Geen dank en graag gedaan! Vind het fijn om andere misschien enigszins een beetje te kunnen helpen en ervaringen te delen.. Begrijp maar al te goed hoe erg de rookverslaving kan zijn en vind het altijd zo stom dat er vaak wordt gedaan van, ach stop gewoon, zo moeilijk kan het echt niet zijn hoor! Ja! Zo moeilijk kan het verdorrie wel zijn, en het is natuurlijk niet iets waar een roker trots op is, tis gewoon een gemene verslaving vooral door alle additieven erin (maar da's weer een andere discussie haha)
Thanx jaylove! We zijn op de wereld om elkaar te helpen toch, dat wordt weleens vergeten door sommige fijne zwangerschap gewenst!
Lieve Moniek, Ik ga toch een berichtje naar jou en naar andere rokende zwangere vrouwen typen. Ik snap je frustratie: van verstokte roker naar een paar sigaretten per dag is heftig. Je bent er waarschijnlijk de hele dag mee bezig en het kost een hoop fysieke en emotionele energie. En ja.. Ik kan het weten, want ik ben een paar jaar geleden gestopt. Van een pakje per dag naar 0. Was niet zo leuk, dat weet ik nog heel goed. Ik ben gestopt omdat ik zwanger wilde worden, en daarvoor een "schoon" lichaam wilde hebben. De combinatie van een prille zwangerschap met het afkicken van roken leek me ook niet heel fijn. Heel veel respect voor de dames die dit wel gecombineerd hebben. Wat ik je wil meegeven: heel weinig mensen kunnen gelegenheidsroker worden. Die stof is daar gewoon veel te verslavingsgevoelig voor. Misschien hou je het weken, maanden, of zelfs een aantal jaren vol. Maar vroeg of laat zit je er weer volledig aan vast. Omdat jij nu al verslaafd bent is de kans nog veel kleiner dat jij "af en toe een sigaretje" vol kan houden. Als dit denkt dat jou dit gewoon gaat lukken, hou je jezelf behoorlijk voor de gek. Als exroker kan ik zeggen: sigatten ontspannen alleen als je nog verslaafd bent. Als je afgekickt bent werken sigaretten absoluut niet als ontspannend moment. Ten slotte... Of je trots mag zijn weet ik niet. Met elke sigaret die je rookt doe je je kind geweld aan. Tegelijkertijd denk ik dat je heel hard bezig bent met zo weinig mogelijk roken, op zich is die inspanning natuurlijk ook belangrijk. Stiekem dat ik zelf dat het veel minder inspanning kost om NIET te roken. Oké... Het is in het begin lastiger, maar op lange termijn veel fijner. Sterkte. En ik hoop dat je gewoon stopt, voor jezelf en voor je kind.
Ben even een paar dagen weg geweest met rokende vriendin. Ze bood heel lief aan om zelf ook niet te roken, maar heb gezegd dat ik daar geen problemen mee had. Ik herinnerde haar er zelfs af en toe aan; zeg, heb je geen trek in een peuk 😂 1 x de gedachte gehad om er 1 op te steken, gelukkig niet gedaan !! Wel een paar 'goh wat zou het lekker zijn' momentjes hoor.. Maar wat een stank joh die sigaretten !! En wat een geld gaat er de lucht in. Mijn ogen zijn echt geopend
PocketSize. Van dit soort berichten raak ik nou gemotiveerd! Ik denk niet dat ik nog zal doorgaan voortaan. De behoefte is voort heel ver te zoeken.
Thumbs up, echt fijn dat je er inmiddels zo in staat. Geeft het ook wat rust? En weetje.. Het blijft een nare verslaving, na drie jaar gestopt te zijn (en het tijdens mn zwangerschap ronduit smerig gevonden te hebben) had ik vorige maand opeens weer zin in een sigartje.. Dat ging weer over, maar ik denk dat de uitdaging blijft om tijdens dat soort onschuldige momentjes te denken "oh, het is al zo lang geleden, ééntje kan wel".. Mijn verslaving begon ook met één. Sorry dit kan heel belerend overkomen trouwens, oprecht niet bedoelt. Ik hoop dat je een heel fijn leven hebt als niet-roker.
Ik weet nu inderdaad dat die 'ach eentje kan wel' zo weer 200 euro per maand gaat kosten. Daarom wil ik nu koste wat kost niet meer roken hihi Het geeft ook idd rust, ik en daarmee mijn dagindeling zijn niet meer afhankelijk van die stokjes.. 😆
Props dames, heel knap! Ik ben geen roker en ook nooit geweest, maar ben wel een snoepkont met meerdere momenten waarop ik besluit nu écht niet meer te snoepen. Ben ook wat te zwaar en het zou oprecht beter zijn, de neiging naar snoep en dus suiker is echter zooo groot. Ik stel me dan ook voor dat het met roken ook zo is, alleen dan dat het meer trekt (ik eet immers ook op gewone momenten en heb hooguit in de middag en avond trek in lekkers). Super knap dus dat het jullie lukt! Natuurlijk is geheel stoppen beter, want iedere sigaret kan idd kwaad, maar iedere sigaret die je nu minder/niet rookt kan dus ook geen extra kwaad doen. volhouden damesen voor degene met een peukie, op naar 0! Mijn man is wel een roker en ik zie geregeld hoe hij vecht met zichzelf omdat hij eigenlijk wil stoppen en dus geregeld teleurgesteld is in zichzelf. Dus dames, props! Donder ze weg en wees ontzettend trots op het verslaan van een onwijs hardnekkige verslaving!
Hoi meiden! Wat zijn jullie allemaal goed bezig! Ik rookte meer dan een pakje per dag en ben ongeveer 2 maanden voordat ik zwanger werd gestopt. Ik heb er lang naar toe moeten leven. Was na mijn miskraam weer begonnen en hoe! Ik heb uiteindelijk een vaste datum geprikt en nog eens stoppen met roken voor dummies etc gelezen. Tip: Maar wat mij écht geholpen heeft was de app: QuitNow. Niet alleen zie je meteen hoeveel dagen je al niet meer rookt, hoeveel geld je hebt bespaart etc, maar er zit ook een chat functie op. IDEAAL! Heb je het moeilijk dan typ je dat en er zijn meteen een heleboel mensen die je bemoeidgende woorden toespreken. Gewoon op je mobiel. Heeft mij echt geholpen! Ook heb ik een boel vriendinnen en familie gevraagd om briefjes te schrijven met aanmoedigingen/ tips/ lieve woorden over stoppen met roken. Die bewaarde ik opgevouwen en steeds als ik het heel erg moeilijk had, deed ik er eentje open en dan gaf dat weer een stimulans. Misschien helpt het jullie ook! liefs en sterkte! edit: Quit buddy is ook een fijne app, maar er zit geen community achter.
Ik ben ook onmiddellijk gestopt bij het zien van een nog zeeeer licht positieve test! En ik dacht er ook super veel moeite mee te hebben want ik rookte toch een pakje per dag! Bij mijn eerste zwangerschap ook onmiddellijk gestopt maar na 5 maand bij het stoppen van de borstvoeding ben ik toen weer herbegonnen, dit wil ik deze keer niet meer, kost inderdaad veel te veel en het stinkt enorm... Nu ik niet meer rook valt het super hard op! Iedereen veel succes hiermee! Hopelijk houden we het allemaal vol!
Hoi dames, Ik ben een niet roker. Maar heb een vraagje aan jullie. Puur uit nieuwsgierigheid. De gene die meteen gestopt zijn. Hoe hebben jullie de zwangerschap verborgen gehouden? Samen even een peukje doen gaat dan niet. Het lijkt me dat het snel opvalt en er vragen komen. Of werkt "ik ben gestopt" prima? Succes met niet roken. Afkomen van een verslaving is heel lastig.
Ik ben ondertussen helemaal gestopt! Een drietal mensen op mijn werk weten dat ik zwanger ben, de rest zal niet zoveel vragen en idd als ze het vragen zeg ik gewoon dat ik gestopt ben.
Wat super goed mamavannikhil! Ik gooide het altijd op keelontsteking. Dat heb ik wel vaker en dat rookte ik minder. Dus als ze dan vroeger of we even zouden gaan roken had ik heel erg last van m'n keel. En vaak vertelde ik het niet heel lang daarna.
Ik ben 2x gestopt na de positieve test. Maar doordat mijn vriend rookt weer begonnen een paar maand na de bevalling. Toen bleek dat mijn dochtertje ongeneeslijk ziek is. En dan een vriend die constant rookt. Nu wil ik echt niet herbeginnen en zie dus ook het gevaar van 1 roken bij gelegenheid. Veel mensen hebben het idd door. Ik was op 9w zwangerschap paar dagen op een festival met vrienden waar ik dus niet rookte en ook niks dronk. Tja... Moeilijk te ontkennen hoor.
Bij de 1e zwangerschap gwn door gerookt... Had HG en wat ik ook deed lukte me niet En nu voor die tijd gestopt nja een week en toen bleek ik al zwanger 😨 Want wou dus dit keer juist die stress niet mja het was al te laat en was al een Week onderweg dus zette me gedachte om idd en zei je beloning is de zwangerschap "niet te plat lezen" en dat werkte goed maar nu half jaar verder en pfff net half uur geleden had ik er ineens zin in zo gek weer maar goed verzet me gedachten en het lukt idd en ben zo blij kan weer fietsen zonder dood te gaan hahahaa
Dat was inderdaad heel moeilijk! De personen die dicht bij mij staan heb ik daarom ook maar verteld dat ik zwanger ben, aan andere heb ik 'gewoon' verteld dat ik ben gestopt. Punt haha. Dat ik voor een auto wil sparen. Die denken natuurlijk wel dat ik zwanger ben maar ik heb gewoon gezegd van niet laat ze maar denken
Hier ook zonder pardon gestopt, geen problemen en ondertussen nog steeds ( R is nu 8 weken) Hopelijk houd ik het vol,partner rookt wel.. Wel buiten uiteraard
Ik had op mijn werk gezegd dat ik niet gestopt was, maar geminderd. Dus alleen nog 's ochtends en 's avonds rookte. Dat was een stuk geloofwaardiger dan dat ik helemaal zomaar gestopt zou zijn. De 2 collega's die het inmiddels weten hadden totaal de link niet gelegd met stoppen en zwangerschap Ik gebruik de app Quitbuddy. Erg fijn om te zien hoeveel geld je bespaart, maar ook om te zien hoeveel sigaretten je al niet hebt gerookt. Dat vind ik pas bizar !!! Zit nu over de 300 niet gerookte sigaretten, probeer ik mij voor te zien hoeveel dat is.. bizar!