prikpil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door leeuwen77, 19 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Hoi Hoi,

Nog een paar dagen wachten, en dan kan ik eindelijk testen, kan gewoon niet wachten tot het zover is. Maar ja, het is ronde een na 13 jaar aan de pil. Nu ff een vraagje aan de dames die aan de prikpil zijn. Hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat jullie ongesteld werden en hoelang na die eerste menstruatie was je zwanger? Ben toch wel een beetje benieuwd?

Bedankt vast

Wendy

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Hoi leeuwen,

Ik ben dan nooit zwanger geweest, maar heb wel de prikpil gehad. Ik ben op een gegeven moment gestopt met de prikpil omdat ik elke twee weken menstruatie had, en om de dag ongeveer een paar druppels bloed verloor, hoogst irritant! Toen ik stopte duurde het ongeveer 5 maanden eer mijn cyclus weer normaal (lees perfect) was. 28daagse cyclus heb ik.

Er is toen tegen mij verteld dat het wel anderhalf jaar kan duren eer je zwanger bent na de prikpil. Dit hangt denk ik ook wel af van hoelang je de prikpil hebt gehad en het zal uiteraard ook wel verschillen per persoon.

succes!

3. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Is hier iemand zwanger geworden na het gebruiken van de prikpil? Vast wel maar ik ken een paar meiden die nu een kindje hebben, maar die hebben er heel lang op moeten wachten.... Denk je dat het er iets mee te maken heeft?

4. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ja, ik denk dat je als je de prikpil gebruikt een langere herstel tijd hebt. Maar op internet staat dat het gemiddelde toch maar 6 maanden tot een jaar is. Alleen ken ik niemand die aan de prikpil was en daarna zwanger is geraakt. Dus was ik erg benieuwd.

5. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ik heb op aanraden van mijn ha geen prikpil genomen na de bevalling van onze jongste. Hij zei dat het ontpillen bij de prikpil gemiddel minimaal 6 maanden duurt tot een jaar!!!!
    Na het stoppen van de pil heb ik nooit te maken gehad met ontpillen en dat wilde ik ook niet als we voor de volgende gingen. Dus voor mij geen prikpil.

6. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    ja, helaas heb ik die keuze nooit gehad. Ik was ernstig aan de diarree en kon de gewone pil niet meer gebruiken omdat die te onveilig was. Dus ben ik aan de prikpil gegaan, en dat is dus nu al 7 jaar. Nu ben ik al wel ongesteld geweest voor het eerst in 7 jaar, dus dat is een pluspunt. Maar dir betekent nog niet dat ik ook gelijk zwanger kan raken, en dat wil ik graag weten van andere prikpil gebruikers. Hoelang het duurde voordat zij zwanger waren.

7. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hoihoi.
    Kan je niet vertellen over zwangerschap maar ik ben ook aan de prikpil geweest.
    De laatste in Januari 2005 gezet en ben in Januari 2006 dmv medicijnen (provera) ongesteld geworden.
    Verwachtte mijn volgende NOD ergens in Februari maar is pas 11 Maart gekomen.
    Echt ongi is het ook niet , meer oude troep die eruit moet.

Ik heb gelezen dat het van een half jaar , tot zelfs 3 jaar kan duren voor het goed uitgewerkt is.
    Dus wat dat betreft kan het nog wel eens eventjes gaan duren.

Zou er in ieder geval niet meer aan gaan , ze hebben mij ook niet verteld dat het allemaal zo lang kon duren.

Maar dat je zelf ongesteld bent geworden is wel al een goed teken toch , ik was er in ieder geval heel blij mee , eindelijk iets uit mezelf!

8. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ligt eraan hoe lang je lichaam erover doet om de stoffen van de prikpil uit je lichaam te krijgen.
    Ik heb hem ook gehad, en in de bijsluiter van de prikpil staat dat het tot 36 maanden kan duren voordat de stoffen echt uitgewerkt is.

Toen ik bij de gynaecoloog terecht kwam, was hij ook niet al te blij dat ik aan de prikpil geweest was.
    Want daar konden mijn klachten ook vandaan komen.

Tis dus echt afwachten, en hopen dat het niet zolang duurt.
    Maar idd een menstruatie is een goed teken, een teken dat je lichaam zich aan het herstellen is van de prikpil.

Heel veel succes!!

Groetjes

9. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hoi Jolanda.
    Mag ik vragen wat jou klachten waren?

Mijn 1e gyn zei meteen dat het niet ging lukken nu omdat ik te lang aan de prikpil was geweest.
    Vertelde hem over mijn constant aanhoudende buikpijn en hij zei je loopt daar nu al 2 maanden mee die 2 weken kunnen ook nog wel (dan zou uitslag van het kweekje er zijn).

Weet ook niet zeker of het van de cyste kan komen die buikpijn , daar zijn ze niet duidelijk over geweest eigenlijk.
    Dus ben wel benieuwd of het evt van de prikpil zelf zou kunnen komen.

10. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Nee ik had geen buikpijn, tja zo nu en dan het gevoel ongesteld te worden, maar dat werd ik niet.

Later had ik echt het gevoel zwanger te zijn, en dat uitte zich uiteindelijk in een dikkere buik en zelfs borstvoeding.
    Bij mij was alleen het geval dat hij in het begin niet zeker wist of het door de prikpil kwam of door pco, en daardoor zijn onderzoeken bij mij begonnen.

Of het bij jou door de prikpil kan komen?
    Ik heb echt geen idee, maar ik denk dat dat best mogelijk kan zijn, je hebt hem immers een behoorlijke tijd gehad.
    En ik denk dat je daar best klachten van over kan houden.

11. Ik heb een jaar de prikpil gehad.
    en mijn cyclus heeft ruim een half jaar daar na nog in de war gelegen.
    op aanraden van de HA ben ik aan de normaale pil gegaan en die heeft de boel weer recht gezet.

en dat heeft drie maanden geduurt.

Maar elk lichaam is anders en reageert ook anders
    bij mij hielp het ..

12. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hoihoi.
    Ik ben ongeveer 2 jaar aan de prikpil geweest , dus ik denk dat je me verward met de topicstarter :)

Deel Deze Pagina