Ik kom net van de huisarts vandaan, om een afspraak te plannen bij de huisarts voor de pil. Ik ben 4 juni bevallen van een prachtige dochter en zou graag weer aan de prikpil willen.. Maar... dat kon niet volgens de assistente. Mijn pil-gebruik voor mn zwangerschap: Eerst prikpil - daarna was mijn nieuwe huisarts het er niet mee eens dus was ik na 1,5 jaar overgestapt op de pil slikken. Na heel wat discussie en afspraken dat ik gewoon de prikpil wou... Cerazette ( enorme hormoon aanvallen *zocht heel de dag door ruzie ) aangezien dat weer niet goed ging kreeg ik een andere.. Weer geen prikpil, was niet goed aangezien het voor 3 maanden is en die andere was maar gezonder voor me. Na een week trok ik het niet meer en besloot ik opnieuw te ontpillen aangezien t van kwaad naar erger ging en wou ik een nieuwe huisarts zoeken en dan zou ik t wel opnieuw proberen. Tot die tijd maar aan de condooms.. dachten we. En toen werd ik zwanger ! (condoom kapot ) Nu lees en hoor ik van iedereen dat t prima kan met borstvoeding ( ik voed op verzoek en komt geen flesvoeding bij kijken ) Maar ik heb het al tegen mn vriend gezegt.. Ik ga niet opnieuw aan de cerazette. Hoe moet ik dit nou doen ik moet er dinsdag weer heen om het nogmaals er t over hebben maar ze zou het briefje voor de cerazette dan wel geven zei ze al. Volgens hun kan het niet met borstvoeding..? Wat moet ik hier nou mee ? ben echt gefrustreerd erover
Ik zou een andere huisarts zoeken. Online kan ik zo gauw geen redenen vinden om niet aan de prikpil te beginnen in combinatie met borstvoeding. Als jij een bepaalde anticonceptie wilt, dan is het jouw goed recht om daarop aan te sturen. Laat je niet weg sturen met een briefje voor cerazette, eis gewoon de prikpil en als ze dat niet willen direct een andere huisarts zoeken. Er zijn er genoeg, dus dat moet toch lukken? Blijkbaar klik je gewoon niet met jouw huidige huisarts.
Persoonlijk zou ik nooit meer hormonen als anticonceptie willen, maar los van dat zou ik het risico zeker niet wagen tijdens borstvoeding, ongeacht welk medisch onderzoek dan ook! Hormonen sturen en verstoren bepaalde lichaamsprocessen, dus ik zou een arts die zegt dat het geen kwaad kan niet vertrouwen. Mijn gut feeling zegt niet doen.