Implanon

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Chida, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    #1 Chida, 17 jan 2011
    Laatst bewerkt: 17 jan 2011
    Dag dames,

Wie gebruikt er van jullie Implanon? Ik heb hem pas geleden gezet nadat ik de Mirena had later verwijderen Ik had echt veel last van de spiraal, veel bloeden, buikkrampen en pijn die uitraalde naar mijn been (had ik ook toen het werd geplaats). Na een jaar heb ik het dus uit laten halen door de gyneacoloog en deze heeft ook de Implanon geplaats. Implanon ging bij mij veeeeeel beter dan de spiraal. Ik voel het staafje ook goed zitten en de gyneacoloog liet me ook zien/ voelen dat het goed zit.

Ik hoor natuurlijk ook die slechte verhalen maar de redenen van de klachten waren dat het staafje nooit geplaats werd door de huisartsen van de vrouwen, ze zaten nog in de 'spuit'.

Ik wil graag reactie van vrouwen die het ook gebruiken...

Groeten Rachida.

2. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Als het goed is, is hier al een heel groot topic over. Daar ook mijn ontzettende goeie ervaringen (not)

3. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam

Oooh excuus, k ga effe zoeken. Dan kan deze gesloten of verwijderd worden...

4. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Even een vraag, moesten jullie voor een tweede controle afspraak naar de huisarts of gyneacoloog?

5. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Wat voor 2e controle??
    Ik hoefde niet naar een gyn. Alleen toen de implanon eruit moest toen ben ik 2x geopereerd door 2 verschillende gyn.

6. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik heb een aantal keer gelezen dat sommigen dit doen maar de gyneacoloog die het bij heeft gezet had er veel ervaring mee en die vertelde dat het echt goed op zijn plaats zit en omdat het goed voelbaar is was een controle niet nodig...

7. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Ik heb nooit daarna controle gehad....

Deel Deze Pagina