Eigen risico zorgverzekering :-(

Discussie in 'De lounge' gestart door Paarse80, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik ben even boos! Ik krijg net een vergoedingendeclaratie binnen van mijn zorgverzekering. Moet veel dingen zelf betalen, eigen risico. Zelfs een echo van mijn borst valt daaronder. Slaat echt nergens op! Ben je goed verzekerd en aanvullend, heb je dus niks aan.

Wat moeten jullie zelf betalen, waar je het niet mee eens bent?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat is het idee van een eigen risico, maar vervelend is het soms wel.. Zodra je niet meer bij de vk/gyn of huisarts bent, is het betalen..

Ik heb 1,5 jaar terug zo extra bloedtesten moeten betalen, omdat de standaard test die door de vk werd niet precies genoeg was, en een valse uitslag gaf, wij 6 weken ongerust over die uitslag. En 150 euro weg..

(Maar niks mee gedaan, omdat ik later het eigen risico ook kwijt was geraakt door iets anders)

3. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Tsja alle zorg die onder de basisverzekering valt, moet gewoon eerst uit het eigen risico betaald worden. De verzekering kiest gewoon willekeurige onkosten, om het bedrag vol te maken.
    Het ene jaar ben ik ze kwijt aan een paar "grote" dingen, andere jaar aan tig medicamenten.
    Ik vind het niet leuk, maar ga me er ook niet meer druk om maken.
    Bovendien ben ik mijn eigen risico standaard in de 1e maand kwijt:(.

4. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Psychische zorg, belachelijk dat je dat zelf moet betalen.

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    echo is ziekenhuiszorg en dat valt onder het eigen risico.
    helaas maar het is niet anders.
    Mijn heeft 12 jaar geleden ziekte van hogdekin gehad. Moet 1 x per jaar naar de internist en is ook gelijk zijn eigen risico kwijt. Terwijl hij verder echt nooit ziek is.
    Ik mankeer van alles en ben na 1 bezoekje ziekenhuis met medicijnen na 2 weken al door mijn eigen risico heen maar de rest ( heel veel dus) betaald de verzekering.

Ziekzijn of wat mankeren kost helaas gewoon geld.

6. nono

nono Niet meer actief

Bloedtesten (werd mijn lever en galblaas getest) heb ik ook zelf moeten betalen, 60 euro !!! Stond er echt even van te kijken. Heb eerder om de 3 maand bloed moeten prikken maarrreh, nooit een rekening van gekregen.

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Het is 3 jaar terug hoor, maar m'n 1e uitstrijkje was niet goed en moest overnieuw.De huisarts-in-opleiding, had het bij meerdere mensen niet goed gedaan -te weinig cellen- en nu zou de huisarts het zelf doen.
    Moest ik de 2e betalen omdat het niet op medische indicatie was?!

Hallo dat is bevolkingsonderzoek, heb daar zelf niet om gevraagd. Daar klacht ingestuurd netjes terug gebeld (hadden al contact opgenomen met huisarts). Was niets meer aan te doen, excuses maar wel lappen.
    Dat vond ik wel raar.

Nu, ach ja beetje jammer dat er nog 1 bezoekje aan de gyn staat voor dit jaar, daarna wsl kan ik naar de vk. Besefte me net pas dat ik hierdoor wel in 1x het eigenrisico kwijt ben. Als het nou nog vorige jaar had gekund...Niets aan te doen helaas

8. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Argh ja ik kan mij er ook altijd zo aan ergeren.. de ene keer moet je iets betalen en de andere keer weer niet.
    waar ik mij ook zo aan erger is dat er dignen vergoed worden zoals stoppen met roken en afvallen ( door eigen schuld he)

9. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Mijn dagelijkse medicijnen en de bloedafnames die meerdere keren in het jaar gedaan moeten worden.

Helaas krijg ik van de belastingdienst niets terug hiervoor omdat ons huishouden daar te veel voor verdiend.

Maar, ik ben blij met een goed zorgstelsel en dat ik wel de medicijnen kan krijgen welke ik nodig heb. Ik hou er gewoon rekening mee dat mijn eigen risico ook echt door mij betaald zal worden in een jaar.

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.183
    113
    Brabant
    Ik snap dat t niet leuk is.. ik ben het ook elk jaar kwijt. Maar dit weet je toch als je je polis afsluitn

11. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Heel stiekem moet ik er wel om lachen dat je er boos om bent, ik heb nu mijn eigen risico voor dit jaar zeker weten al weer op het wachten is were op de rekening ik weet al een paar jaar niet beter dus wees dankbaar dat je er nu pas achter komt dat je zelf moet betalen ;)

12. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Tja, eigen risico... De naam zegt t al... Ik ben chronisch ziek, dus moet elke dag medicijnen innemen die erg duur zijn. Mijn eigen risico is morgen dan ook alweer volledig voldaan aangezien ik mijn medicijnen weer moet halen... Tja, het is niet leuk, maar ook ik krijg niks terug tav tegemoetkoming chronisch zieken omdat we teveel verdienen. Ach ja ik heb mijn medicijnen nou eenmaal echt nodig!

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik moet er ook stiekem een beetje om lachen. Het is irritant maar geen ramp toch? Ik ga er dit jaar ook doorheen hoor, moet geopereerd worden, dus ja ;)

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Eigen risico is vervelend, zeker als je het nèt niet volmaakt. Dan ben je wel een groot bedrag kwijt en dan voelt het net of je de premie van dat jaar voor niks hebt betaald omdat je uiteindelijk niks terugkreeg.
    Aan de andere kant kun je er ook maar blij mee zijn. Je hebt zoveel verzekering waarvoor je elke maand 'voor niks' betaald. (De enige verzekering waarvan 100% zeker is dat je hem ooit gaat gebruiken is tenslotte je uitvaartverzekering.) Wees blij met elke verzekering waar je 'voor niks' voor betaalt. Dan betekent dat er weer een jaar geen rampen zijn gebeurd.

Beetje 'glas is halfvol'-mentaliteit. Geldt ook voor mensen die in januari al door hun eigen risico heen zijn. Die krijgen de overige maanden wel waar voor hun geld! ;)

Zorg is nu eenmaal duur. Ik ben blij dat dit besef eindelijk tot steeds meer mensen gaat doordringen. Als we met zijn allen wat kritischer zijn, dan blijft het uiteindelijk hopelijk betaalbaar. En kan er meer en betere zorg naar die mensen die het ècht nodig hebben.

15. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik ben het nergens niet mee eens. De eerste 220 euro (2012) zijn voor jezelf, ongeacht welke zorg het betreft (met uitzondering van huisarts, verloskundige zorg etc). Maakt toch niet uit of dat een operatie, een geneesmiddel of teenvijlen is?

16. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn eigen risico ook elke jaar erdoor heen. Heb nu vorige week m'n medicijnen voor de eerste 3 maanden gehaald zodat die niet gelijk van dit jaar af gaan. Als ik niks erbij krijg dan gebruik ik dit jaar niet het hele bedrag. Maar dat zal wel niet gebeuren heb eigenlijk elk jaar wel wat.

17. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Tja, wat ik vooral jammer vind is dat het eigen risico steeds hoger wordt. In februari beginnen we als het goed is met IVF. Klabam, meteen 350 euro armer door het eigen risico. Jammer, maar het is niet anders inderdaad...

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wat ik me afvraag aan de geen die net wat zei over de internist.
    Wat doen ze daar dan allemaal dat het eigen risico na zo'n bezoekje weg is?

Als ik naar de gyn ga hoef ik namelijk nooit wat te betalen. Ook niet als ik daar een echo kreeg oid..

19. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik vind het ook enorm vervelend! Gelukkig had ik vorig jaar niet zo heel veel medische hulp nodig. En had ik ook vrijwillige eigen risico.... En gelukkig hield ik het bedrag eruit. Want heb niet eens mijn eigen risico opgemaakt.
    Nu dit jaar ben ik het vergeten om te zetten.
    Dus ook dit jaar een extra vrijwillige risico.... :)
    Nu maar hopen op een rustige zwangerschap zonder teveel poespas!! :D
    Het is niet anders....

20. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Waarom vind je het nergens op slaan?
    De zorg is duur, en jij maakt er gebruik van. Lijkt mij heel normaal dat je daar dus ook een klein gedeelte van meebetaalt.
    Ik begrijp je boosheid niet...
    Of vind dat het allemaal maar gratis moet, en dat de belastingen dus verhoogd moeten worden voor iedereen?

Deel Deze Pagina