Als sinds onze jongste 3mnd is kriebelt het al... ik ben nog niet klaar... ik wil nog een kindje... (denk ik ). Altijd riep ik als hardste noooooit weer. Ik ben klaar. 2 is genoeg maar ik voel zoveel liefde . Alle praktische nadelen zie ik op me af komen maar de liefde wint het steeds . Al meedere topic hier begonnen over hoe en wat. Feit is ik durf er gewoon niet over te beginnen met manlief. Hij werkt zich echt zo uit de naad om hier alles te kunnen financieren en hoe we t ook doen. We redden het iedere maand...net. Hoewel ik de dagen vaak wel zwaar vind met 2. (3 en 1.5) en het volledig alleen moet doen. In de zin geen hulp van oma's oid nooit eens een dagje samen weg zijn geweest waar we wel dringend behoefte aan hebben. Maakt het er niet makkelijker op. Soms hebben we wel ruzie over dit soort dingen. En dan kan manlief zulke harde opmerkingen maken. Dan durf ik gewoon niet meer mijn hart op tafel te leggen. Veel te bang dat hij muss tzt tijdens een ruzie zal zeggen. En jij wil er nog een?je kan dit al niet aan.... en ergens heeft ie dan gelijk... maar t gevoel,de drang is er ik heb er geprobeerd tegen te vechten... de liefde wint steeds weer. Ik gebruik sinds kort zelfs druppeltjes om iets rustig te worden om dat uit te stralen en hoop in balans te komen zodat ik de stap durf te zetten. Maar diep van binnen wil ik gewoon vanavond om de tafel. Glas wijn erbij en open kaart spelen ..... De gedachten alleen al maakt me bloednerveus. ..das raar.. ben al 18jr met deze man die zo lief en loyaal is... Kan wel janken...wat een emotionele doos ben ik geworden hhihi. Leuk hoor moederschap
Dan weet je diep van binnen dat het zeer waarschijnlijk is dat je man geen wens meer heeft voor een derde. Je kunt het gezellig maken maar als zijn antwoord nee is??? Soms is iets willen en wensen. Niet genoeg om ze te laten uit komen. Kan je nog een paar jaar wachten tot jongste naar school gaat?? En er misschien meer ruimte is voor je wens. Twee is genoeg voor mij maar ook ik droom wel eens voor een derde. Terwijl ik dat zeker te weten niet wil. Maar zolang je nog vruchtbaar bent zul je deze gevoelens soms houden ik wel. Gelukkig kan ik nu tegen mijn zelf zeggen ik ben te oud. En zou en oude moeder dan woorden zit ik tot na mijn 60 site nog met thuis wonende kinderen. Nou nee!! Ben 41.
Ik ben 34 ik 'heb' nog even. Ik vermoed stiekem dat hij t ook wel wil maar niet durft uit te spreken omdat ik altijd zo anti ben. Hij geniet zo van deze, soms maakt hij opmerkingen. ..of tussen de regels door.... maar dan zegt ie 'nee he mama ?'.... tja.. dat kan van alles zijn natuurlijk ... Als ik die wens niet zou hebben zouden dergelijke opmerkingen niet zo pijnlijk zijn.
Dus je vermoed dat je man eigenlijk ook nog wel wil? Dan zou ik het als ik jou was voorzichtig uitspreken. Met 'nee he, mama' vraagt hij min of meer bevestiging dat je het niet meer wilt! Spreek je gevoel uit, opkroppen word je alleen maar ongelukkig van, en wie weet krijg je een bevredigend antwoord
Als ik het zo lees is je thuis situatie niet heel stabiel. Je vind 2 kids al zwaar hebt weinig hulp je man maakt kwetsende opmerkingen en je hebt druppels nodig om rustig te worden. Ik denk dat je eerst je leven wat meer op een rit moet hebben en een goed gesprek met je man moet hebben voor je zo'n grote beslissing maakt. Als ik het zo lees voel ik een stukje leegte wat je echt niet niet meer voelt met nog een kindje. Zorg eerst dat de basis goed is investeer wat meer tijd met je man alleen en zorg dat je goed kan functioneren zonder druppels. Als je dan over een tijd nog dat gevoel hebt kun je altijd nog kijken toch?
Hier het zelfde.we hebben er vaker over gesproken, we hebben allebei de wens voor een derde maar financieel gezien is het beter om nu even te wachten(en ik vind een dreumes en peuter best pittig nu).ik vind dat heel moeilijk maar het is nou eenmaal zo.
Ik zou het nu niet uitspreken maar eerst je leven stabiel krijgen. Zoals ik het nu lees hoe je leeft lijkt een 3e mij niet de situatie verbeteren. Er moet ook ruimte zijn voor een 3e. Alsbjullie het financieel wat breder hebben en weer eens tijd met elkaar door hebben gebracht en je andere kindjes iets ouder zijn staat je man er wellicht ook meer open voor. Ik denk dat hij nu gewoon heel realistisch is en ziet dat er nu geen plaats is voor een 3e kindje.
Of je wens voor een derde op dit moment realistisch is of niet lijkt het me niet zo raar om dit met je man te bespreken. Het is toch normaal dat je van elkaar weet wat er bij de ander speelt. Je kan aangeven dat je begrijp dat er heel veel redenen zijn om het nu misschien niet te doen, maar dat je gevoel wel heel sterk is. Als je gewoon met elkaar kan communiceren, moet je dat toch kunnen zeggen zonder ruzie of problemen te maken. Ik denk dat zoiets voor mij in elk geval heel erg op zou luchten. Lijkt me ook wel fijn om je man zijn gedachten en gevoelens over het onderwerp te kennen ipv er naar te moeten raden.
Ik zou het niet doen. Ik doe het ook praktisch alleen en hebben geen oppas maar het verschil is hier dat het eigenlijk wel soepel loopt allemaal en ik niet perse weg hoef om het samen gezellig te hebben. Bovendien hebben we geen financiële problemen. Een derde is wel op alle vlakken een stuk drukker. En het allerbelangrijkste, een derde kindje zal alleen maar meer kosten en jullie ruzies vermeerderen, of je nou wilt of niet. Een kindje is geweldig maar in jullie plaats vooral een extra stressfactor
Hier sluit ik me bij aan. Je kunt wel willen maar je moet ook realistisch zijn. Als je nu al nergens geld voor hebt en je man zich uit de naad werkt en je het eigenlijk maar net aan kan met twee kinderen dan wees blij dat je er 2 hebt en geniet daarvan.
Je vriend wil niet, lijkt mij duidelijk. Hoe jammer dat ook is voor jou. En het feit dat je zegt dat je geen oppas hebt en weinig mogelijkheden wat dat betreft en dan ook nog niet de financiële middelen: doe het niet.
Ik lees heel erg verstand en hart. Je wil heel graag, maar financieel. En dat is geen kleine reden vind ik. Een kamer te weinig en bij elkaar op de kamer is een luxe probleem. Maar financieel net rond kunnen komen is van andere orde, vind ik. Daarbij denk ik ook dat sommige vrouwen de drang eeuwig blijven houden. Ik zeg niet dat dat perse zo is bij jou hoor. Maar als het echt niet kan oid, dan zul je wel een weg moeten vinden om ermee te leven. Maar hoe dan ook, erover praten lijkt me zeker noodzakelijk. Helemaal omdat het je zo bezig houd. Het klinkt ook niet als een heel lastig gesprek. Maar meer eentje waardoor je bang bent voor de uitkomst. Misschien kun je eens zoals je zegt, een avond lekker een wijntje drinken en erover beginnen. Iets als: man, denk jij wel eens over nog een kindje? Of: vind je ons gezin compleet zo? En dan ontstaat er wel een gesprek waarin je samen de voors en tegens kunt bepalen. Mocht hij wel geïrriteerd of bozig reageren, dan kun je hem toch uitleggen dat je er heel erg mee zit en het graag met hem wilt delen. Dat je het fijn vind als hij hier wat begrip voor toont. Wat er ook uit komt, ik hoop dat je spoedig zult gaan praten. Want of de uitkomst nou positief of negatief is, je zult je vast deels opgelucht voelen als je het gedaan hebt. Succes, het lijkt me heel lastig, de twijfel over nog een kindje..!
Ik heb er ook geen haast mee,t hoeft niet morgen. Bij voorkeur als de oudste naar school gaat. Dan is jongste ook 2 delen naar speelzaal en heb ik meer lucht. Deze waren kort achter elkaar en dat is soms pittig. Financieel is tuurlijk een punt. Maar ergens denk ik mensen in de bijstand lukt het ook waarom zouden wij het dat niet kunnen.
Die mensen hebben daar ook niet voor gekozen. Sorry, maar ik vind je redenatie heel raar. Als het niet gaat, gaat het niet, hoe graag je ook wil en hoe k.lote (sorry) dat ook kan zijn. Ik denk echt dat je je erbij neer moet leggen, tenzij er meer inkomsten gaan komen. Zou je je inkomsten kunnen vergroten? Meer werken bijvoorbeeld? Ik vind het nogal wat om maar een kind te krijgen, omdat je zo graag wil, terwijl de financiële middelen er niet zijn. Je wil je kind toch een goede toekomst geven?
Dat hoeft helemaal niet... mijn zus is daar een voorbeeld van...voor mij ook een voorbeeld hoe ik t niet wil,maar ik doel er mee ... het is niet onmogelijk.... er zit dus ruimte in onze financiële situatie. Daar moet over gesproken worden . Ik denk dat financiën geen deel uit moeten maken van een al dat niet gezonde toekomst. Tuurlijk gun je ze t beste maar ik geloof dat mensen uit een arm gezin net zo gelukkig zo niet gelukkiger kunnen zijn dan gezinnen die het breder hebben. Wij hebben het verder heel goed. Enkel vakantie is luxe. Maar verder leven we best goed. Daar zit ruimte om t beter te hebben denk ik. Even wel dank voor meedenken van iedereen. Lees alles mee en overdenkt t goedm
Je wil totaal niet aan de logische redenen lijkt mij zo uit je antwoorden. Je wil een derde kind. Punt. Financieel, ach ja wat maakt het uit als je naar de voedselbank moet hé? Je man wil niet maar wat maakt dat uit, jij wil toch? Ik vind je enorm egoistisch. Je kunt twee kinderen psychisch en financieel maar net aan maar heeee je wil een derde dus klaar lijkt het we.
Als de derde de kleertjes draagt van de oudsten, borstvoeding krijgt, kinderwagen, bedje wordt allemaal opnieuw gebruikt.. Dan vallen die kosten ook wel mee. Je kan t zo duur maken als je zelf wil. Ik zou graag 4 kinderen willen maar dit gaat qua ruimte en financieen niet dus doe ik t niet. Maar een ander mag dat zelf weten. Ik ben wel gaan werken om t financieel wat ruimer te hebben is t een optie dat je gaat werken TS?
Beetje overdreven reactie... Ts weet niet eens of haar man het wel of niet wil. Ze redden het financieel wel maar net er is ruimte hetzij niet veel. Ts ik zou net wat ze zelf al zegt het psychische stuk wel eerst kalmer krijgen. Zoals jezelf al aangeeft als de ouste naar school is en de jongste psz gaat komt er wat mooie ruimte ook in jou hoofd. Wel zou ik op een goed moment het gesprek eens aangaan met je man. Hij mag weten wat je bezig houd en andersom kan hij ook uiten wat hij over de situatie denkt.
Zo wat wordt hier weer hard op gereageerd. TS, je jongste is drie maanden schrijf je. Ik denk dat je hormonen ook nog in balans moeten komen. Rond 3 maanden na de bevaling voelde ik mij ook erg opgejaagd. Volgens mij gebruikte ik niks om rustiger te worden. Ik vind dat je dit moet bespreken met je partner. Bekijk niet alleen de gevoelskant maar ook het verstandelijke. Zet alles op papier. Je zegt dat je nog geen haast hebt. Doe dan rustig aan. Bekijk over een jaartje hoe jullie er tegenover staan.
Nee. Al vanaf dat mijn jongste 3 mnd is heb ik de wens.. ze is ruim 1.5 nu... dus heb de gedachten al heel lang maar dus bewust voor me gehouden om te kijken of t niet een bevlieging is en om evt eerst zelf te kijken wat ik kan of wil. Mensen moeten wel goed lezen er staat nergens dat mijn man niet wil. Dus beetje kort door de bocht reactie dat ik egoïst ben. We hebben t zeker niet slecht. Koophuis, flinke volvo voor de deur. Allemaal omdat mijn man 60 per week werkt. Dat zal met een 3e erbij niet anders zijn. Wel heeft hij de mogelijkheid te groeien in huidig bedrijf en dus financiël meer mogelijk. Onze kindjes doen nu ook kleertjes delen daar waar kan. En oudste is zindelijk dat scheeld ook hihi. Neemt niet weg dat kosten later wellicht oplopen. Miss kunnen we geen studiekosten sparen .. gaan we daar dood aan ?.. Moet ik daarom de wens wegproppen ?