Iemand tips bij brandend maagzuur

Discussion in 'Zwangerschap' started by kimtijn, Jun 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimtijn

kimtijn Actief lid

Dec 16, 2006
    310
    0
    0
    Brabant
    Ik had gisteravond ineens een hele heftige aanval van brandend maagzuur van 20.00uur tot 04.00uur en niets hielp.
    Ik heb vanalles geprobeerd, 2x Rennie, warme melk, warme thee, zuurtje, warme kruik tegen de borst en paracetamol.
    Het kwam in vlagen en ongeveer om de 20 a 30 minuten was er een hele hevige aanval. Ik las ergens als je niet weet wat het is kun je ook denken aan een hartinfarct nou dat dacht ik bijna een aantal keer. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook wat last gehad van maagzuur dus ik herken de pijn maar niet zo erg en zo lang. En toen hielp een Rennie of een warme kop thee nog wel.

Heeft iemand nog andere tips???

2. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Bij de drogist kan je een fles met spul kopen antagel ofzo (weet niet exact hoe het heet) dat hielp opzich wel bij mij

3. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij mij hielp (voor een tijdje) gaviscon goed.

4. sabsje

sabsje Actief lid

Jan 19, 2010
    120
    1
    0
    hoi hoi

bij mij helpt het als ik regelmatig iets eet, maar dan wel iets van een koekje, broodje of een stuk fruit als je dat ook doet voordat je naar bed gaat dan is je maag een beetje gevuld en als je maag gevuld is dan krijgt zuur minder kans om in de maag te komen.
    probeer t maar eens!! suc6!!

5. Brinatjuh

Brinatjuh Bekend lid

Jul 23, 2009
    538
    0
    16
    Met baby's in de kinderopvang
    in nederland
    Wat ook schijnt te helpen is gember.....gemberthee/gemberkoekjes/verse gember! ik heb zelf ook hele erge last gehad,maar ik let ook op mijn eten,niet te vet,niet te veel en kleine beetjes op een dag!

een ook niet teveel (zure) sapjes en of frisdrank! en als je koffie drinkt dan cafeine-vrij!
    Succes!

xxx

6. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Ook ik gebruikte Antagel. Het is niet zo vies en werkte bij mij heel goed.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Antagel krijgt mijn dochtertje tegen reflux :) en die vindt het niet vies. Het ruikt naar pepermunt.

Bij mij hielp vanillevla altijd heel goed.

8. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Vind antagel ook niet vies haha. Vond het wel lekker eigenlijk

9. linda73

linda73 Actief lid

Jul 22, 2009
    114
    0
    16
    antagel helpt bij mij heel goed

10. Tese

Tese Niet meer actief

Ik gebruikte gaviscon en dat werkte goed. Ook vanillevla haalt de scherpe kantjes ervanaf.

11. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Bij mij helpt antagel heel goed! En gaviscon schijnt ook goed te zijn, me moeder had tijdens haar zwangerschappen literflessen hiervan haha

12. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

Apr 29, 2010
    713
    1
    16
    Ik doe altijd een schep suiker onder mijn tong en dat werkt prima.
    Zoet neutraliseert zuur :)

13. takhen

takhen Fanatiek lid

Nov 13, 2009
    2,386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    gewone halfvolle melk of vanille vla :)
    werkt fantastisch!

14. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Hier werkte antagel ook als enige een beetje. Alle "huismiddeltjes" waren aan mij niet besteed. Vond antagel ook beter helpen dan rennie (maar goed fles antagel nam weer wat lastiger mee dan een stripje rennie :))

15. kimtijn

kimtijn Actief lid

Dec 16, 2006
    310
    0
    0
    Brabant
    Allemaal super bedankt voor de reacties!!
    Ik heb Antagel in huis gehaald en een pak vanillievla omdat dat de dingen zijn die een beetje terugkomen in alle verhalen.
    Hopelijk werkt het bij mij.
    Nogmaals bedankt!!!

16. Kalfje

Kalfje Niet meer actief

Anders nog een ander merk Regla PH, is er in fles en tablet vorm. rennie en zo hielp bij mij ook niet en vla en melk niet meer. Deze hielp nog super

17. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Hoog gaan liggen, dus je kussen ophogen, dan komt het minder omhoog. Rennie is trouwens echt troep, dus niet meer gebruiken, Antagel is prima. ;)

Van sommige dranken/voeding krijg je meer last, dus die kan je beter even laten staan, ff googlen.

Beterschap!

Share This Page