de laatste weken meer aankomen of juist niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mendie, 3 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    dat vraag ik me echt af aangezien ik zoveel verschillende dingen hoor. gister kwam ik bijvoorbeeld iemand tegen en die vroeg hoelang ik nog moest. dus ik zeg:' nog ruim 7 weken.' zegt die mevrouw:' o wat een mooi buikje zeg en vanaf nu zou je echt niet veel meer aankomen.'
    daarom hier mijn vraag...kwamen jullie in de laatste weken juist veel of weinig aan? ik ben nu ongeveer 14 kilo aangekomen. startgewicht was 63 en ik weeg nu 77.3 kilo bij een lengte van 1.75 m.

2. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik ben bij de eerste in totaal 12 kilo aangekomen...
    waarvan de laatste 4 kilo tijdens de laatste 6 weken van mijn zwangerschap. ;)

3. Emma27

Emma27 Actief lid

11 aug 2009
    142
    0
    0
    Cuijk
    Ik heb wel het idee dat ik nu de laatste paar weken zwaarder ben geworden. Mijn knieen zijn ook not amused met het gewicht dat ze nu moeten dragen, maar misschien komt het omdat ik nu echt op het laatst loop. Gisteren vond ik dat ik een "plofkop" had toen ik in de spiegel keek.. ach dat gaat er wel weer af.

Je kindje groeit aan het einde van de zwangerschap wel minder nog maar zo'n 20 a 20 gram per dag. Misschien bedoelde die dame dat wel?

4. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    de laatste weken groeide ik bij allebei de zwangerschappen niks meer.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik kwam juist tijdens mijn verlof aan. ik fietste niet meer naar mijn werk, werkte niet meer en het was heel warm, dus veel vocht vasthouden.
    tot aan mijn verlof fietste ik nog 6x per week 40 minuten, dus toen ik daarmee stopte merkte ik dat wel ja.

6. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hmm. Ik weet het neit meer van de vorige keer. Van de week riep bij mij wel een collega dat je de laatste 2 weken van je zwangerschap juist weer afvalt. :)

Ik heb geen idee. Merk het wel.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.146
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Was die vrouw verloskundige of gyneacoloog? Anders zou ik het maar met een grote korrel zout nemen. Mijn ervaring de afgelopen weken: mensen roepen maar wat omdat ze het leuk vinden iets te roepen. En hoewel de één het ene zegt en de ander totaal het tegengestelde, weten ze allemaal ZEKER dat zij wel gelijk hebben. Want de zus van de buurvrouw van hun aangetrouwde achternicht.... bla bla bla gaap.

8. Sijke

Sijke Bekend lid

Het zal persoonlijk zijn, maar volgens mij heb je iets meer kans om nog aan te komen in de laatste weken. Bij mij 2x wel iig.

9. Seth

Seth Niet meer actief

ik groeide beide zwangerschappen nog veel op het einde.....

Zo erg zelfs dat ik bij zoontje op controle kwam.... ik op de weegschaal ging sta... en de vk zelf nog op de weegschaal ging staan, omdat ze dacht dat ie niet klopte....:)

10. misa

misa Niet meer actief

Haha, ik ben het er wel een beetje mee eens..! Rondom zwangerschap en baby's weten mensen ineens vanalles, denken ze vanalles en willen ze je vanalles vertellen...!

Maar wat ik van mijn omgeving heb gezien: op het laatst komen de meesten wel meer aan: vooral veel vocht.

11. bloem2

bloem2 Niet meer actief

bij mij ging het heel erg langzaam maar nu op t einde een stuk sneller,, maar ook dat is net zoals alle andere dingen tijdens een zwangerschap bij iedereen verschillend. Ieder lichaam reageerd er weer anders op...

12. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    zal bij iedereen anders zijn denk ik. Ik ben in totaal 13 kg aangekomen waarvan 4 kg de laatste 4 weken. Ik ben 1.75, was 62 kg naar 75 kg op het eind.

Deel Deze Pagina