maar dat is juist het punt door de hormonen en het niet roken ruik je dat heel erg en het is ook moeilijk om als zwangere exroker begrip te krijgen voor je reuk-orgaan die er voor zorgt dat je moeite krijgt met intimiteit. het is wel makkelijk om te zeggen dat je niet zo moet zeuren en dat je zelf tog ook hebt gerookt maar dat neemt die reuk niet weg maar idd heel goed van ons dat we tog dat doorzettingsvermogen hebben om er mee te stoppen 8) mogen we dan af en toe even klagen hihi
Ja, idd! Dat wil ik echt niet (meer)! En het tellen van de peuken in je pakje en dan denken hoelang je daar nog mee kan.... neeeeeee dat is echt niets hoor!
of je staat 15 keer per dag buiten in herfst winter om je peuk te roken ,dat betekend dat je 15 keer 5 minuten per dag kwijt bent (minstens ) aan je rookgedrag,(die je ook lekker bij je kleintje kan zijn ) nee ik hooop ook dat ik niet meer begin
Jaaaaaaaaaaaaa hier nog een die het zooooooooo smerig vind! En inderdaad manlief kan poetsen wat ie wil je blijft t ruiken! Maar niet alleen zijn adem..maar zijn handen, kleren alles ruikt erna...kan me gewoon niet meer voorstellen dat ik zo rook.... Vriendin rookt ook....valt de speen op de grond...doet zij de speen in de mond om m schoon te maken zeg maar en duwt ze m terug bij dat jochie in zun mond en je ziet zo dat jochie z'n bekkie vertrekken omdat het een en al nicotine is bah bah Ik ga ook zeker te weten niet meer roken na de bevalling......moet je voorstellen dat je kindje dat ook ruikt en ook zo ervaart
ja dat is dan voor na de bevalling een hele goede stok achter de deur om het niet meer te doen! Tis toch zielig voor zo'n kleintje, dat je het dicht bij je houd en dat je dan zo stink... bleghhh!
maar het lijkt me wel erg moeilijk om na de bevalling te blijven stoppen,want dan ben je idd je stok achter de deur kwijt maar ja we hopen dat we het redden.. en stiekum hoop ik ook dat manlief gaat stoppen,maar dat eis ik niet van hem hoor..het moet spontaan gebeuren hij zegt wel dat ie wil stoppen maar het lukt niet jammer
Ik ben zelf net gestopt, pas een paar dagen. Ik moet zeggen dat het me soms wel moeilijk valt, maar nu kan ik (eindelijk) koppig genoeg zijn om tegen mezelf te zeggen 'nee, niet meer, niet zeuren meid'. Al eerder stop pogingen gedaan, maar pas als je er klaar voor bent, dan zal het je lukken. En ik was er eerder nog niet klaar voor. Mijn vriend rookt nog wel, maar ik heb daar nog niet zo een moeite mee. Mocht het zover komen zien we dan wel weer, hij rookt al niet meer als hij naast me zit, en zet ook een balkondeur open... Brrr Ik ben wel blij dat hij me ook steunt, en als ik dan vol trots vertel dat ik weer een dag niet heb gerookt en op welke momenten ik het moeilijk had, maar dat ik niemand naar de keel ben gevlogen, dan laat hij me duidelijk weten dat hij trots op me is.
Haha, ik herken dat ook ja, vooral 's avonds, dan gaat hij nog even roken voordat hij naar bed gaat, en dan komt hij in bed en dan is het: Tanden poetsen je stinkt uit je bek!
Ik ben ook gestopt met roken toen ik zwanger was. Bij de eerst ook, maar toen ben ik toch weer begonnen. Mijn man is met mij mee gestopt. Ook om het voor mij makkelijker te maken. Hij heeft er in het begin ook minder moeite mee gehad dan ik. Ik had heel erg de behoefte aan een sigaret, maar nu niet meer.
Welke verslaving? Van de lucht? Je bent 23 weken gestopt - neem ik aan -? Dan ben je allang niet meer verslaafd! Jammer dat jullie partners nog roken. Ik snap dat niet; nee, zij zijn niet zwanger, maar worden straks wel vader. Die wanstaltige lucht die jullie nu ruiken waardoor je niet eens meer intiem wilt zijn, die ruikt jullie baby straks ook! Gatver, ik heb zo'n vriend die met een peuk boven de wandelwagen hangt en dan zegt ie: "ik rook toch buiten?" DUH! Watjes zijn het, echt waar! Ik veroordeel rokers niet hoor; mijn man en ik zijn ex-rokers, maar we zijn wel samen gestopt. En wat waren we iedere dag trots op elkaar! Ik vind het respectloos naar jullie toe![/url]
Jawel hoor, geestelijk blijf je je leven verslaafd. Net als dat een alcoholist maar beter geen drankje meer kan drinken. Als ik nu 1 sigaret zou roken, begin ik zo weer. Ik ken mezelf goed genoeg. En die drang blijft.
Maar zogelukkig: Ik begrijp dat je vriend nu wel weer rookt en jij niet? Ik heb nu de motivatie omdat er een kindje in mijn buik groeit. Dat is echt de enige motivatie voor mij. Mijn vriend heeft dat niet. Die voelt al dat lieve gerommel niet. Die werkt zich elke dag uit de naad om straks 6 weken vrij te kunnen nemen na de bevalling. Die doet boodschappen als ik even doodop ben. Hij doet het huishouden als mijn rug weereens zeer doet. Daar heb ik respect voor. En dat sigaretje gun ik hem van harte. Een watje zal ik hem never nooit noemen.
oh zo herkenbaar. Ik ben gestopt met roken en vriendlief rookt nog, maar hij moet buiten roken of in de schuur. Maar dan komt ie binnen en stinkt ie een uur in de wind. Hij met dan zijn handen wassen en kussen hoeft ie me niet hoor!
Nee hoor, ik niet! Ik ben al een paar jaar gestopt en het was de beste beslissing ooit! Ik snap niet dat ik ooit gerookt heb en ik vind het jammer dat me nooit is verteld dat stoppen zo makkelijk was, dan had ik het eerder gedaan! Ik behoor nu tot de categorie irritante ex-roker. Niet dat ik tegen mensen zeg dat ze niet moeten roken, ik ga zelf wel bij ze weg. Dat er niet meer gerookt mag worden in de horeca vind ik dus ook helemaal geweldig! Goed lezen! Een vriend, mijn man is ook ex-verslaafde! Doet mijn man ook allemaal, de niet-rokende schat! Ik hoop echt dat het je lukt om niet weer te gaan roken na de bevalling!
oja vreselijk goor vind ik mensen die roken gelukkig rookt mijn man niet, maar soms ruikt ie naar zweet (niemand die het ruikte behalve ik haha) EN op kantoor bij ons roken mijn moeder en zusje (behalve als de kleine er is) ze vergeten dat er 1 in mijn buik zit zo irritant en met verslaafde mensen valt ook bijna niet redelijk een gesprek te voeren erover, ze gaan meteen in de aanval... pfff erg irritant! Maar dat de mannen niet stoppen het is ook HUN verantwoording jij rookt met hun mee en ook al roken ze buiten IK VIND het gewoon geen goed voorbeeld als je kids wilt...
Arbeidsinspectie bellen! Roken op de werkvloer mag niet, naast het feit dat ik het erg asociaal vind van je moeder en zus (zeg ze dat maar! ).