Gestopt met roken, wie nog meer?

Discussion in 'Gezondheid' started by Alva, Sep 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Missm85

Missm85 Lid

Aug 27, 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook gestopt. Maar ik vind het ontzettend moeilijk en vlieg met momenten echt tegen de muren op. Ik heb de afgelopen weken ook echt her en der een sigaret gebietst. Om die vervolgens op de helft weg te flikkeren ivm schuldgevoel. Van 15 jaar een (groot) pakje per dag naar niets is ontzettend moeilijk. Mijn doel is om volgende week bij de eerste echo echt te kunnen zeggen dat ik gestopt ben (en dus niet meer smokkelen met een paar trekjes her en der). Kutverslaving is het.

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Ook gestopt toen ik een positieve test in mijn handen had.
    Ben er heel gemakkelijk vanaf gekomen. Had ik niet verwacht.
    Het geluk was dat mijn smaak zo veranderd was dat ik bijna alles vies vond ;) incl. roken.
    Nu mijn man nog! :)

3. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Van mijn zoontje was ik gelijk gestopt na een positieve test. 3/4 dagen moeilijk gehad en toen werd ik alleen maar trots op mezelf. Tot ik een week of 30 was klinkt gek maar het was mooi weer veel terrasje en ik kreeg zo zin om te roken. Toch niet gedaan want ik had zoiets je heb nu al zo lang niet gerookt die 10 weken houdt je ook wel vol. 2 weken na de bevalling wel weer gaan roken ; vies dat het was !! Ik hoor me nog zeggen tegen vriend : ik ga zelf geen pakjes meer kopen alleen van jou afentoe roken en op feestjes. Nou dit was zaterdag en maandag stond ik bij de pomp sigaretten te kopen haha. Maar goed ben gestopt tijdens mijn zwangerschap en dat was het belangrijkst.

Nu ook gelijk gestopt maar heb het zo moeilijk nog steeds pff... Naja volhouden ik weet dat ik het kan!!

Allemaal succes meiden en ben trots op iedereen die gestopt is , het is z'on hardnekkige verslaving...!

4. Bloem178

Bloem178 Lid

Jul 9, 2015
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Trots op door roken tijdens de zwangerschap?

5. klaver85

klaver85 Bekend lid

Nov 26, 2014
    757
    182
    43
    We zijn vorig jaar oktober gestopt omdat we graag een kindje wilde krijgen en mijn man graag eerst helemaal wilde afkicken voordat we ervoor zouden gaan. Zelf altijd gezegd dat ik wel zou stoppen als het zover was, maar het was zo makkelijk....

Hoewel ik er deze keer dus totaal geen problemen mee had, snap ik wel dat het sommige vrouwen niet lukt, en dan proberen te minderen.
    Wel denk ik dat je als je door de muur heen gaan (heb ik tijdens mijn stoppoging 1 keer gehad, en je houdt die keer vol, je de strijd voor 99% gewonnen hebt.

Zal voor de de stoppers nu enorm duimen, en de minderaars, ook heel knap, sommige hebben het nou eenmaal moeilijker dan anderen, maar porbeer het gewoon steeds

6. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Nee. Trots dat we (zo goed als) gestopt zijn en de verleidingen kunnen weerstaan. .

7. Bloem178

Bloem178 Lid

Jul 9, 2015
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Je bent gestopt of niet. Zo goed als gestopt bestaat in mijn ogen niet dan rook je nog. Al is het weinig iedere sigaret is schadelijk. Ik hoop dat je de wilskracht vindt om helemaal te stoppen.

8. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

Oct 16, 2012
    760
    1
    0
    Echt weer zo'n typisch zeikmens,
    Dit is een topic waar wordt gevraagd wie gestopt is met roken.
    Niet om ff je irritaties af te werpen, dat doe je maar ergens anders!

Oeps,, nu heb ik net hetzelfde gedaan😊

9. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

Oct 16, 2012
    760
    1
    0
    Btw, ik ben nu ook (zo goed als) gestopt.
    Thuis rook ik niet meer, maar op mijn werk vind ik het het moeilijkste!
    Ik werk 3 dagen en op het werk rook ik dan 1 sigaret, maar bij elke hijs voel ik me schuldig, dus denk dat ik er snel mee ben gestopt!
    Ben al nooit zo'n grote roker geweest! Max 2 pakjes per weer.

10. Bloem178

Bloem178 Lid

Jul 9, 2015
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Typisch zeikmens? Wat een niveau...maar goed wat kun je anders van iemand verwachten die lekker door rookt tijdens de zwangerschap.

Als je post op een forum als deze kun je dit soort commentaar verwachten. En zeggen 'dat we allemaal trots kunnen zijn' als je nog rookt vind ik een beetje scheef. Zeker naar de mensen die wel de moeite hebben gedaan om te stoppen.

11. Missm85

Missm85 Lid

Aug 27, 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeg bloem volgens mij zit je in het verkeerde topic. Geloof niet dat er ook maar iemand bij gebaat is.

12. Missm85

Missm85 Lid

Aug 27, 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Enne... Je bent bloem (of ieder ander) geen verantwoording schuldig hoor. Ik snap precies wat je bedoeld alhoewel ik wel een flinke roker was. Moet wel zeggen dat het iedere dag makkelijker wordt om met de momenten om te gaan en iets anders te gaan doen. Ik heb m'n flesje water veel in m'n handen en pepermuntjes wanneer ik eigenlijk zin heb in een sigaret. Alles beter dan er 1 opsteken :)

13. Bloem178

Bloem178 Lid

Jul 9, 2015
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dat denk ik ook.

Gebaat niet wellicht een stukje bewustwording.

Ik ga gauw.

14. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Hier was ik dus al bang voor.
    Vermoed dat ze zelf geen roker is?
    Het is verdomd moeilijk om cold turkey met een verslaving te stoppen. Elke stap vooruit is er eentje om trots op te zijn.
    Dit soort negatieve reacties maakt het juist nog moeilijker! We vragen een grote stap van onszelf en dan wordt het vervolgens afgekraakt. Nee, dat houdt de moed er in ?!

15. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

Oct 16, 2012
    760
    1
    0
    Het zal toch nooit goed zijn voor een ander!
    En ook al hebben ze gelijk, betekend niet dat wij ons er niet van bewust zijn.

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik heb het de laatste dagen ineens zo moeilijk met het niet roken. Terwijl het eerder wel aardig ging. Het is dat ik alle sigaretten in huis heb weggegooid, maar anders.. Moest er vandaag zelfs om huilen:)

Ik rookte trouwens een half pakje/pakje per dag.

17. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

Oct 16, 2012
    760
    1
    0
    Dat is toch wel een heel verschil van een half/heel pakje per dag naar niks, vind dat je daar best ff om mag huilen hoor!!

Ik heb nog iets van 5 pakjes liggen (van vakantie nog), ik bewaar deze voor mijn broer. Om te vertellen dat ik zwanger ben! altijd als hij hier op bezoek komt of ik bij hem vraagt hij of ik Eem sigaret voor hem heb.. Nu kan ie ze dus krijgen ook😜

18. JayLove

JayLove Actief lid

Aug 23, 2015
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook gestopt sinds de positieve test, heel soms als iemand rookt denk ik nog weleens 'wat lijkt me dat lekker 1 hijs' maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om dat echt te doen of er ook maar 1 op te steken. Vind het eigenlijk makkelijk om te stoppen in de zwangerschap (bij zoon ook gelijk gestopt) maar voor mij makkelijk omdat ik heel veel angst heb voor een miskraam, maar nog belangrijker doe ik het voor m'n kleine die niet voor dat stomme stinkding kiest. Wat wel raar was, ik had in de zwangerschap van zoon zoooo'n trek in menthol sigaretten! 2 weken na de bevalling moest en zou ik dan ook een menthol sigaretje roken stom stom stom.. Dus dat een heel tijd gerookt en nu weer gestopt en nu blijf ik gestopt! Wil er niet meer aan beginnen ook, ik merk dat m'n gezondheid (geen ontstoken lymfeklieren meer want dat had ik onwijs erg door het roken) en mijn huid nu al veel beter zijn geworden. oja ook geen stank meer! Voor het geld hoef ik het in ieder geval niet te laten want alles wat ik bespaar gaat op aan boodschappen omdat ik nu 10x zoveel vreet (niet eten maar vreten haha). Heb zelfs nog 2halve pakjes in de kast wat ik elke dag zie liggen, en elke dag keer kan ik er gewoon naar kijken zonder dat het me iets doet of dat ik denk 'ik wil nuuuuu'.. Best trots op eigenlijk gaat steeds beter!

19. JayLove

JayLove Actief lid

Aug 23, 2015
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    #39 JayLove, Sep 14, 2015
    Last edited: Sep 14, 2015
    Lieve dames die nog wel roken,

Ik wil aan jullie kwijt. Laat je niet veroordelen door een ander, niemand is beter dan elkaar we zijn allemaal gelijk,
    Ook al rook je dat heeft niets met je waarde als mens te maken dus laat het gaan als er weer een oordeel wordt geveld. je bent geen slechtere moeder omdat het voor jou niet zo makkelijk is als voor een ander of als een ander het maar niet kan begrijpen dat het zooo verslavend is (onmacht, gebrek aan inlevingsvermogen).En dat je er al steeds bij stilstaat en het vervelend vind van jezelf zegt al genoeg. Maar ik wil jullie wel zeggen, ook Jullie kunnen het!!! Ja het is in het begin super moeilijk!!!ik kan daar zeker over mee praten, heb zelf ook bijna en soms wel een heel pakje per dag gerookt. Dat sommige heel makkelijk een knop om kunnen zetten, net zoals ik, maakt hen/mij niet beter dan jullie. Elke dag opnieuw proberen te stoppen maakt je al bewuster, elke sigaret minder is weer een stap vooruit, blijf volhouden en in jezelf geloven dat je het kan! Als jij al niet injezelf gelooft wie kan het dan wel? Mijn tips; zoek afleiding! Maak hrt hele huis schoon (als je daarvoor de puf hebt hahaha), ga er op uit! Zoek achtergelaten/uitgestelde/vergeten klusjes ga daar mee aan de gang, bedenk een nieuw interieur, gooi je interieur om, Doe ideeën op voor de nieuwe baby/peuter/kleuterkamer. Of bedenk voor jezelf een hele nieuwe style (metamorfose haha), hou jezelf bezig!! Dit helpt mij in ieder geval allemaal echt.. En natuurlijk het belangrijkste, het kleine wonderje in jullie buik!! (Maar dat is vanzelfsprekend natuurlijk, en de grootste motivatie:))
    Jullie kunnen het meiden bljjf jezelf motiveren!!!
    Zo hopelijk heb ik jullie wat gemotiveerd hihihihi:)
    Nog een tipje; download een stoppen met roken app (ik gebruik zelf Kwit, lekker overzichtelijk en steeds behaal ik achievements waarin staat wat ik heb bereikt, (nicotine uit lijf, 25 euro bespaard etc)) dit geeft mij weer een gevoel van trots, yessss weer een week niet gerookt, de teller houd bij hoelang je bent gestopt wat je hebt bespaard en hoeveel je niet hebt gerookt. Persoonlijk vind ik het erg motiverend! En sowieso wens ik jullie veel succes!!! Xo

20. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

Oct 16, 2012
    760
    1
    0
    Super lief Jaylove!

Zulke berichten werken pas motiverend😊 dankjewel!

Share This Page