Help dikke vette oorpijn auwwwwwww

Discussie in 'De lounge' gestart door Troelala21, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik loop nu al sinds de kerst te kwakkelen. Eerste kerstdag pijn in me maag, dacht lekker slim te zijn en paracetamol te slikken. Heerlijk pijn weg, maar ja wel even vergeten dat ik het virus in me lichaam onderdruk. Dus jawel na 2 dagen dus dikke koorts dus maar gestopt met paracetamol en de koorts maar uitzieken. Sja en toen begon ineens pijn in de keel, opgezette klieren in de nek, niet kunnen slikken enz....Veel ijs eten, en koud drinken enz. Toen kreeg ik er nog eens hoofdpijn bij, dus weer aan de paracetamol. Me keel werd alsmaar erger, heel veel geslapen op een dag. Nu is man sinds gister weer aan het werk. Gister nog een enorme blafhoest net een zeehond. Tot ik vanmorgen wakker word, eerst nergens last van, tot een uur nadat me man weg was. Ineens dikke vette oorpijn aan de rechterkant, hoor amper wat. Als ik gaap of wil boeren dan krijg ik een vette pijnscheut in me oor, net of er enorme druk op me oor staat. De pijn was niet te harden dus maar 1000mg paracetamol na binnen gewerkt. En dat helpt even, maar ik merk dat het ni alweer aardig uit werkt. Ik mag maar 3x 1000mg op een dag hebben heb ik gelezen op de doos, dus heb nog 2x en dan is dat ook afgelopen. Hoe moet ik deze dag doorkomen, zonder teveel pijn? Me huisarts is er niet op vakantie, dus dan moet ik de dokterswacht bellen. Maar die doen vast niets.....Hoe krijg ik mijn oorpijn weer weg, het is nu even te doen met de paracetamol maar straks niet meer als t weer uitgewerkt is......

2. Troelala21

Niemand tips?

3. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    ik had hetzelfe vorige week, dikke keelontsteking die ook lekker naar de oren trok. kon niet eten of praten. amandels helemaal opgezet.
    en huisarts had vakantie, maar dan is er altijd een andere dienstdoende arts die de patienten overneemt, zal bij jou toch ook wel zijn?
    ik ben dus naar een andere ha geweest, en heb daar een kuur gekregen.

sterkte ermee

4. Troelala21

Nee als ik er heen bel krijg ik het telefoonnummer van de dokterswacht, die zit hier 16km vanaf, man aan het werk heb zelf geen rijbewijs....Ben er dus lekker klaar mee. Mijn oor zit dicht en met paracetamol is de pijn te doen, maar lekker is anders, en ik mag er maar 6 hebben op een dag dus daar kan ik ook niet teveel van hebben voor de pijn helaas....Ik hoop bij elke gaap of wat ook maar dat ie eens open klapt maar helaas gebeurd dat niet zo snel!

5. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Neusspray xylometazoline proberen. dikke kans dat je slijmvliezen slinken en de pijn verdwijnt..

als je oorontsteking zal je er misschien toch mee naar de dokterswacht moeten.

6. Troelala21

Dan moet ik me man straks maar even op pad sturen voor neusspray als ie klaar is met werken, want dat is hier op helaas....

Hoe weet je of het oorontsteking is? Ik weet alleen dat me oor dicht zit, druk erop voelt, en het niet echt lekker voelt. Als ik gaap of een boertje wil laten krijg ik me toch een pijnscheut door de oor. En als ik buk voelt het ook heel raar in me oor...

7. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

door de neusspray verlicht je iig de druk van je oren.

Vraag eve ntelefonisch aan de arts of je een keer iets meer maracetamol mag hebben

8. Troelala21

Oke dus neusspray is wel goed.....

Ik heb wel vaker meer genomen dan mag, maar goed ben er niet zo happig op....Als je ibuprofen enz hebt die zijn veel zwaarder en mag je ook meerdere hebben, waarom dan niet van paracetamol?

9. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Hey meis,

Vervelend dat je je zo naar voelt. Heb zelf vorig jaar ook middenoorontsteking meegemaakt en daar wordt je niet blij van. Helaas doet de dokter bij incidentele oorontsteking bij volwassen niks meer.
    De tip van xylometazoline neusspray is erg waardevol en zou ik absoluut opvolgen. Dat is vrij verkrijgbaar bij oa kruidvat. Gewoon het eigen merk kiezen. Kost maar een paar euro.
    Dit spul laat het neusslijmvlies slinken waardoor de druk eraf wordt gehaald. Gebeurd niet à la minute maar geeft wel vrij snel resultaat. Als het openbarst en er loopt troep uit je oren ben je ook vrij snel van de pijn af. Leg een handdoek op je kussen. Wel regelmatig verschonen want die troep die eruit loopt is besmettelijk.
    Bij pijn 2 maal paracetemol à 500 nemen en de dagelijkse dosis niet overschrijden.

Heel veel sterkte! Met 3 dagen is de ergste pijn zeker bekeken.

10. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    omdat je een mega dosis paracetamol neemt wat je beter kan doen is gewoon een paracetmol 500 met een ibu 400
    als je die 2 samen neemt versterken ze elkaar en heb je gelijk een ontstekingremmer..

oorontsteking voel je wel constant. dat blijft zeer doen. zou goed kunnen hoor. maar ook met een neusspray kan je dat een handje helpen omdat je alle buizen open maakt.

ff aankijken anders toch naar de ha.

11. Troelala21

Hmm dan moet ik dus toch echt aan de neusspray merk ik wel. Heb er een giga hekel aan moet er altijd van kokhalzen, maar als t helpt om mijn oren beter te maken, dan doe ik dat zeker!!

12. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

idd wat Cherie zegt!

13. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik zou toch wel naar de ha gaan en anders langs de apotheek. Misschien kunnen ze je wat geven om de pijn te verlichten (neusspray/oordruppels).

14. Troelala21

Ha is op vakantie dus dat word hem niet, dan word het dokterswacht maar die zullen vast ook wel zeggen dat ze toch niks doen. Dus ik kijk het even aan. Ik haal straks neusspray en hoop dat me oren daar mee gaan openbarsten vandaag of morgen.....En anders word het toch een ritje dokterswacht..

15. hielkje

hielkje Fanatiek lid

Echt neusspray en de tip ibuprofen en paracetamol is een goede tip.

Hier is een schema wat wij in de huisartsenpraktijk nog al veel adviseren.

Ibuprofen+ paracetamol 500mg dit iedere 8 uur herhalen en dan daar tussen paracetamol 500mg. Zou hou je een constante pijnmedicatie spiegel

het ziet er dus zo uit

Ibu + para start
    na 4 uur paracetamol
    na 4 uur Ibu + para
    na 4 uur paracetamol
    na 4 uur ibu + para
    na 4 uur paracetamol

Je kan ook starten met paracetamol zodat je uitkomt op een combi voor de nacht. Heel erg veel succes. Indien je koorts krijgt of nu nog hebt moet je wel de huisarts bellen, anders is het na 3 dgn over.

16. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

o en zorg voor vannacht dat je hoger ligt dmv extra kussen. Neemt ook iets de druk af

17. Troelala21

Bedankt voor je schema! Kan ik zeker wat mee. Koorts heb ik volgens mij niet, hou het wel ff in de gaten natuurlijk. En anders moet het na 3 dagen over wezen? Pff dat lijkt wel een eeuwigheid maar goed, er zijn ergere dingen natuurlijk....

18. Troelala21

Oke en moet ik wel of juist niet op het zere oor gaan liggen?

19. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    wat jij het fijnst vind liggen. (al zou ik zeggen van niet er op..)

20. Troelala21

Erop liggen doet zeer, als ik op me andere zij lig voelt dat veel fijner.

Deel Deze Pagina