Sinds dat zoontje 2/3 maanden is hebben we een bultje 2/3cm achter zijn oor ontdekt. De vrouwelijk huisarts die zoontje altijd heeft, verklaarde: een kliertje. Ok kan idd... Nu is mijn partner er nooit echt gerust op geweest dat het dat wel zou zijn, maar bij elk cb en ha bezoek dit aangekaard en steeds zeiden ze kliertje. Nu moesten we een week geleden weer naar ha en door vakantie van vrouwelijke arts kwamen we bij de mannelijke ha. Dus weer het bultje aangekaard. Hij vermoed een stuk bot. Het is nl niet beweegbaar en groeit en verkleind niet nav verkoudheid... Hij geeft ons een verwijzing voor een echo, Just to be sure... Vandaag konden we terecht. Ging best goed, zoontje (21 maanden) vond het natuurlijk vervelend maar ze hebben goede echo's kunnen maken. Er werd ons verteld dat het geen kliertje kon zijn ivm de plaats ( te ver van oor) en bot dat zag ie ook niet. Het zit net oo/ naast de schedel naad. Dus verteld dat zoontje een afplatting heeft gehad of dat mss iets kan betekenen. Hij nam het mee in zijn onderzoek. Meer konden ze ons niet zeggen en nu moeten we een week wachten op de uitslag van de ha.... Ik weet ff niet wat te denken... Moest het ff kwijt..
Weet niet wat het kan zijn, wel dat mijn dochter ook enkele van dat soort bultjes had. Huisarts zei ook kliertje, maar ze zaten er altijd. Heb het nooit verder laten onderzoeken. Had er verder geen verkeerd gevoel bij. Ze is nu 2.5 jaar, wie weet zitten ze er nog steeds, al tijdje niet meer gecheckt. Gehele babytijd bleven ze in ieder geval. Hopelijk is het bij jullie ook gewoon een dergelijk gekkigheidje!