Zwanger worden na curretage

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ago, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Hallo,

Op 18 oktober heb ik vier weken na de MK alsnog een curretage gehad. Nu proberen we weer opnieuw zwanger te worden. Ik vroeg me af of er hier meiden zijn die ook bezig zijn met zwanger worden na een curretage of miskraam en hoe dit bij jullie gaat.

Ik ben momenteel nog aan het navloeien van de curretage dus we kunnen nog niet 'aan de slag'. Hoe gaat het bij jullie?

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Misschien is jouw vraag niet helemaal op mij van toepassing,
    aangezien ik al zwanger ben ;). Maar ik heb in mei van dit jaar een miskraam gehad (geen curretage) en was exact vier weken daarna weer zwanger en alles gaat goed! Misschien dat je hier wat hoop uit haalt!

Ik hoop in ieder geval voor je dat je snel weer zwanger bent en dat alles maar goed mag gaan!!!

3. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    hay,

nou na de miskraam van dit weekend, ben ik ook nog aan het vloeien.. hoop dat dat niet te lang meer duurd. elke keer die confrontatie...

ik hoop weer snel te kunnen klussen.. ben ook wel benieuw naar verhalen :)

groetjes

4. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Die confrontatie die je na elk wc bezoek hebt is inderdaad heel vervelend elke keer weer... Hoop dat het vloeien bij jou snel stopt. Bij mij vloeit het ook nog, nu door de curretage. Het duurt inmiddels al zo lang!!

Hoop dat we allebei snel weer zwanger mogen zijn!
    Misschien 'leuk' om elkaar hier op de hoogte te houden van hoe het gaat?

5. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    ja kunnen we idd wel doen ;)

ben vandaag maar aan het shopen geslagen.. de 8 weken dat ik zwanger was heb ik dat niet gedaan omdat ik niet wist hoeveel en wanneer ik zou gaan groeien.. vond dat ik dat wel verdient heb..
    hoop alleen dat vriendlief daar ook zo overdenkt :D

na ja.. knip gewoon alvast de kaartjes er af.. :p

hoop dat bij jou het vloeien snel over is en dat je weer aan de slag kan!!

6. fafje

fafje Niet meer actief

inmiddels ben k al mama...maar hiervoor een MA na 8 wkn daarna curretage..

bij mij ging het zo...werd 7 weken niet ongesteld...daarna 2x ongesteld geweest en daarna zwanger..

vloeien duurde bij maar 1 week

7. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Grappig dat je dat zegt. Ik 'durfde' toen ook niet te shoppen, bang dat ik er meteen uit zou groeien. Na de MK ben ik ook maar aan het shoppen geslagen. Manlief vond dat prima ;) En die kaartjes eraf knippen is wel een heel goed plan, hahaha!

Hopelijk is bij ons allebei het vloeien snel over, is de cyclus weer snel op gang en kunnen we weer aan het klussen slaan. ;)

8. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    Hi Ago en Rinke,
    Ik heb op 1 okt na MA een curettage gehad. Heb daarna nog een paar dagen gevloeid en toen weer niks, daarna weer een beetje, toen weer niks, etc. Nu vandaag weer een beetje bruin verlies. Dus ik begrijp even niks meer van lichaam. Bij mij is het nu wachten tot mijn reguliere ongesteldheid weer komt. We zijn wel gewoon blijven klussen toen ik geen bloedverlies had.
    Ik heb trouwens ook gehopt, een superstrak jurkje, haha.
    Nou meiden, hoop dat ons lichaam snel weer hersteld is en dat we weer zwanger mogen worden.

9. dieni

dieni Actief lid

17 mei 2010
    113
    0
    0
    Hey allemaal,
    ik heb ook een MK gehad en curretage..ik had niet zo veel bloedverlies. 32 dgn na curretage ben ik ongesteld geworden en nu sinds een weekje weer aan het klussen...hopelijk krijgen we allemaal plakbaby's xx

10. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Hallo dames. Ik heb ook een mk op 10-10. Heb nog een paar dagen daarna gevloeid. Nu aan het wachten op een ei! Hopelijk is mijn lichaam snel weer op orde. Voel me soms wel raar, af en toe ongi pijnen onder in mijn buik en vaak hoofdpijn.

En nu lekker shoppen voor jezelf nu is even nodig toch ;)

11. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Hier ook 1 dames, 15-10 gecuretteerd. Nu weer aan de klus ben ook benieuwd wanneer we weer ongie worden of een posi test in handen hebben. Bij mijn eerste curettage was ik na 6wk ongie maar had ik ook overgewicht en een onregelmatige cyclus.

Ik hoop voor ons allen dat we snel wat duidelijkheid hebben in welke vorm dan ook.

En leuk als we kletsen hoe het ervoor staat bij iedereen.

Veel klusplezier:D

12. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Ik heb op 23 september een curettage gehad. Werd 20 oktober voor het eerst weer ongesteld. Nog nooit zo'n korte cyclus gehad. Ik was vooral verbaasd omdat ik een paar dagen naar curettage nog positief getest had. Mijn ongi begon met een dag bruinverlies en toen barstte het los... Kort maar heftig.

13. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    Hallo meiden,

Vind het fijn als we hier elkaar beetje op de hoogte kunnen houden! We zitten allemaal beetje in vergelijkbare situatie en zijn op zoek naar duidelijkheid. Wellicht kunnen we elkaar een beetje helpen.
    En vooral hopen dat we weer snel zwanger zijn natuurlijk!

14. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Ja dat hoop ik ook voor iedereen! Lex hoe is jou cyclus tot nu toe? Heb je al een eisprong gehad of ben je al ongesteld geworden na je mk? Hier nog geen ei te bekennen...

15. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    Hi Iris,
    Ik heb geen idee of ik een ei heb gehad deze maand. Het is mijn eerste cyclus na curettage. Die was op 1 okt, dus ik hou maar even 30 okt als NOD aan. Maar menstruatie kan natuurlijk na curettage veel langer op zich laten wachten, maar we hebben ook veel (op de gok) geklust deze maand. Kortom, geen idee waar ik aan toe ben, haha. Heb wat testen in huis gehaald. Moet mijn geduld bewaren in ieder geval tot zaterdag (ook al heb ik per ongeluk ook een vroege test gekocht, dus misschien woensdag toch all effe testen ;))
    Had vanochten beetje (bruin) bloedverlies. Hoopte dat misschien innestelingsbloeding zou zijn??? Maar ik maak mezelf natuurlijk beetje gek op deze manier.
    Enige oplossing is braaf afwachten...

16. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    Ik ben vandaag gestopt met vloeien van rood bloed, het is nu alleen nog beetje bruin slijm.. (sorry voor de ransige praat ;))
    we gaan deze maand zeker weer aan de klus.
    gaan 5 november 16 dagen naar mexico! dus misschien vakantie baby ( hopen dat ik daar mijn ei krijg en dat het blijft plakken)

ben ook benieuw naar mijn cyclus.. (hopen dat ik gewoon niet meer ongi word maarja... spannend!!!
    suc6 allemaal met deze onzeker tijden!!

kus

17. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Fijn rinke dat het bloeden bij jou gestopt is. Fijne vakantie trouwens!
    Bij mij vloeit het nog :( Hoop dat dat snel over is zodat wij ook weer aan de klus kunnen.

Fijn ook dat meer meiden zich inmiddels gemeld hebben! Toch prettig om de ervaringen een beetje te kunnen delen met mensen die snappen waar je het over hebt. ;)
    Hopen dat wel allemaal binnenkort een plakker hebben! ;)

18. Hannes

Hannes Actief lid

27 aug 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    @ago ik hoop dat bij jou het bloeden ook snel over is en dat je weer verder kan! Ik zit inmiddels op dag 24 en ik denk dat mijn eisprong nu in aantocht is. Wel een beetje later dan normaal dus...

19. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    maar weer even een update van mij...
    dacht het bloeden gestopt was op 25ste, maar het was toch niet zo.. :(:(
    ben nu nog aan het vloeien.. best irritand.. hoop dat het vrijdag wel gestop is.. anders is het zo'n gedoe in mexico...

weet dan niet of ik wel of geen tampons moet gaan gebruiken.. mag eigenlijk niet natuurlijk. maar ik wil wel gewoon zwemmen en zonnen.. met een inlegkruisje gaat dat zo lastig.. jullie iddeen???

gr rine

20. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Hoi Rinke,

Wat balen dat bij jou het bloeden nog niet gestopt is, hier is het 2 weken na de curretage ook nog steeds in volle gang... Over 2 weken mag ik op controle voor een nieuwe echo. Het is zo balen!

Mij is gezegd dat je inderdaad geen tampons mag gebruiken en ook niet mag zwemmen/baden dit vanwege de kans op infecties. Ik snap dat je graag wilt zwemmen, misschien een idee om de verloskundige te raadplegen, misschien heeft zij nog tips? En anders kun je met zonnen misschien gewoon een korte broek aan doen zodat je gewoon ondergoed kunt dragen?

Maar vooral hoop ik dat jou bloeden vrijdag gewoon gestopt is!

Deel Deze Pagina