De (diane) pil na de bevalling.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door beertje1985, 9 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje1985

    beertje1985 Bekend lid

    4 dec 2006
    733
    1
    0
    In sommige topics lees ik dat vrouwen weer gelijk aan de pil mochten na de bevalling.
    Ik heb hier 6 weken mee moeten wachten. Zou dat komen omdat ik de diane slik? Die is tegen acné. Het liefste zou ik na de bevalling ook gelijk weer beginnen, omdat ik anders weer helemaal onder de puisten kom te zitten :cry:
    Wie heeft er hier nog meer ervaring met de diane?
     
  2. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    heb geen ervaring met de diane pil, maar ook ik mocht pas 6 weken na de bevalling weer beginnen. Ik gebruik de prikpil
     
  3. Droppie123

    Droppie123 Bekend lid

    12 jun 2007
    903
    0
    0
    kapster
    Ik heb hem ook en ik vraag me af of je wel weer puistjes heb gehad toen je stopte.
    Ik ben nu net 2 weken gestopt.
     
  4. beertje1985

    beertje1985 Bekend lid

    4 dec 2006
    733
    1
    0
    Eh ik was meteen zwanger toen ik stopte dus onder invloed van het zwangerschapshormoon heb ik ook geen puistjes gehad. Wel kreeg ik ze na de bevalling toen ik dus 6 weken moest wachten. Ik zat he-le-maal onder! Vandaar mijn vraag aan anderen, want t liefst begin ik meteen weer. Ik heb het nu opgezocht op een anticonceptie website en daarop stond dat je met lichte pillen gelijk mag beginnen en met zwaardere 21 dagen na de bevalling (indien je geen bv geeft).
    Maar waarom zei mij vk dan 6 weken?
     
  5. principessa

    5 jul 2007
    61
    0
    0
    Zonnige Zuiden
    ik moest zelfs wachten totdat ik eerst een keer uit mezelf ongesteld werd. Maakte niet uit of ik de pil terug wilde of iets anders.
    Alhoewel ik toen voor een spiraaltje koos, en toen mocht ik dat pas bij de 2e menstruatie laten zetten.

    Maar mijn arts wilde eerst zien of ik weer uit mezelf zou gaan menstrueren. Weet ook niet waarom, is hier gewoon standaard procedure.
     
  6. TriCo77

    TriCo77 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    ik gebruik al 18 jaar de diane 35, en idd ik moest na de bevallings ook 6 weken wachten, maar ik heb eerst gewacht tot ik ongesteld werd. wat pas na dik 9 weken was.
     
  7. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik slik ook de diana-35 pil en ik kwam in het begin helemaal onder de puiste te staan toen ik stopte, na een tijdje was dit over maar me zwangerschap heeft niet goed gedaan en heb tot aan week 30 helemaal vol gestaan was echt een grindtegel. nou ja het is voor een goed doel. als ik straks bevallen ben moet ook ik 6 wk wachten voor ik weer aan die pil mag beginnen, ik ga ik borstvoeding geven en dus helaas mag ik deze pil nog langer niet slikken en moet ik aan de mini-pil. ik ben niet zo van de pil op een vaste tijd nemen dus dit wordt wel wennen voor mijn want dit is wel noodzakelijk zeggen ze met die pil, ook ben ik bang dat ik weer onder de puisten kom te staan, want ik ben eerder overgestapt geweest naar een andere pil en ja dit had geen goed effect.
     
  8. principessa

    5 jul 2007
    61
    0
    0
    Zonnige Zuiden
    Er is overigens ook een antibioticum die goed helpt. Het heet Inderm vloeistof.

    Ik kreeg het ook van mijn huisarts toen ik met de pil stopte en weer onder de acne kwam te staan. Je mag het gewoon gebruiken als je zwanger bent of bv geeft.
    Je mag alleen de vloeibare vorm gebruiken (smeer je met een watje op je gezicht) en niet de pil-vorm. Mijn huisarts heeft het speciaal voor me nagezocht toen.

    In mijn zwangerschap had ik na de eerste 12 weken totaal geen last meer van pukkels. Nu komt het weer wel ietsje terug maar niet meer echt erg hoor. Is dus toch wel veranderd!
     
  9. beertje1985

    beertje1985 Bekend lid

    4 dec 2006
    733
    1
    0
    Dit heb ik ook een keer gekregen. Ik heb allerlei smeerseltjes en drankjes al een keer gehad en alleen de pil hielp.

    Ook ik ben een keer overgestapt naar een lichtere pil, maar ben de diane weer gaan slikken, omdat ik weer helemaal onder kwam te zitten..
     
  10. principessa

    5 jul 2007
    61
    0
    0
    Zonnige Zuiden
    ow das jammer zeg Geertje.

    Bij mij heeft de Inderm wel lang geholpen maar op een gegeven moment niet meer omdat je lichaam er dan immuun voor is :(

    mijn acne komt met de menstruaties helaas weer wel terug de laatste paar keren. Maar zolang het maar bij een paar ! pukkels blijft, ga ik er niet terug voor aan de pil. Voel me uiteindelijk veel fijner zonder...
     
  11. Guinevere

    Guinevere Fanatiek lid

    25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    bestaat er ook een pil waar je niet dikker van word?ik ben namelijk aan t afvallen en wou dat graag zo houden maar wil ook graag vrijen met mijn man...en spiraal lijkt me niks!
     

Deel Deze Pagina