Gestopt met pil na lang gebruik

Discussion in 'Anticonceptie' started by AnneMarike, Jun 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nena90

nena90 Actief lid

Apr 26, 2014
    187
    87
    28
    NULL
    NULL
    Half maart gestopt en gister voor t eerst ongesteld geworden;;

2. Sok

Sok Lid

Jul 5, 2014
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    In juni gestopt, vandaag na 28 dagen ongesteld geworden. Wel duidelijk gemerkt dat mn lichaam moest wennen zonder pil. Buikpijn, hoofdpijn, maagzuur, duizelig en misselijk.
    Dat is nu sinds een paar dagen weer over gelukkig.

3. Goudlokje1

Jun 22, 2014
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik ongeveer 5 jaar de pil. Ben nu sinds mei gestopt.
    Ik slikte de laatste tijd vaak onregelmatig de pil, heeft dit ook invloed op het ontpillen?

4. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

Jun 6, 2014
    1,097
    424
    83
    Rotterdam
    13 jaar best zware anticonceptiepil geslikt en eind december gestopt. Na de hierop volgende menstruatie 2 weken nonstop hoofdpijn gehad! Ontpillen bestaat echt wel!
    Na 91 dagen eindelijk een menstruatie gehad, niet eens echt zwaarder als voorheen. Na 32 dagen volgende menstruatie en daarna zwanger in de eerste ronde (zonder condoom) dit werd helaas een miskraam maar dit terzijde..
    Ieder lichaam is anders maar ik denk dat je het echt wel min.6 maanden de tijd moet geven. Succes!

5. Yara1

Yara1 Lid

Jul 20, 2014
    17
    0
    1
    NULL
    NULL
    #25 Yara1, Jul 25, 2014
    Last edited: Jul 25, 2014
    Ik herken je verhaal wel.
    Toen ik 30 werd had ik een jaar geleden een miskraam achter de rug en vond ik dat we over kinderen moesten gaan nadenken. Ik werd ineens bang dat ik erachter zou komen dat ik toch kindjes wilde en dat ik dan te oud en dus te laat ermee was.

Ik stopte met de pil en zei tegen mijn vriend dat ik dacht dat we maar gewoon moesten kijken en dat het waarschijnlijk wel een jaar zou duren voor het zover was.
    Ik wilde mezelf na de miskraam waar ik erg mee gezeten heb de teleurstellingen van het dan niet zwanger zijn proberen te besparen voor zover dat kan.

Maar... ondanks na 10 jaar aan de pil werd ik na een maand zwanger. Dat kan dus ook. Het zal niet bij iedereen misschien zo zijn maar het is wel mogelijk.

Nu denk ik waarom dacht ik eigenlijk dat ik op mijn 30ste verminderd vruchtbaar zou zijn? Mijn omgeving maakte een big deal van het 30 worden en ik daardoor ook een beetje denk ik.
    Ontpillen ging bij mij na 23 dagen, daarom moet je hem ook elke dag innemen. de volgende cyclus was ik duidelijk niet meer beschermd tegen zewangerschap!
    Natuurlijk nemen je kansen op vruchtbaarheid af als je ouder wordt maar de verloskundige zei laatst tegen mij ach meid je bent nog een jonge moeder.
    Ik viel bijna van mijn stoel, ik zag mezelf al als een oude moeder ( wat erg!)

Je geeft ook aan dat je eerst je studie wil afmaken , dat wilde ik ook.
    Maar ik raakte wel voor de eerste keer zwanger nadat ik de pil 3 dagen was vergeten. Iedereen zei dat kan niet, die kans is zo klein maar een kleine kans is ook een kans. ( dat zegt niemand van de staatsloterij, die kans is zo klein, ik doe niet mee!
    ( helaas eindigde deze eerste keer in een miskraam)

Maar zo snel kan het dus wel gaan. Hou er niet alleen rekening mee dat het moeilijk is of lang gaat duren zwanger te worden. Hou er ook rekening mee dat het wel eens sneller kan gaan dan je verwacht.

Ik ben jou natuurlijk niet maar toen ik stopte met de pil wilde ik ook toen wel heel graag dat ik wel in verwachting zou raken ( anders was ik niet gestopt) dus ik vind het best vroeg te stopen in 2014 als je nog een jaar wilt wachten. Ik raakte namlijk helemaal geobsedeerd door mijn cyclus en dat ik niet wist wat die was en maakte overal briefjes van, rekende me suf.
    Nu denk ik, dat kan je helemaal niet uitrekenen zelfs al ben je vrij regelmatig, het komt toch wanneer het komt en hangt niet alleen van jou cyclus af.

Ga niet uit van het ergste, als dat zo is dan zie je het dan wel weer en kan je er niks aan doen

Share This Page