Heeft corona invloed op cyclus?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Fearfull, 6 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

11 jan 2018
    1.015
    294
    83
    Vrouw
    Hoi dames!

Ok, het zit namelijk zo. Helaas kamp ik met Corona. Nu al 3 weken. Op CD 12 heb ik een bijna positieve test in handen gehad. Ik gebruik de CB smiley ovu testen. Geen smiley weliswaar, maar wel een "bijna" streep. Dat zie je meteen als je de stick eruit klikt. Ik had geen testen meer helaas, maar wel met de gedachte dat het vast de volgende dag positief zou moeten zijn. Ik heb echt superlang ervaring met deze testen. Helaas kwamen de kwalen rondom corona de hoek om kijken en liet ik alles voor wat het was. Temperaturen had ook geen zin (gebruik FF) omdat ik steeds koorts had en verhoging.

Ik heb sinds een week last van gespannen borsten. Maar goed ik heb best veel over me heen gehad wat symptomen betreft dus ik linkte het daaraan. Ik had al nieuwe ovulatie testen gekocht en ik heb dus uit nieuwsgierigheid vandaag eentje gedaan, merendeels omdat ik ook drie dagen terug slijmverlies had, wat ik vreemd vond aangezien ik er echt vanuit ging dat ik al me ei gehad heb. Nou de ovulatietest was dus positief! Op cd 24! Ik heb al een jaar een regelmatige cyclus. De laatste keer dat ie zo laat een cd aantikte was vorig jaar. Ik dacht dus, ik ben zwanger. Ik heb een teva zwangerschap test gedaan maar helaas negatief. Je ziet echt niks, gewoon helemaal blanco (test heb ik maar na 5 min weg gedaan want ik bleef maar kijken en mezelf gek maken).

Ok, een heel levensverhaal sorry haha maar nu vraag ik me af, kan corona nou een effect hebben gehad op mijn cyclus? :( ik dacht namelijk echt dat ik ook ongesteld zou worden want heb al dagen last van buikkrampen en ongesteldheidsgevoel. Zijn er dames die dit ook hebben ervaren?

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou een zwangerschapstest doen als ik jou was. Zou best kunnen dat je zwanger bent

3. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

11 jan 2018
    1.015
    294
    83
    Vrouw
    Die heb ik gedaan vandaag, maar die was dus negatief. Echt spierwit

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Oh... Dan zal je ei misschien toch nog komen. Mss uitgesteld omdat je lijf de energie nodig had het virus te bestrijden.

Fearfull vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.641
    27.295
    113
    Vrouw
    Als je goed ziek bent, kan je.lichaam minder belangrijke zaken zoals eisprong op pauze zetten omdat iets anders meer aandacht en energie nodig heeft. Dus je kan idd geen eisprong hebben gehad

Fearfull vindt dit leuk.
  6. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

11 jan 2018
    1.015
    294
    83
    Vrouw
    Ik denk het ook inderdaad.. ik heb even zitten Googlen over het effect van corona op je cyclus en man man me broek zakte er echt vanaf! Schijnt dus dat het een enorme impact erop kan hebben.. :(

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik denk dat Corona zeker invloed kan hebben op je cyclus. Als je bijvoorbeeld griep hebt, kan dit je eisprong ook uitstellen of je luteale fase beinvloeden. Zoals GroeneBomen zegt: Je lichaam zal eerst de ziekte bestrijden en dan pas energie steken in overige zaken.

Fearfull vindt dit leuk.
  8. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

11 jan 2018
    1.015
    294
    83
    Vrouw
    Helemaal duidelijk, ik zit inderdaad in mijn vruchtbare periode. Maar goed corona gooit helaas roet in het eten dus gezellig maken zit er niet in:eek:

Dank je wel voor uitleg :thumup:

Deel Deze Pagina