Gestopt met prikpil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Simmiee, 23 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simmiee

Simmiee Actief lid

15 apr 2015
    396
    222
    43
    emand ervaring met het stoppen met de prikpil?
    Ik lees heel veel verhalen over maanden wachten tot er weer iets gebeurd.. ik heb 23 september mijn prikpil niet laten zetten. 7 oktober heb ik 1 dag bloedverlies gehad en vandaag weer, wat ik allemaal best wel snel vind eigenlijk.
    Ik heb dmv ovulatie testen geprobeerd uit te vinden of ik een eisprong heb gehad sinds 7 oktober maar deze heb ik niet kunnen vinden dus vraag ik me af in wat ik kan verwachten de komende tijd... gezien het bloedverlies moet er toch misschien ook een eisprong ergens plaats vinden?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.913
    15.584
    113
    Nabij Utrecht
    Die enkele dag bloedverlies heeft met ontpillen te maken en zegt niks over een eisprong.
    Helaas komt het met de prikpil vaak voor dat het vele maanden tot een jaar kan duren voordat je weer een cyclus hebt.
    Ik zou dus de ovulatietesten links laten liggen totdat je weer een cyclus/echte menstruatie hebt gehad en daarna pas beginnen.

De prikpil is echt baggerspul als je nog een kinderwens hebt.
    Ik snap ook niet dat huisartsen deze nog geven aan vrouwen die (ooit) nog een kinderwens hebben.

3. Simmiee

Simmiee Actief lid

15 apr 2015
    396
    222
    43

Dan moet ik me maar terug laten vallen op het idee dat ik gewoon een jaar moet wachten zoals ik 3 weken geleden ook dacht. Het bloedverlies stuurt mijn hele gedachtengang in war.. ik dacht ineens, he mijn lijf doet nu alweer wat? :|
    Ik hoop dat mijn lijf snel weer zelf de regie neemt. Ik houd helemaal niet van dit onduidelijke gedoe :roflmao:

Mijn huisarts is niet schuldig in dit geval hoor.. hij wilde het liever niet voorschrijven, maar ik wilde het. De gewone pil mag ik niet meer door een operatie en vermindere opname van stoffen dus slecht betrouwbaar en het spiraal hebben we geprobeerd en een paar keer opnieuw gezet maar deze gaf heel veel pijnklachten :eek: dus daar was ik helemaal klaar mee.
    En toen heb ik dus besloten dat ik dan de prikpil maar wilde. Achteraf misschien niet zo slim, al heb ik geen haast.

Anderzijds.. eenmaal besloten dat we nog een kindje willen hebben mijn emoties ineens geen rust meer? Iets van ik wil het en ik wil het nu? :roflmao: maar eerlijk is eerlijk, bij de wens heb ik voorhand wel tot aan de zomer ingecalculeerd voor het ontpillen. Dus ik moet mezelf dwingen tot rust :o:

4. Flipje25

Flipje25 Actief lid

23 feb 2018
    123
    110
    43
    Vrouw
    Het duurde bij mij 10 maanden voordat ik weer een normale cyclus had. Daarna was ik binnen 4 maanden zwanger. Maar heb in die tijd heel veel bloedingen gehad. Super onregelmatig. Ik temperatuurde toen, dus was er echt heel zeker van dat ik geen eisprong had. Maar bij sommige mensen gaat het veel sneller. Heb ook verhalen gehoord en gelezen van vrouwen die vrij snel hun normale cyclus weer terug hadden. Maar het kan dus ook echt lang duren helaas.

5. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    Toen ik de eerste keer stopte na 1,5 prikpil was ik eerste maand zwanger zonder ongesteld te zijn geworden.
    Toen weer begonnen en na 3 jaar weer gestopt. Daarna is mijn cyclus heel lang ongeregeld geweest.

6. sabrinab1986

sabrinab1986 Fanatiek lid

9 okt 2012
    1.180
    278
    83
    NULL
    NULL
    Het duurde bij mij meer als een jaar toen primolut voorgeschreven gekregen daarna kwam het opgang

7. Simmiee

Simmiee Actief lid

15 apr 2015
    396
    222
    43
    De ervaringen liggen dus echt mijlenver uit elkaar..o_O

Deel Deze Pagina