Heb vandaag de huisarts gebeld maar nog niet alle uitslagen waren binnen. De dokter belt mij morgen over de uitslag. Nog even wachten dus...
Ik was aan de nuvaring, december 2010 gestopt, werd december 2011 pas weer ongesteld.. Lang ontpillen kan! Dokter zei bij mij dat het met voeding te maken kon hebben ook . . Nu verder normaal sindsdien!
Ik weet niet of ik bij het goede topic zit maar ik ben ook bezig met ontpillen denk ik. Ik(24) en mijn vriend(27) willen graag kinderen. Ik gebruik nu een jaar de pil niet meer. Werd iedere maand normaal ongesteld(standaard 13 dagen en heel erg) maar in februari werd ik ineens maar 6 dagen ongesteld en in maart en april werd ik niet ongesteld en in mei weer maar 6 dagen. Dat was de laatste keer dat ik ongesteld werd. Ben nu nog steeds niet ongesteld geworden en heb al een paar keer een test gedaan maar die is negatief. Wel heb ik erg veel last van afscheiding, meer dan normaal. De dokter wil me niet door sturen naar een gynaecoloog omdat hij zegt dat het bij het ontpillen hoort(ik gebruik de pil sinds mijn 14e). Maar toch ben ik ongerust! Ik ben namelijk geadopteerd en mijn adoptiemoeder kwam er pas op haar 30ste achter dat ze geen kinderen kan krijgen. Ik wil het liever nu weten en van het ergste uit gaan dan valt het altijd mee. Heeft iemand tips of andere dingen waarbij je me erg mee kan helpen?
Mijn vriendin heeft zelf de gyn gebeld en had helemaal geen verwijzing. Haar cyclus was net zo van slag als die van jou. Zij mocht zo komen. Ze heeft geen woord gerapt over een verwijzing. Ze heeft gewoon gebeld: "mijn cyclus is van slag dus ik wil graag een afspraak maken." Wie niet waagt, wie niet wint.
Echt vervelend he?! Ik ben 29 feb. met de pil gestopt en heb ook nog steeds geen menstruatie gehad... Ik heb a.s. dinsdag een eerste afspreek bij de gyn, dus ben benieuwd wat daaruit komt...
Nee, de huisarts zou vandaag bellen maar tot nu toe niets. Ik heb net zelf gebeld maar kwam er niet doorheen. Spannend!
Als ik jou was zou ik erop staan dat je huisarts je een verwijzing geeft hoor! Zeker na een jaar zou dat echt geen probleem moeten zijn. Ik vind het vreemd dat hij je niet wilt doorverwijzen. Gewoon op je strepen staan en vragen om die verwijzing. Volgens mij kan hij je dat niet weigeren (maar ik ben ook geen arts, dus misschien zit ik er wel helemaal naast ). Succes!!
De huisarts belde net. Alles was goed behalve een lichte afwijking in schildklier. Die zou iets te langzaam werken. De waarde wijkt maar heel weinig af. Normaal zouden ze niks doen maar omdat mijn menstruatie uitblijft wordt ik nu al wel doorgestuurd naar gyn. De huisarts wist niet zeker of het er wat mee te maken had. Dus wel mooi dat ik doorverwezen wordt. Ik vroeg ook nog of ze kon zien aan de hormonen waar ik was in de cyclus. Ze zei: ergens halverwege of dit zijn waarden omdat het niet op gang komt. We zien wel weer, snel een afspraak maken bij gyn.
Wauw wat goed dat je gelijk doorgestuurd bent!!! Kun je er iig gelijk achter komen mocht er wat aan de hand zijn!!! Succes er mee he
Fijn dat je zo snel doorgestuurd bent! Weet je zo wat jou schildklierwaarden waren (TSH en fT4)? Bij mij is er pas namelijk ook geprikt (niet zozeer vanwege mn cyclus), TSH was iets verhoogd, maar FT4 was normaal. Ik ben daarom wel benieuwd naar jouw waardes..
Bedankt, ja fijn hè dat ik nu al doorgestuurd ben. Als er iets mis is kunnen ze er misschien sneller iets aan doen, hoop wel dat ze alles dan checken. De waardes weet ik zo niet. Er was genoeg hormoon of zoiets maar een andere waarde was iets afwijkend, dan zou mijn schildklier iets trager werken. Merk er niks van hoor. Fijn weekend! nog twee uurtjes voor mij