perenijsjes en komkommers:-)

Discussion in 'Gezondheid' started by maartje25, Apr 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Hallo dames,

Sorry....Daar ben ik weer met mn eetvraagjes :)

Ik heb vanaf week 8 al zo'n enorme droge, muffe smaak in mn mond dat ik er helemaal naar van word. Niks helpt... van water en melkproducten word het alleen maar erger. Dus nu drink ik spa rood wat wat beter helpt.

Ook helpen komkommers wel voor even EN ik eet elke dag een perenijsje (festini)... maar is dat wel zo gezond? De dingen staan natuurlijk bol van de suikers...
    Maar het is zo fijn om even geen ranzige droge smaak te hebben :)

Hebben jullie misschien nog tips om hiervan af te komen??

Gr maartje

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Uhm volgens mij valt het wel mee met de suikers in komkommers en perenijsjes. Perenijsjes kun je altijd nog beter nemen dan een stuk chocolade dusse als je hier nu zin in hebt zou ik dat gewoon nemen hoor.

Overigens is bij mij die droge smaak weggegaan rond week 17. Dus wie weet is het ook maar voor een paar weken ;)

3. maartje25

Tot week 17? Oh wat verheug ik me op die tijd!!
    De komkommers blijf ik inderdaad lekker eten maar over die ijsjes twijfelde ik :)
    Tsja het is inderdaad beter dan choco dat is dan ook wel weer zo :)

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Waterijsjes vallen heel erg mee volgens mij qua kcal. Je kan misschien zelf ook waterijsjes maken? In de zomer maak ik wel eens zelf ijsjes door water met citroensap en stukjes citroen in te vriezen.

Komkommer eet ik ook veel, met sojasaus. Jammie!

5. maartje25

Met sojasaus? Nof nooit van gehoord! Klinkt wel lekker!
    Zelf ijsjes maken is ook inderdaad een optie, bedankt!

6. Vrolijkheid

Ja ik had steeds zon droge mond en dorst dat ik een Suikertest heb laten doen. Was allemaal goed en nu heb ik het nog met vlagen als ik zout heb gegeten of overdag niet genoeg heb gedronken..

Ik vind perenijsje echt wel een verantwoorde snack hoor! Zou er gewoon van genieten of eventueel zelf maken zoals geopperd :) succes!

7. Vrolijkheid

Maar sojasaus is hartstikke zout dus ik denk dat je daar uiteindelijk meer dorst / droge mond van krijgt?

8. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    'Perenijsjes?! Mag dat ook al niet meer???' Dacht ik verschrikt toen ik de kop van deze post las (na er vanmiddag net 1 heerlijk naar binnen heb gewerkt). Haha
    Niet te veel stressen hoor! Een gezond lichaam is heel goed in staat om te filteren dat wat nodig is om te functioneren en dat wat afgevoerd mag worden. Je ukkie zal niet liggen stuiteren in je baarmoeder ;)

9. maartje25

Ik wist wel dat het mocht hoor :) maar ik eet er elke dag 1 dus vroeg me af of dat niet slecht was:)

10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Een stuk echte pure chocola is toch echt gezonder ;)

Verder zou ik me er niet te druk om maken, gewoon lekker eten als het helpt.

Share This Page