De rest was redelijk, ook niet super maar er zaten wel een paar goede zwemmers tussen.. En jij ook vandaag weer een uitslag! En geloof inderdaad dat dat erg spannend is. Vond dat gister ook... Laat je even weten wat de uitslag is?? En zijn er bij jou ook al testen gedaan of zijn ze nu alleen nog bezig met het testen van je man? Liefs
@Anita, ze zijn momenteel alleen bij mijn man aan het testen en we zijn gelijk doorgestuurd naar de uroloog. Bij mij hebben ze alleen bloedtesten gedaan en tijdens het verwijderen van mijn spiraal hebben ze een echo gemaakt bij mijn baarmoeder! Zodra ik iets meer weet, laat ik het meteen weten!!
Anita, heb je maar een test gehad? (lijkt er zo te staan, wij moesten er 2). Wij hebben alleen 2 keer een semenanalyse gehad, en die was slecht genoeg om doorgestuurd naar de gynacoloog te worden. De huisarts had mij wel wat vragen gesteld over mijn cyclus enzo, maar dat was volgens hem allemaal goed. Hoelang hebben jullie onthouding genomen voor de test. Bij ons was de levendigheid bij de eerste niet geweldig, maar redelijk, met 3 dagen. De tweede was ronduit slecht, met 5 dagen. anoniem, hopen dat het (iets) beter is. Heb je de uitslag al, en wil je er al iets over kwijt. Ben vandaag flink geterroriseerd door de kinderen, en ben nu helemaal op..... Lekker bankhangen, gamen, en tv kijken dus.
De uitslag is binnen! Het is iets beter dan de vorige keer. De hoeveelheid is beide keren goed. De beweeglijkheid was de eerste keer in A & B 36% en nu 40%. Het aantal zaadcellen met een goede vorm was vorige keer minder dan 1% en dat is nu 2%. Helaas nog steeds geen goede uitslag, dus nu maar afwachten wat er maandag verteld wordt bij de uroloog!!
Zo, ook eventjes hier niet geweest. Wel alles gelezen. Vervelend nieuws weer voor een aantal. En balen natuurlijk dat jullie voorlopig moeten afwachten. Sterkte en laat de moed niet zakken . Inmiddels ook een afspraak bij de HA gemaakt. Had besproken met de assistente waar het over ging. Ze ging overleggen met de HA en nu is er extra veel tijd ingepland, o.a. voor inwendig onderzoek. Ik schrok daar eigenlijk wel van, omdat ik er meer naartoe wil om gerust gesteld te worden (en voor mijn uitstrijkje). Verder in een dip, want veel mensen in mijn omgeving vertellen mij het blijde nieuws dat ze net zwanger zijn (vandaag alweer een). Oh ja, dan is het ook bij allemaal in 1x gelukt. Voel me nu dus erg mislukt op de een of andere manier .
Anoniem, wat jammer dat het nog steeds geen goede uitslag is. Maar gelukkig wel iets beter. Volgens mij was bij ons de hoeveelheid juist niet goed.. Maar weet het zo even niet meer zeker. We gaan morgen even het formulier met de uitslag bij de huisarts ophalen wat we dan moeten meenemen naar de gyn, hiervan nog niets gehoord verder.. Ben ook bang dat het nog best even duurt voordat we daar terecht kunnen. Ben wel benieuwd wat de uroloog jullie maandag nu gaat vertellen. Mag ik vragen hoe je man/vriend omgaat met deze uitslag? Marjolein, volgens mij was het bij ons maar 1 test.. Wat betreft de onthouding zat er bij ons bijna 8 dagen tussen en een vliegreis, was voor de test namelijk nog net ongesteld. Weet niet of dat misschien ook de nodige invloed heeft gehad. Ik hoop het eigenlijk van wel.. En lekker een rustig avondje gehad? Sunshinelover, wat fijn dat er een afspraak staat en dat ze ook al gelijk wat dingen bekijken. En wat betreft je dip, hier precies hetzelfde! Net een mailtje van goede vrienden gehad die in april zijn getrouwd en nu 14 weken zwanger zijn. Natuurlijk gun ik het ze van harte maar het doet je ongemerkt toch wel pijn. Gelukkig kan ik er goed met mijn vriend over praten en kan ik ook veel steun vinden hier op het forum bij lotgenoten zeg maar.. Hier zo maar lekker gaan slapen! Truste!
@ Sunshinelover en Anita: Ook hier vliegen de zwangerschappen me om de oren, zeg maar.... Fijn voor hen...maar ik heb van zulk nieuws wel altijd 'last'. Vooral ook hoe het door sommige verwoord wordt.
@ all,, balen he dat iedereen opeens zwanger lijkt te zijn. Hier is volgens mij de grootste babyboom geweest toen wij er net mee begonnen... De laatste tijd valt het mee qua mensen die zwanger worden/zijn. Anita verschil tussen 2 of 8 dagen onthouding maakt echt heel veel uit!!!. Ik haal even onze uitslagen erbij. ok.. met 2 dagen onthouding; lokaal/dood 40%(tot 40% wordt als normaal gerekend) totaal dood 10%, normale(goede) morfologie (dus vorm enzo) 12%(boven de 15 wordt als normaal gerekend) en met 5 dagen onthouding lokaal/dood 79% totaal dood 52%, normale(goede) morfologie (dus vorm enzo) 3% Je kan dus zien dat 3 dagen echt enorm veel uitmaken. Daarnaast was bij ons de bewegelijkheid ook enorm minder na 5 dagen. Hoeveelheid cellen was raar genoeg hetzelfde(2x 2mln per ml). Het enige dat flink vermeerderd, en zelfs boven normaal was was de hoeveelheid.
@Anita: Bij ons is ook verteld dat het aantal dagen onthouding heel veel uitmaakt!! Het schijnt beter te zijn als er niet meer dan 3 dagen onthouding tussen zit! De tweede uitslag was bij 2 dagen onthouding en iets beter dan bij 5 dagen onthouding! Mijn man gaat gelukkig heel goed om met de uitslag. De eerste dagen na de uitslag waren we allebei heel verdrietig. Hij vond het heel moeilijk te accepteren. Na een week hebben we onze schouders eronder gezet, want wij denken dat positiviteit in het leven helpt! We wachten gewoon maandag af en hopelijk kan de uroloog iets voor ons betekenen, anders moeten we toch echt naar de gynecoloog! Ben benieuwd naar jullie exacte uitslag!! Het is toch heel gek als je het ineens op papier ziet staan! Iedereen sterkte met de zwangerschappen die om jullie heen aangekondigd worden! Bij ons is het een ware babyboom (er zijn 10 mensen in onze omgeving zwanger), maar kan het op dit moment wel een plekje geven. Hopelijk blijft dat zo...
oohh.. 10 dat is wel heel veel. Sterkte. Bij onze eerste test was er dus 3 dagen onthouding. Toen we die uitslag kregen met het verzoek weer te testen, werd door de dokter gevraagd er nu wel 5 dagen onthouding van te maken. Waarom precies weet ik niet. Daarom wordt ook gezegd dat je de meeste kans op zwangerschap hebt als je om de 2 of 3 dagen seks hebt. Zodat het allemaal weer vernieuwd enzo. Niet dat dat voor ons veel helpt
Ik ben trouwens heerlijk dagje vrij. En ben mezelf enorm aan het verwennen, donuts, lekkere salade voor vanmiddag, en dr pepper met ijs. Ben nog ongesteld en vind dat dat wel mag. Straks nog even pendelen voor een aantal dames, en daarna boek lezen, en weinig aan het huishouden doen... Morgen staat ons nog een leuk feestje te wachten. Mijn man's ouders worden beiden dit jaar 60 en nou geven ze een feestje met thema de fifties. Dus ik kom daar morgen ook in vol ornaat met poedelrok .. heb er wel zin in.
Hoi Allen, ZO, wat wordt er veel gekletst en geschreven, leuk zeg!!! Ik kan me voorstellen dat het lastig is om te horen dat vrienden zwanger zijn... Uiteraard gun je het ze, maar soms brengen ze het zo laconiek dat ik denk: Je moest eens weten.... Een nicht van mij is na 10 jaar. nu ook zwanger!! geweldig nieuws toch?! Wat een verschil bij de onthoudingen joh! Ik dacht juist dat het goed om, om de dag seks te hebben.... Hier een kleine hoop. Vanmorgen getempt...mijn hele cyclus zit ik op een temp van 36.4-36.5 en vanmorgen 36.8... nu maar hopen dat ik een eisprong heb gehad!!! Klinkt best raar, dat ik zo blij ben als een klein kind, omdat mijn temp 0,4 graad hoger is... Ik hou hoop, maar durft niet té blij te zijn, bang dat mijn temp morgen weer gewoon 36.4 is en dat de temp verhoging maar éénmalig was... wordt vervolgd. Marjolein, pendel jij?? zo ja... zou je mij ook willen pendelen??? Nou meiden succes met alles... put kracht uit al het positieve om je heen... onze tijd komt nog wel, daar ben ik van overtuigd!!
whoopss.. verkeerd geschreven, ik bedoelde natuurlijk 2 tot 3 keer per week, ongeveer om de dag dus. Hoe lange cyclus zou je hebben als dit de eisprong was?... lijkt me erg vervelend zoveel verschil in de cyclussen te hebben. en jep ik pendel. Nog niet zo heel lang hoor. Ben er via dit forum geintereseerd in geraakt, en heb nou een aantal mensen al gependeld. En ik heb al een uitslag en die was goed Dame die zwanger was, en 4 pendels had die aangaven dat het een meisje zou worden. Mijn pendel zei jongen, en ik had gelijk. Als jij je voor- en achternaam met geboortedatum stuurt pendel ik je vanmiddag. Als je op de hoofdpagina staat van zp, en dan helemaal naar beneden scrollt bij diversen is ook een topic met andere pendelaars. Mocht je er meer willen verzamelen
Marjolein, hebben net de uitslag van het zaadonderzoek opgehaald en maar 4% A en 21% is AenB samen. Maar ook wij zetten hier de schouders er maar met positieviteit onder en proberen maar niet te veel waarde aan de test te hechten. Alhoewel vriendlief vind het toch best moeilijk. Hier net ook de brief van het ziekenhuis binnengevallen en 4 augustus kunnen we langskomen. Zal waarschijnlijk tegen die tijd weer net ongesteld zijn en dan net een nieuwe ronde ingaan.. Maar hoop stiekem dan net zwanger te zijn.. Wel ontzettend bedankt voor je info van jullie test, kan het daarom nu ook wel een beetje loslaten dat er misschien gewoon teveel dagen onthouding zijn geweest. Enne, lekker hoor een dagje vrij! En lekker een feestje morgen.. Zou zeggen heel veel plezier. Hier hebben we nog lekker vakantie.. Myster, temp ziet er hoopvol uit dan. Hou je toevallig je temp ook bij op fertilityfriend.com? Vind dat zelf een ontzettend handige site.
oohh vakantie....nog beter. Ben/ga je nog op vakantie (geweest)? Wat rot dat je vriend het er moeilijk mee heeft. Kan ik me ook wel iets indenken. Misschien dat hij het idee heeft dat het door hem komt dat jullie niet zwanger zijn. Nog even onze uitslagen erbij.... bij de 5 dagen onthouding, was A 6% en B 11% samen dus 17%. Fijn dat jullie er 4 augustus al heen kunnen, Heeft jullie ziekenhuis geen zomerstop?
@ Marjolein, Ik stuur je even een PB'tje. Mijn cyclussen blijven onregelmatig. Als dit inderdaad mijn eisprong zou zijn dan zou ik over 14 dagen ongesteld moeten worden... Dan zou ik op een cyclus van 43 dagen zitten. Zit nu op dag 29. @ Anita, Ik hou het niet bij via die site, ben niet zo'n ster in Engels Tsja, ik ben ook een klein beetje hoopvol, ik hoop dat het geen afwijking was van de thermometer... maar aangezien ik de hele maand 36.4-36.5 had en elke dag op dezelfde tijd heb gemeten ..... blijf ik toch hoop houden.
Wij zijn zondag teruggekomen van onze vakantie in de Dominicaanse Republiek! Wat een ontzettend mooie vakantie is geweest, mooi weer, lekker eten.. Noem maar op! Ook met dolfijnen gezwommen . Één minpuntje was dat ik mijn ongesteldheidsperiode had gedurende deze vakantie .. En nu gaan we dus weer met frisse moed verder aan onze kinderwens! En voor iedereen hier, we moeten echt hoop blijven houden!
He Meiden, Wat een gezellige bende hier, haha, dit had ik toch niet gedacht toen ik het topic maakte.. De reden waarom we kletsen is natuurlijk niet zo leuk en ook sommige berichten zijn natuurlijk niet leuk, maar ik vind het toch mooi dat we hier steun bij elkaar kunnen vinden en lekker kunnen kletsen.. Ik lees hier zo nu en dan Onthouding, wat houdt dat precies in? Ik ga volgende week mijn huisarts bellen, ben wel een beetje benauwd, wat kan ik verwachten? En moet mijn man gelijk mee, denk het wel he.. Ik ben net overgestapt en heb die man nog nooit gezien, dus ben wel een beetje zenuwachtig.. Zou je ook voor mij willen pendelen? Wat kun je daar uit opmaken dan ongeveer? Hier nog niet ongesteld geworden, maar zit er aan te komen, 11dpo, 4 testen, negatief, rijker.. en verschrikkelijke buikkrampen, dus geen sprankje hoop hier meer.. Maarja heb me er nou al bij neergelegd, dus op naar de volgende ronde, en het weekend een lekker biertje! Positiviteit is ook heel belangrijk, al ben ik dat zelf ook niet altijd, maar hierdoor zie je alles wel weer wat zonniger in... Hier gelukkig op het moment niet zoveel mensen die zwanger zijn, kan er ook niet zo goed mee omgaan eigenlijk.. Heb woensdagavond de hele aflevering van Babyboom zitten janken.. Sorry beetje een ego-berichtje, maar moet zo nu en dan kunnen toch... Fijn weekend allemaal!
Wat ik nog even wilde zeggen, vindt jullie stuk voor stuk lieve meiden, die het allemaal verdienen om binnenkort dat tweede streepje te zien verschijnen en ben blij dat wij zo'n mooi "clubje" hebben om elkaar te steunen!