Hallo dames, We hebben net besloten om te stoppen met de pil. Ik zit nu alleen in het buitenland en ben over dik 2 weken weer thuis. Nu zit ik al ik met een dilemma: zal ik hier proberen foliumzuur te halen of zal ik daarmee wachten tot thuis? Zodat ik weet wat ik haal... Wat zouden jullie doen? Groetjes
Ik zou foliumzuur slikken voor ik met de pil stopte. Met een simpel pilletje per dag, kun je in 75% van de gevallen voorkomen dat je kind zwaar gehandicapt raakt of komt te overlijden. In het Engels heet het folic acid of folate. Is in elke drogist en apotheek te krijgen.
Het wordt aangeraden om in ieder geval 4 weken voor de conceptie foliumzuur te slikken. Ik zou dus even een maandje eerst foliumzuur slikken en dan stoppen met de pil....
Gewoon daar halen en beginnen. Vaak is het de eerste ronde niet raak (maar je weet maar nooit), maar zou er niet te spastisch mee doen en maar wel nu direct met foliumzuur beginnen.
Grappig, ik ook! Niet bewust hoor, zwanger raken was niet de bedoeling. En nu is mijn kind dood. Dat de jouwe nog leeft is gelukkig veruit het meest gebruikelijke resultaat. Maar ga er aub niet nonchalant mee om!!! Als je dit kunt voorkomen met 1 pil, waarom dan wachten tot na de posi test? Dan ben je echt al te laat.
Maar het is veeeeele malen verstandiger om er tijdig mee te beginnen. Het duurt namelijk al een aantal weken voor het foliumzuurgehalte in je lichaam op peil is. Dus als je pas begint als je weet dat je zwanger bent (rond 4 wkn?) dan heb je misschien in week 7 en week 8 er echt wat aan... Snap dat niet iedereen de positie heeft om er tijdig mee te beginnen maar als het wel kan zou ik het sowieso doen. Ik slik inmiddels meer dan een jaar. Af en toe denk ik waarom nog... Maar ja het zal toch net deze ronde maar raak zijn! @ts ik zou het dus zeker daar wel kopen! Bij een apotheek wel te verstaan.
Het advies is om 4 weken voor de conceptie, dus 4 weken voor je eisprong, te beginnen met foliumzuur. De neurale buis begint zich te sluiten vanaf de conceptie. Op het moment dat je een posi test hebt, zit je zo 2 weken na de conceptie. En dus ben je dan al te laat voor de eerste fase en zit de kans erin dat de neurale buis 9zie het als een rits die de ruggengraat en de schedel sluit) volledig in de war raakt. Met 8 weken (dus 8 weken na conceptie, bij 10 weken zwangerschap) is de neurale buis gesloten. Daarna heeft foliumzuur niet zoveel zin meer, maar het advies blijft staan tot 12 weken zwangerschap. Echter kan het zonder problemen de hele zwangerschap geslikt worden. Foliumzuur is een wateroplosbare vitamine, een teveel plas je uit. Met dit advies zijn allemaal slimme mensen bezig geweest, met onderzoek enzo Of ben jij arts-onderzoeker? Heb je een andere bron? Ben daar best benieuwd naar namelijk. Zo nee: kijk dan heel erg uit met wat je zomaar op internet knalt. Wat is er nu zo moeilijk aan om 4 weken voor conceptie een inieminie pilletje te slikken? Als dit de kans op een kindje met een neurale buisdefect met 75% kan verkleinen.
Het lijkt me verstandig het daar te kopen , is vast niet zo makkelijk te verkrijgen als hier. Geeft toch een prettig gevoel het direct te gaan slikken!
Ik ga morgen op zoek naar een apotheek. Daar zal het vast te krijgen zijn en kunnen ze me vast het juiste geven. Ga toch maar beginnen, voelt beter. In nederland haal ik dan wel nederlandse foliumzuur.
Ik heb geen zin in een discussie, maar om nou te zeggen dat het dan echt te laat is is ook gewoonweg niet waar.
Nee, in de meeste gevallen niet idd. In de meeste gevallen gaat het zonder foliumzuur goed. Maar als je het kunt voorkomen, waarom dan niet? Je zegt dat het niet waar is, laat dan een bron zien, hoeven we ook geen discussie te hebben Daantje, foliumzuur is in elk land gewoon hetzelfde, tenzij je in een derde wereld land zit ofzo, waar ze sjoemelen met medicijnen oid. Maar dat lijkt me niet
Vanuit het ziekenhuis krijg je ook advies om foliumzuur te slikken alvorens de onderzoeken en behandelingen beginnen. Ik kreeg een maand voor het eerste gesprek een brief met het advies om te beginnen met foliumzuur. Dat slikte ik al, maar er wordt zeker niet luchtig over gedaan. Bij ontslag ook weer te horen gekregen dat het tot de tiende week geslikt moet worden en tijdens de intake bij de verloskundige wederom de vraag of er gewoon foliumzuur is geslikt en vanaf wanneer. Het is net als geen rauwe vis eten tijdens de zwangerschap....vaak gaat het wel goed, maar je wilt het risico niet lopen lijkt me.
Het is idd beter om het wel te slikken ja, ik zeg ook niet dat dat niet zo is. Ik zeg alleen dat ik in het geval van TS niet moeilijk zou doen, en wachten tot ik weer thuis ben.
Ik weet niet waar je zit, maar foliumzuur is foliumzuur en zeker in heel Europa doodnormaal en makkelijk te verkrijgen.
Hier is in jouw zkh bedoel je? Ik kreeg dat advies ook vanuit het zkh idd omdat wij een verhoogde herhalingskans hebben. Ik weet niet of dit nu voor iedereen geld, maar hoe langer hoe beter.
Hier in België. Verschillende ziekenhuizen en artsen gehad en allemaal raden ze aan om 3 maand voor conceptie te beginnen met slikken van foliumzuur.