even wat over mezelf:
    Ik ben 26 jaar en mijn vriend 30 jaar en wij proberen nu net als jullie sinds oktober 2010 onze kinderwens in vervulling te laten gaan.
    Wij zijn toevallig afgelopen maandag voor het eerst naar de huisarts geweest, alleen ter informatie een gesprek maar er werd gelijk actie ondernomen :$.. Konden dezelfde dag al het zaad van mijn vriend naar het lab brengen en morgen kunnen we bellen voor de uitslag.. Dus best spannend nu..

Dat is dus even in het kort onze situatie..

Hoop dat we op deze manier steun bij elkaar kunnen vinden en wellicht van elkaar kunnen leren.

Het wordt naar mijn idee steeds moeilijker, vooral als er mensen om je heen zwanger worden.. En niet dat je het deze mensen dan niet gunt maar het is wel ontzettend confronterend..

Liefs,
    Anita

11. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Anita,

Welkom hier!

Frustrerend hè.... als om je heen iedereen zo ongeveer tegelijk zwanger blijkt te zijn.

Spannend voor jullie! Maar wel fijn dat ze meteen actie ondernamen. Dan weet je wel waar je aan toe bent straks.

Ik zal duimen dat de uitslag goed is!

Groetjes,
    Elmo :)

12. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Anita,
    fijn dat je huisarts direct actie onderneemt.
    de mijne helaas niet, mag ik oktober weer terug komen, zijn dan een jaar bezig...

ben me alvast aan het indekken door temp-curve bij te houden...
    ga denk ik ook maar een maandje ovu testen gebruiken...dan heb ik alle voorbereiding alsvast getroffen :D

13. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Myster, ben idd aan het testen geslagen.. Negatief (natuurlijk;)).. Zit nu op 8dpo, maar ik dacht met zo'n vroege voor 6 dagen voor je NOD, kun je misschien wel iets zien.. Niks..! Misschien ben ik ook wel gewoon te vroeg, maar toch ook wel weer verdrietig, weet gewoon zeker dat het weer niks wordt deze keer..
    Volgende week afspraak maken bij huisarts! :(:)

Welkom Anita.. Wat goed dat je huisarts er meteen werk van maakt! Waarom ben je naar de huisarts gestapt? Heb je geen regelmatige cyclus of eisprong? Wat doet jouw cyclus dan op dit moment?
    Laat je de uitslag even weten, spannend...

Je hebt gelijk Myster, kan ie je ook niet weer naar huis sturen!

Niet zo uitgebreid vandaag, ben een beetje verdrietig, sorry, morgen weer een dag! ;)

14. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Elmo, dank je! Vind nu toch allemaal best wel spannend worden. En wat je zegt.. Ontzettend frusterend als je in je omgeving steeds hoort dat er iemand zwanger is.. Vandaag toevallig ook weer ergens opgepikt via hyves dat er misschien een goede vriendin zwanger is..

Myster, wat balen zeg dat de huuisarts je nog langer laat wachten... Dat had ik persoonlijk ook verwacht maar er werd gelijk actie ondernomen.. Heb zelf al een behoorlijke tijd temperatuurkaartjes bijgehouden en nu ook al een aantal rondes ovulatietesten gebruikt.. Had die kaartjes meegenomen maar heeft ze niet eens naar gevraagd ;)..

Arian, wat balen van je negatieve test. Maar misschien gewoon wat te vroeg. Begrijp dat je hierover verdrietig bent! Wat betreft je vraag over mijn cyclus en waarom ik naar de huisarts ben gegaan.. Had gewoon behoefte aan een gesprek.. En toen we daar waren ging ze gelijk actie ondernemen. Op dit moment is mijn cyclus vrij regelmatig en op basis van mijn temperatuurkaartjes constateer ik ook steeds een eisprong..
    Verder heb ik 2 jaar geleden een buikoperatie gehad en toen ik 9 maanden oud was.. De huisarts gaf aan dat er ook een kans bestaat dat er verklevingen zitten op mijn eierstokken.. Dat zou ook een reden kunnen zijn gaf ze aan voor het uitblijven van een zwangerschap.. Maar morgen eerst maar even bellen voor de uitslag en dan zien we weer verder..

Liefs,
    Anita

15. mammamia

mammamia Niet meer actief

Jammer Arian dat je een nega test in handen had. Maar zoals de anderen zeggen, het is misschien nog wat te vroeg. Het is moeilijk, maar misschien kun je beter gewoon wachten met testen tot de dag van je NOD. Anders ben je elke dag een btje teleurgesteld met een nega test en is ie misschien op je NOD dag wel knal positief:D

Alle andere meiden ook een dikke knuffel!

Liefs, mammamia

16. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    hey meiden. Tijdje niet geweest. Beetje druk, en had eigenlijk weinig te melden, tot vandaag!!!... *en dan denk je dan gaat het komen..,, not* Ik mag weer fijn een volgende ronde in. Het is vanmiddag weer losgebroken.

Ik ga vanavond even zitten om weer op jullie te reageren. Heb wel meegelezen maar niet gereageerd.:(

17. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Anita, heb je al uitslag? Ben benieuwd.. ;)

Mammamia, Vandaag weer getest, natuurlijk negatief(ben het al wel gewend);) 9dpo vandaag, en met zo'n vroege test moet je denk ik dan al wel wat zien.. Heb nu ook menstruatieklachten, dus ik ben er al op voorbereid om mijn regels te krijgen.. Mijn Luteale Fase is dan wel maar 9 of 10 dagen is dat niet te kort?

Jammer Marjolein, Kan me voorstellen dat je verdrietig bent..
    Hier ook, zullen we vanavond samen even verdrietig zijn, en vanaf morgen er weer voor gaan? ;)
    Hoelang is je cyclus op dit moment? Ik ben blij dat mijn cyclus wel weer een beetje "normaal" is, hoef ik niet in ieder geval 6-7 weken weer te wachten op een Kansje..

18. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Anita welkom!.. Fijn dat de dokter gelijk stappen onderneemt. Beter dan -ik weet niet precies meer wie-, waarvan de dokter pas in oktober iets gaat doen. *edit* myster dus.

Handig om alvast een temperatuurcurve bij te houden. Ik doe het ook, al wil dat nogal wisselen..... Mijn temperatuur is vaak op en neer... nou was hij gister gigantisch gedaald, dus ik denk dan word ik ook ongesteld, niks. Vandaag weer gigantisch stijgen op -na eispronghoogte-. en vanmiddag bingo.... Komt misschien ook omdat ik niet heel erg consequent temp. Ik zet er geen wekker voor, en temp de ene keer om half 7 en de andere keer om 8 uur...

arian, welke test heb jij dan dat je 6 dagen vantevoren kan testen. Diegene welke ik kon vinden waren max 4 dagen.
    mammamia, Ik zag laatst via iemand anders profiel dat jou zoontje meedeed aan een fotowedstrijd van zp. Natuurlijk heb ik op jou zoontje gestemd :)
    Arian -weer- Ja kom! laten we een potje gaan janken ;). Mijn cyclus is deze ronde weer 26. mijn kortste zijn 26 en mijn langste 30. Hoeveel was die van jou deze ronde?. Jij gebruikte deze maand toch etos zwanger worden?

Gelukkig kan ik wel steeds beter dealen met de teleurstellingen. De eerste 4 maanden was echt drama.... Ik werd toen zoo boos op de hele wereld, en niemand kon iets goed doen. Nu heb ik zoiets van; ok, balen, en niet leuk, volgende ronde misschien meer kans.
    En wordt het de volgende ronde niet, dan krijgen we erna hopelijk hulp.

19. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Marjolein, wat ontzettend balen meis! Hopen dat je de volgende ronde wel het geluk mag vinden! Zie in je onderschrift dat je 31 augustus intake hebt bij de gyn, heb je verder ook al onderzoeken gehad via de huisarts of is dat het eerste?

Arian, jepz, we hebben de uitslag! En helaas niet zo goed nieuws.. 70% was dood van de zaadcellen en 30% was beweeglijk maar ook niet echt super.. Dus nu krijg ik één dezer dagen bericht over een afspraak met de gyn. Heb besloten om het allemaal maar gewoon op me af te laten komen. Maar wat balen dat je weer een negatieve test hebt. Hoop echt dat je gewoon te vroeg hebt getest. Wat betreft je LF is deze niet heel lang maar volgens mij is hij ook niet te kort.. En volgende week ging je toch ook een afspraak maken met de huisarts?

Liefs,
    Anita

20. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!!

Ook ik heb alles meegelezen, maar had even niets te melden!

Arian: Ik hoop dat je idd te vroeg getest heb!! Ik duim voor je!

Anita: Sorry voor mijn nieuwsgierigheid, maar was de rest van het zaad wel goed (vorm en aantal)? Dat zou in ieder geval wel heel fijn zijn!

Marjolein1984: Balen dat je ongesteld geworden bent! Ondanks dat de kans klein is, blijft het iedere keer een teleurstelling!!

Wij krijgen vandaag als het goed is de uitslag van de 2de test binnen van mijn mans semenanalyse. Ik hoop zo dat het beter is dan de vorige keer... Het is best wel weer spannend!

Deel Deze Pagina