Gestopt met pil, lange cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jeanine1985, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.654
    2.558
    113
    Okee, pfff dat wachten om gek van te worden!
    Nou hoop voor je het snel door breekt meid!

2. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Ja joh waardeloos, je weet gewoon niet waar je aan toe bent☹️ Ach, kan alleen maar hopen dat het er snel is

3. Adelien

Adelien Nieuw lid

14 apr 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is er eigenlijk al iemand zwanger geworden met zo'n lange cyclus?
    Wij zijn na een hele tijd van nog niet zwanger mogen worden door genetische problemen nu uiteindelijk wel natuurlijk aan het proberen. Eerste cyclus 49 dagen, nu in de tweede ondertussen al op dag 36 en nog steeds geen ovulatie :(

4. Graciemoira

Graciemoira Nieuw lid

16 jun 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Teunisbloemolie en/of tarwekiemolie capsules schijnen goed te werken om je lange cyclus wat in te korten!!

5. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.654
    2.558
    113
    Nou ik heb ook wel eens gelezen dat het bij sommige juist hun cyclus in de war schopte. Ik ben begonnen met Maca pillen Google maar eens. Deze brengen onder andere je hormonen weer in balans, en helpen bij je vruchtbaarheid.

6. LadySophie

30 jun 2016
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    ik ben midden december 2015 gestopt met de pil. Heb lange cyclussen. Nu een afspraak op 19 juli met Gyn. Als je twijfelt of het goed zit kan je na een half jaar al een doorverwijzing krijgen. Tenminste dat zijn mijn Huisarts.

Ik vind het ook heel vervelend dat het zo lang wachten is. Daarom wil ik ook graag weten of alles wel goed is. Omdat je minder kansen hebt als dat je een korte cyclus hebt :)

7. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.654
    2.558
    113
    Ik ben ook half december gestopt en lange cyclussen zit vandaag alweer op dag 63 maar me huisarts vertikt het gewoon! Daarom ben ik nu zelf maar begonnen met pillen om te kijken of het helpt naders vraag ik een second opinion bij een andere ha want heb ook nog eens symptomen voor pms.

8. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ik had ook van die lange cyclussen toen ik gestopt was met de pil. De h.a verwees mij pas na 1 jaar door naar de gynaecoloog! Was in dat jaar maar 3x ongesteld geworden. Bleek bij gynaecoloog dat ik pco heb. Ik ben wel doormiddel van hormonen clomid zwanger geworden en nu een prachtige dochter inmiddels van 3,5 jaar alweer. Willen in sept weer stoppen met de pil, ben bang dat ik dan weer van die lange cyclussen ga krijgen :( maar weet nu wel wat ik heb.

9. didi90

didi90 Actief lid

8 okt 2015
    399
    21
    18
    zie mijn onderschrift! We hadden 23 mei een afspraak op de fertiliteitspoli staan en 14 mei had ik een positieve test op cyclusdag 88.

10. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Gefeliciteerd Didi90!!!

Ben begin mei van dit jaar gestopt met het idee we zien het wel.
    Maar merk dat het me toch veel meer bezig houd dan ik had verwacht :p
    Eerste cyclus (als dat er eentje was) was 35 dagen.
    Ben benieuwd wat het deze keer wordt.

11. Loekje

Loekje Niet meer actief

He allemaal,

Ik lees al een tijdje mee aangezien dit ook helemaal mijn straatje is.

korte introductie: ik ben een paar maanden gestopt met de pil, en heb nog geen regelmatige cyclus gehad. de eerste was netjes vier weken (dagen niet geteld), de tweede duurde 69 dagen en de derde duurde 46 dagen.
    Ik houd het nu bij in een app op mn telefoon. Het irritante is nu alleen dat ik 4 dagen echt goed ongesteld ben geweest en daarna al2 dagen rood wc papier heb als ik afveeg maar verder geen verlies meer heb. Ben ik dan nog ongesteld?! Ik herken dit totaal niet, en dat zou betekenen dat ik, als ik die dagen meetel, 6 a 7 dagen ongesteld ben geweest. bizar lang voor mijn doen. (normaal 4 dagen)

Ik lees dingen over maca pillen om de boel een beetje op orde te krijgen? Iemand ervaring mee? Positief?

Succes met wachten en geduld opbrengen voor onze eigen lichamen :)!!

12. alatariel

alatariel Lid

6 jul 2016
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik lees ook al een tijdje mee en lees heel veel herkenbare dingen.
    Ben nu ruim een jaar gestopt met de pil en pas sinds mijn laatste cyclus lijkt het een beetje de goede kant op gegaan.

Heel veel succes en geduld allemaal, tis niet makkelijk!

13. Flamingo88

22 mrt 2016
    77
    21
    8
    ja ja ik ben afgelopen weekend ongesteld geworden na precies 132 dagen...

Nu maar afwachten of het vanaf nu weer regelmatig al zijn..

14. alatariel

alatariel Lid

6 jul 2016
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien toch iets te enthousiast, want ik zit inmiddels alweer op dag 38 en nog niets in zicht....

Een ander vraagje: ik heb de afgelopen maanden geprobeerd mijn ovulatiedatum te bepalen maar tot nu toe zijn alle testen steeds negatief. Zijn er meiden met ervaringen hiermee? Wanneer is het tijd om naar de HA te stappen? Ik ben nu ruim een jaar gestopt met de pil, maar we zijn nog geen jaar bezig.. We zijn even gestopt en gaan volgende maand (dat wil zeggen als ik eindelijk ongesteld ben geweest) weer dapper opnieuw proberen. Desalniettemin bekruipt mij steeds meer het gevoel dat er misschien iets niet helemaal goed zit en ik maak me eigenlijk toch wel een beetje zorgen (wat ongetwijfeld allemaal niet helpt).

Iemand tips, ideeën, ervaringen?

p.s. lucht wel op om het eens op te schrijven en te lezen dat er veel meer dames zijn met lange onregelmatige cycli die toch uiteindelijk zwanger zijn geraakt.

15. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Ik heb hier ook een tijdje meegelezen..
    Heeft bij mij 110 dagen geduurd voor ik eindelijk weer menstrueerde..
    Toen 33 dagen en nu lijken het er 42 te worden.
    (Al hopen we een zwangerschap!)
    Ik ben omdat alles zo lang duurde ovulatietesten gaan gebruiken..
    En sprong een gat in de lucht toen ik een positieve had.
    13 dagen daarop volgende de menstruatie.
    Heb al die tijd ervoor niet geovuleerd.
    Ben minder suiker gaan eten en Etos zwanger worden geslikt.
    Toen ik dit 3 weken deed werd ik ongesteld.
    Geen idee of het echt heeft geholpen maar kan geen kwaad om het te proberen.
    Hier dus zeker nog niet regelmatig maar ik heb weer hoop!
    Succes!

16. Evelyntjeuh

Evelyntjeuh Nieuw lid

28 jun 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik pik hier ook even op in.
    Ik ben sinds maart gestopt met de pil. Zoals ik al had verwacht kwamen mijn regels maar niet... Was toen ook toen we begonnen aan onze eerste kindje. Nu trouwen wij in augustus en wou ik op voorhand al ontpillen. 60 dagen heeft het geduurd en toen heb ik besloten om mijn regels op te wekken met duphaston. Had ik nog liggen want heb ik met de eerste ook moeten nemen. Dan opnieuw een cyclus afgewacht en deze duurde 40dagen. Weer een ongelooflijk lange cyclus. Had gehoopt dat dit zou beteren na de bevalling van mijn dochter...
    Zo duren de maanden echt lang. Nu deze maand onveilig gevreeën op de vruchtbare dagen (leve de clear blue testen!) ondertussen ook voor de eerste keer teunisbloemolie en tarwekiemolie aan het nemen. Wie weet zou het me helpen om mijn cyclus korter te maken en de tarwekiem voor mijn innesteling te verbeteren. Want na mijn eisprong heb ik na 8 dagen al mijn regels ipv na de standaard van 14 dagen. Dit wil zeggen dat mijn eitje weinig kans heeft om zich goed in te nestelen. De tarwekiem zou helpen...

Het is al een keer gelukt, nu hopen dat de tweede niet zo lang gaat duren als toen met onze dochter. Want eenmaal je zinnen zijn gezet op het maken van een kindje...

Ik laat het jullie weten :)

17. Roseline

Roseline Niet meer actief

Ik doe ook gezellig mee....
    Ik ben in juni met de pil gestopt en eerste cyclus was 35 dagen en nu zit ik inmiddels op dag 39. Ik ga inmiddels van alles denken.
    Afgelopen januari ook 2 maanden met de pil gestopt en toen was het redelijk normaal, maar toen had ik zoveel buikpijn dus ben ik snel weer begonnen. In het verleden heb ik vaker lange cyclussen gehad, maar de laatste jaren niet meer. Ik vind het echt vervelend elke keer denk je weer: ben ik zwanger ofzo...

Deel Deze Pagina