Help, herkent iemand dit? Afgelopen week heb ik twee keer een inwendig onderzoek gehad en een inwendige echo. Nu lijkt het alsof ik een vaginale schimmelinfectie heb. Atthans dat denk ik, ik heb een vervelende branderige pijn en jeuk en veel, korrelige afscheiding. Zou dit door de onderzoekjes en de echo kunnen komen? Ik ben wel even klaar met inwendige onderzoekjes, wil echt niet weer naar de dokter!
Hallo, Ik ben niet zwanger, maar wel veel ervaring (helaas) met schimmelinfecties. Wat jij omschrijft lijkt wel op de klachten van een schimmelinfectie. Om een schimmelinfectie te consateren hoeft de HA geen inwendig onderzoek te doen. Het volstaat met een onderzoek van de schaamlippen. Het is vrij snel te zien of het wel of niet zo is. Wat wel belangrijk is om er snel mee naar de dokter te gaan. Mijn ervaring is namelijk dat hoe langer je ermee wacht des te langer het duurt voordat het over is. En geloof me... je wilt er zo snel mogelijk vanaf zijn!! Er zijn medicijnen voor die je ook met een zwangerschap kan gebruiken. Het is natuurlijk mogelijk dat de zuurgraad van je vagina is aangetast door het inwendige onderzoek. Door deze verandering ontstaat een schimmelinfectie. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en dat het een beetje duidelijk is.. Succes!
ik heb het tijdens mijn vorige zwangerschap na een inwendige echo gehad. Hoefde trouwens niet naar de huisarts hoor, gewoon gebeld en kreeg toen 3 tabletten.
Hoi Max, dat ik een mirena had, had ik ook constant schimmelinfecties dus herken wel wat je omschrijft! Je kunt het even aankijken want vaak gaat het ook vanzelf weer weg zonder dat je er iets aan hoeft te doen. Maar je kunt natuurlijk ook even een kuurtje halen bij de huisarts en dan is het gauw weer weg.
Heel fijn, dat jullie zo snel een reactie plaatsen! Ik heb wel een of andere gel bij de kruidvat gehaald. Als dit niet helpt ga ik wel naar de huisarts idd. De infectie zelf zal toch geen kwaad kunnen, stel dat het deze maand raak is?
wel, ik heb hier gisteren ook een topicje gepost met de titel " genante vraag" omdat ik sinds de zaterdag ongeveer dezelfde klachten heb: veel dikke, witte vloei maar geen pijn of jeuk ofzo. Toeval wil dat ik op de vrijdag ook een inwendige echo heb ondergaan. Ik ga het nog even afwachten en als het bij mij verergert, ga ik naar de huisarts.
Als je al zwanger bent kan het volgens mij geen kwaad (je krijgt een vaginaal tabletje als behandeling dus er komt niks in je bloed en je BM zit toch potdicht ), alleen denk ik dat het zwanger worden iets bemoeilijkt kan worden omdat de zuurgraad van je schede dan anders is en misschien minder doorlaatbaar voor zaadjes... ofzo
Dit zou ik dus niet gaan gebruiken. Je zuurtegraad is nu al gewijzigd (vandaar ook de reactie ->schimmel) dus kun je beter direct je HA raadplegen.
Hoi, Helaas heb ik pas geleden nog een schimmelinfectie gehad. Maar omdat ik probeer zwanger te raken, mocht ik geen tablet slikken. Ik kreeg een creme. Als je echt een schimmel hebt jeukt het vreselijk! Succes!
Er is inderdaad een creme en een vaginaal tablet. Deze zijn beiden niet schadelijk als je zwanger bent. Na de huisarts gaan is echt wel noodzakelijk, dat helpt het beste en ben je er ook het snelst vanaf. Mijn ervaring is dat hoe langer je ermee doorloopt en er niets tegen krijgt van de HA, des te langer duurt het voordat het helemaal weg is en niet meer jeukt.
ik heb hetzelfde probleempje gehad een tijdje terug, maar dan na een uitstrijkje (omdat ik 30 was geworden) bij de huisarts. Daarna een paar dagen zo'n naar gevoel van binnen maar dat ging vanzelf weer weg. Ik denk dus dat zuurtegraad tijdelijk even aangetast is doordat er natuurlijk zo'n eendebek in gaat enzo..... maar het is weer vanzelf weggegaan!
Ik heb het één keer eerder gehad, toen was ik zwanger Maar die vaginale tabletjes neem ik nooit meer. Heb daarna vreselijk heftige klachten gehad. Zou er helemaal niets mee te maken moeten hebben, maar ik ga het niet meer uitproberen. De gel lijkt te helpen, het is vandaag al minder gelukkig. Er staat inderdaad op niet gebruiken als je zwanger probeert te worden, wel tijdens zwangerschap. Sperma kan er niet in overleven, maar dat lijkt me nu niet van belang meer.