Een aantal maanden terug planden mijn vriend en ik een weekendje Parijs, een aantal weken terug kwamen wij erachter dat ik zwanger ben! Ojee wat nu? We wilden niet te duur doen, dus gaan met de bus (!), twee keer 's nachts rijden, we zijn dan 4 dagen daar. Ik had in mijn hoofd het beeld romantisch met een flesje wijn, een stokbroodje en een pakje sigaretten langs La Seine te zitten, maar ik moet het nu toch echt anders aan gaan pakken. Misschien stomme vragen, maar weet iemand of er daar ook gewoon 0.0% bier wordt geschonken? En hoe bestel je dit in het Frans? Hoe moet ik zeggen dat ik zwanger ben? Als ik in NL uit eten ga kan ik gewoon vragen hoe het zit met het eten qua vacuum verpakt voedsel, hoe schoon het is, hoe gaar iets is en wat er allemaal in zit, maar hoe doe ik dit in Parijs? Kortom, ik maak me ontzettend veel zorgen! Heeft er iemand tips voor mij?
la bière sans alcool + alcoholvrij bier Verder zou ik gewoon voor safe gaan, dus bijvoorbeeld vegetarische (pasta) gerechten, of iets met kip erin. Wil je toch een biefstukje dan kun je altijd well done erbij vermelden, dit is overal wel een bekend item. (ik wees dan naar mn buik en zei "pour le baby" ) iedereen snapte dat wel meteen.
Haha oh ja! Gewoon pour le bebe zeggen en buik wijzen. Slimme meid, dat ik daar zelf niet aan dacht Dank je wel!
Minder zorgen maken... Om het romantisch te hebben lijkt me roken niet nodig (eerder afknapper) en zonder alcohol moet het ook wel lukken toch? Gewoon wat lekker mee en je kan het zo gezellig maken als je wil. wat busrit betreft zie ik geen problemen...is niet dat je een mega buik hebt die in de weg zit ofzo. Er is genoeg wat je gewoon kan eten...misschien een woordenboekje mee voor als je de gerechten niet goed kent
ik ben zelf toen ik zwanger was van de eerste (met 5 maanden) een paar dagen alleen op stap geweest in parijs terwijl mijn vriend er voor zijn werk bezig was. Voor mij was het een hele positieve ervaring, Het was nog nauwelijks zichtbaar maar mensen stonden spontaan op in de metro en er werd niet raar opgekeken van vragen over het eten in restaurants (als er al niet automatisch rekening mee werd gehouden, ik kreeg in een restaurant waar ze normal beginnen met champagne (een zakendiner ...) een alcohol vrije cocktail aangeboden zonder enige communicatie van mijn kant, behalve een bevestiging dat ik zwanger was, super toch. En in het natuur historisch museum werden overal krukjes klaar gezet als ze er nog niet stonden (beetje overdriven, maar wel heel vriendelijk) In mijn ervaring veel beter dan in Nederland waar ze in de trein niet op staan (of erger) en in restaurants raar kijken als je 'speciale' wensen hebt.
Hihi, au lait cru bedoel je denk ik. @to: je gaat naar Parijs, niet naar de binnenlanden van Afrika. Gewoon lekker genieten en opletten met vlees en kaas (is daar vaker van rauwe melk gemaakt dan hier).