gestopt met pil maar geen cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door moon2, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon2

moon2 Lid

3 dec 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben sinds half augustus gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag kinderen willen maar ik heb na de eerste bloeding (die altijd al komt als je een stopweek hebt) nog steeds geen cyclus gehad... ik heb wel gelezen dat dat normaal is maar ik vind het behoorlijk irritant. Ik ben ook niet zwanger. Doe regelmatig een test voor de zekerheid. Wat zijn jullie ervaringen na het stoppen met de pil? En ik ben benieuwd of hier iemand nu in dezelfde fase zit als ik!

Groetjes

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

He wat vervelend, dat duurt al wel lang zeg. Had je voor de pil wel een regelmatige cyclus?
    Mijn cyclus was na 8,5 jaar pil wel direct 28 dagen, prima dus. 4 maanden valt nog binnen het normale, maar misschien toch eens met de ha overleggen?

3. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ik persoonlijk heb ook het geluk gehad dat mijn cyclus gelijk normaal werd toentertijd. Maar dat neemt niet weg dat dit heel vervelend is voor je.
    Ik heb dit hier wel al vaak voorbij zien komen.
    Inderdaad misschien even met je huisarts overleggen hoe lang dit mag duren.

Ik hoop dat je cyclus snel op gang komt meid

4. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Mijn cyclus na het stoppen met de prikpil was ruim 3 maanden niet ongesteld, daarna een paar keer wel een redelijk normaal ritme, en toen zelfs 5 maanden niet. En sindsdien is het een gaos gebleven.

Weet niet of het bij mij door het ontpillen kwam of door de pcos.

5. Ukepuk

Ukepuk Lid

17 nov 2012
    11
    0
    0
    Dag Moon2
    Ik leef volledig met je mee, ik ben halverwege juli gestopt met de pil, en pas halverwege oktober heb ik mijn regels gehad.
    Nu nog steeds in de 2e ronde, dus die duurt ook al een maand en een half!
    Geduld zei de gyn mij, tot alles terug op z'n plooi valt...
    Voor mijn pilgebruik was ik zo regelmatig als de klok, hopelijk komt dat snel terug!
    Veel geduld gewenst!

6. Glamour

Glamour Actief lid

18 nov 2012
    169
    0
    16
    zeeland
    Hoi moon!

Ik heb precies hetzelfde gehad begin juli gestopt en vorige week eindelijk ongesteld geworden! Net toen ik een doorverwijzing had naar de gyn. Gisteren bij de gyn geweest en alles zag er prima uit dus het ligt er echt aan dat je lichaam het zelf weer op moet pakken na het stoppen met de pil. Ik benieuwd hoelang me cyclus nu gaat duren :( maar als je het niet vertrouwd gewoon naar de huisarts en een doorverwijzing vragen! Het is tenslotte jouw lichaam:)

Succes meid!!

7. moon2

moon2 Lid

3 dec 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey

bedankt voor alle reacties :)
    Ik ga het nog een maand aankijken en anders inderdaad maar langs de huisarts. Ik was voor ik aan de pil begon ook super regelmatig volgens mij. Ben 10 jaar aan de pil geweest dus behoorlijk lang!

Ben benieuwd hoe dat bij jullie verder gaat!
    @ wannebemommy: wat is pcos?
    En is 1 van jullie al zwanger?

8. Linda1982

Linda1982 Lid

4 mei 2012
    22
    0
    0
    Pijnacker
    Hey Moon,

Helaas heel herkenbaar...ik ben inmiddels nu bijna een jaar van de pil af en kan nog steeds niet echt een cyclus ontdekken en daarmee dus ook geen vruchtbare periode (als ik die al heb...)
    In de regel stellen huisartsen een half jaar tot een jaar aan waarin je lichaam de tijd heeft weer in de regelmaat te komen. Duurt het langer dan is een bezoekje aan je huisarts wel een goed idee.
    Zelf heb ik deze week de huisarts gebeld (heb het een jaar de tijd gegeven) en je raadt het misschien al prompt een dag later begon mn menstruatie...afspraak heb ik wel laten staan overigens...want wil toch sowieso zicht op mijn hormoonbalans hebben :)

Succes xxx

Deel Deze Pagina