40+, nu stoppen met de pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door TriCo77, 19 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    mijn zus vertelde dat ze vorige week bij de huisarts was geweest (voor heel iets anders). maar ze wilde meteen een nieuw recept mee voor de pil.
    Ze is nu 42 en de huisarts vertelde haar, omdat ze nu de 40 gepasseerd is, dat het verstandiger was om met de pil te stoppen.
    Ik ben ook bijna 40, maar zie het nog lang niet zitten om te stoppen. Als anticonceptie en ook dat je het eens kan verzetten als het niet uitkomt.

Waarom is het verstandiger om te stoppen als je 40+ bent? en wat is dan een betere optie?

2. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Volgens mij lag de grens (volgens mijn bijsluiter) zelfs op 35.
    Ivm verhoogde kans op borstkanker staat me bij.Je lichaam kan dan niet meer zo goed tegen oestrogeen?
    Het staat wel in je bijsluiter van de pil.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben inmiddels meer dan een jaar gestopt met de pil (oktober 2013) in eerste instantie gestopt ivm medische klachten (kijken of mn klachten verbeterden). Vorig jaar in maart bij de vrouwenarts geweest, ik woon in Duitsland en dat soort dingen bespreek je met je vrouwenarts ipv je huisarts :D

Mijn vrouwenarts wilde mij bij voorkeur ook geen hormonale AC meer voorschrijven. Oa risico op trombose/embolie, en idd verhoogde kans op kanker. Zeker wanneer je ook al meerdere keren bent gestopt en opnieuw gestart door oa kinderwens/zwangerschappen.
    Mijn partner heeft zich vorig jaar in augustus laten steriliseren en ik ben heel blij zonder mn AC. Ja, nadeeltje is wel dat ik iedere maand ongesteld word... maar ik ben "gezegend" met een lichte menstruatie en weinig klachten.

Deel Deze Pagina