wel zwanger...of niet zwanger?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Saphire86, 20 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saphire86

Saphire86 Lid

20 okt 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Verloskundigen,

Ik heb in april voor het laatst de pil gebruikt en ben sinds de afgelopen 2 maanden echt aan het tellen en aan het proberen.

Mijn cyclus is sinds dat ik met de pil ben gestopt regelmatig en duurt 25 dagen. Op 23 september was de eerste dag van de vorige keer (ongesteld) en ik moest al op 18 oktober ongesteld worden. Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Ik heb het gevoel dat mijn borsten opgezwollen zijn en ze zijn behoorlijk pijnlijk, vooral aan de zijkant. de pijn komt en gaat, maar ze zijn inprincipe de hele dag zeer gevoelig. gister zag ik ook blauwe adertjes op mijn borsten. Ik heb ook krampjes en steekjes in mijn onderbuik en ook moodswings. De afgelopen dagen heb ik ook weinig zin in eten.

Vanochtend heb ik met mijn eerste plas een test gedaan (merk kruidvat), maar deze was negatief......

Ik vraag me af wat er aan de hand is....kan het zijn dat ik wel zwanger ben?

Saphire
    (ik gebruik al een aantal maanden Mama+ van Davitamone)

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Het zou kunnen en dat je toch te vroeg bent met testen. Ik zou over een week nog een keer testen als je nog niet ongesteld bent geworden. Soms klopt het allemaal niet helemaal met hoe we het berekenen helaas!

Groet Evelien

3. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Het kan zijn dat je te vroeg getest hebt. Test daarom over een week nogmaals als je niet ongesteld wordt.
    Het kan ook zijn doordat je er veel mee bezig bent dat je lichaam aangeeft zwanger te zijn maar dat je dat niet bent, dat noemen we schijnzwanger.

Wacht nog even af.

Groetjes Ineke

4. Saphire86

Saphire86 Lid

20 okt 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje wel voor beide reacties, ik ga het een week afwachten en hopelijk wordt het dan duidelijk waar ik aan toe ben (zwanger of ongesteld).

Maar, wat als ik dan nog steeds niet ongesteld ben geworden en toch weer een negatieve test, dus schijnzwanger, wat moet ik dan doen? hoe krijg ik weer een normale cyclus?

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

dan wacht je gewoon af, je wordt vanzelf weer ongesteld dan.

Mirjam

Deel Deze Pagina