Gestopt met pil, lange cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jeanine1985, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mom2be88

mom2be88 Bekend lid

14 mrt 2016
    652
    165
    43

In principe moet de pil na een half jaar ongeveer wel uit je lichaam verdwenen zijn. Bij sommigen die heel lang geslikt hebben kan dat ook wel iets langer duren. Maar mijn dokter hield een half jaar aan. Bij jou kan het dus nog wel te maken hebben met ontpillen hoor. Ik heb de verwijsbrief ook gekregen een aantal maanden geleden. Mijn cyclussen verschilden een jaar later nog steeds van 30 tot 60 dagen en alles daar tussen in. De gynaecoloog gaat bij jou waarschijnlijk eventjes een inwendige echo maken zodat hij je baarmoeder en eierstokken kan nakijken. Het is niet eng hoor komt goed! Ik snap je onzekerheid wel maar probeer eerst even af te wachten wat de gyn zegt. Bij mij zag alles er goed uit maar hij raadde wel een lichte hormoon behandeling aan zodat mijn eisprong regelmatig zou komen en ik wat meer kans heb om zwanger te worden. Dit heb ik in eerste instantie nog niet gedaan omdat een kindje krijgen zonder hormonen niet onmogelijk is vertelde hij.

2. Lienaa

Lienaa Nieuw lid

18 mei 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja die onzekerheid is echt verschrikkelijk! Ik heb de pil 7 jaar geslikt, dus ik hoop dat het bij mij nog het onpillen is.. Het halfjaar is bijna om, en als ik volgende week nog niet ongesteld ben ga ik r werk van maken. Ja dat snap ik, het liefst raak je op een 'natuurlijke' manier zwanger, maar bij mij raakt het geduld nu al op!!! Als ik na de gyn ga hoop ik ook dat het er bij mij goed uit zal zien, maar ben gewoon toe aan een beetje zekerheid, want je gaat van alles lezen en heel erg twijfelen aan jezelf! pffffoeee

3. Vis85

Vis85 Lid

16 apr 2016
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lienna en @mom2be: bij was het hetzelfde inderdaad.. Onregelmatige cyclus na jarenlang de pil te hebben geslikt. Ik heb een inwendige echo gehad en hieruit kwam dat ik een lichte vorm vam pcos heb (ook hiermee kan je kindjes krijgen). Nu krijg ik Glomid (hormoon) en nu groeit mijn eitje goed. Voor mij was het een opluchting om te weten wat er aan het hand is en ook even de check dat mijn eierstokken en baarmoeder er goed uitzien. Heel veel succes in ieder geval!

4. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Heb maarliefst 11 jaar de pil geslikt..
    En dat moet ik nu ontgelden vrees ik.
    Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.
    Al gun ik jullie dames dit onzeker gedoe niet.
    Hoop dat iedereen snel k menstrueert..
    Daarna gaan we hopen voor zwangerschap!

5. Jazz87

Jazz87 Actief lid

17 jan 2016
    233
    1
    18
    16-12-2015 gestopt met de pil
    NULL
    Same here, sinds december 2016 gestopt en alles ging vlekkeloos. Prima cyclus, zie onderschrift... nu wacht ik al 42 dagen... Gisteren getest, niet zwanger. Dus dit heeft allemaal met hormonen en ontpillen te maken.

No worries, volgens mijn huisarts kan het even duren!

6. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Hoi meiden, ik ben 25 april gestopt met de nuvaring en heb 29april t/m 1 mei m'n laatste ontrekkingsbloeding gehad, maar nu nog steeds wachtende op m'n eigen cyclus :( zit inmiddels op dag 39, nog niks vergeleken bij sommige van jullie, maar toch frustrerend:( had verwacht meteen weer een normale cyclus te hebben omdat de nuvaring maar weinig hormonen heeft, maar helaas.. Zag dit topic voorbij komen en wilde toch even meepraten en m'n ei kwijt :)

7. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Hey dames!

Vervelend he dat die stomme ongesteldheid niet komt..

Ben mei 2015 gestopt. Werd ook maar niet ongesteld.. Moest toen voor iets anders bij ha zijn dus maar ff gevraagd en die zei dat het tot half jaar kon duren voor je überhaupt ongesteld werd. Als ik dan niet ongesteld was ff terugkomen en dan zouden ze onderzoek doen

Ronde 1 76 dagen na onttrekkingsbloedinf
    Ronde 2 47 dagen
    Ronde 3 38 dagen en dat bleef een beetje tot februari
    Toen ineens 28 dagen
    Toen 2x 30 dagen
    Ineens weer 38 dagen
    En nu met ovutesten zou ik weer op 30 dagen uitkomen.

Helaas kan het dus lang duren voor je cyclus weer op orde is.

Succes!

8. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Weet inderdaad dat het 6 maanden kan duren voordat alles weer op gang komt, moet er alleen niet aan denken😱 Ben sinds vandaag maar begonnen met tempen in de hoop dat ik daarmee wat meer inzicht in m'n cyclus krijg..☹️

9. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.655
    2.558
    113
    Ik heb dus hetzelfde ook heel lang sinds ik gestopt ben. Het is nu dan ook al een half jaar dat ik gestopt ben. Maar las vorige keer ergens op het forum dat iemand was doorgestuurd Baarnse gynaecoloog em die had tegen haar gezegt dat ha veel te lang wacht met doorsturen en datbwik meiden er veel meer druk achter moeten zetten om eerder doorgestuurd te worden. Daarom wacht ik deze ronde nog af en dan eis ik een doorverwijzing. Want uiteindelijk gaat het toch om mezelf dus wie bepaald dat ik niet eerder onderzocht mag worden als ik dat wil. Dus dames er moeten gewoon even sterk zijn en toch echt Eem dootverwijzing eisen.

10. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Mee eens, je betaald niet voor niks een vermogen aan verzekering dus vind ook dat je zelf zeggenschap moet hebben dan!💪🏼

11. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.655
    2.558
    113

Ja inderdaad en dat ook je betaald hetbtoch zelf! Ha doen altijd moeilijk! Pas wanneer het te laat is sturen ze je door! Waarom zou ik nog een halfjaar weg moeten gooien als achteraf blijkt dat er inderdaad iets aan de hand is. Je kan het maar beter zo snel mogelijk weten zodat ze er iets aan kunnen doen.

12. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Helemaal mee eens, alleen jammer dat er niet altijd direct geluisterd word, gelukkig heb ik zelf een hele goeie ha die helemaal niet moeilijk is☺️

13. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.655
    2.558
    113
    Oh dat scheelt wel zeg! Mijne is wel moeilijk maar het gaat me wel lukken! Wat ik wil moet ook gebeuren hahaha!

14. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Begin juli zal voor mij 6 maanden zijn..
    Dan stap ik ook naar de huisarts.. Al heb k helemaal geen zin
    dat het nu al een medisch traject moet worden!
    Had het me zo anders voorgesteld maar dat zullen vele van jullie hebben. Ik hoop dat ik deze ronde over ongeveer 12-13 dagen toch mijn menstruatie krijg..

15. Jazz87

Jazz87 Actief lid

17 jan 2016
    233
    1
    18
    NULL
    Appelsientje, jouw cyclus is wel heel heftig! Heb je bij de dokter al van die opwekkers opgevraagd?

16. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Nee, ben helemaal niet van de hormonen eigenlijk..
    Maar aangezien het nog geen 6 maanden is hoef ik nog niet aan te kloppen bij de huisarts.
    Heb ontrekkingsbloeding gehad na stoppen met de pil.. En daarna is na 110 dagen n soort van roze/bruin met heel iets helderrood verlies geweest.. Weet dus ook niet of ik dat menstruatie mag noemen..
    Wacht komende 2 welen af.. Als er dan niks komt meld ik me bij de huisarts.

17. Jazz87

Jazz87 Actief lid

17 jan 2016
    233
    1
    18
    NULL
    Oh oke. Ik ben benieuwd wat de dokter zegt.

18. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Heb vanmiddag een afspraak bij de huisarts, had eerst even gebeld met het verhaal. Heb namelijk van januari t/m april hevige Doorbraakbloedingen gehad en daarom eind april gestopt met de nuvaring. Inmiddels zit ik op cd 41 en nog steeds geen tekenen van een naderende menstruatie. De assistente vond het toch nodig dat ik even lang kwam, dus ben benieuwd wat de HA zegt vanmiddag🙂

19. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.655
    2.558
    113
    Oh spannend ben benieuwd!

20. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Nou heb de arts gesproken en hij gaf aan dat normaal is dat het even kan duren. Moet volgende week voor de zekerheid weer een test doen om zwangerschap uit te sluiten en als ik over 3 maanden nog geen bloeding gehad heb moet ik terugkomen. Voor nu gewoon afwachten🙂

Deel Deze Pagina