Hallo dames! Sins vanmorgen weet ik dat we zwanger zijn! We zijn zo blij! Ik vraag me alleen af hoe ver? Ik heb vorige maand een cyclus gehad van 33 dagen. 21 november was de eerste dag van m'n laatste menstruatie. 10 december heb ik m'n ei gehad. Volgens internet (en m'n ticker) ben ik dan nu 5 weken en 1 dag. Volgens cb test is het 1-2 weken. Volgens mijn berekening is dat ook zo... (max 2 weken) Dus ja...wat is het nu? Waarom berekend de dokter het vanaf eerste dag van de menstruatie? Als je namelijk lange cyclussen hebt ben je dus ook ineens langer zwanger?? Ik vind het maar vaag... Als ik wil lezen op internet wat er nu gebeurd met het vruchtje weet ik geeneens bij welke week ik moet kijken? Wie kan mij dit uitleggen? Gr Maartje Ow ja, volgens de dokter ben ik, als alles goed mag gaan, 28 augustus 2014 uitgerekend.
Gefeliciteerd!! Wat de reden is weet ik niet maar de eerste 2 weken krijg je cadeau. Op dot moment ben ik 36 weken zwanger maar als we die 2 weken niet meerekenen ben ik 34 weken. Maar jij bent nu dus 5 weken dus je kijkt ook naar de ontwikkeling van een beebje van 5 weken.
Gefeliciteerd! Over het algemeen weet je niet precies wanneer je een eisprong en innesteling hebt gehad dus tellen ze vanaf de 1e dag van je menstruatie.met de termijnecho wordt dan gekeken hoever je zwanger bent.dit doen ze tussen de 8 en 12 weken want dan groeien alle baby's het zelfde en kunnen ze de uitgerekende datum bepalen.dus het maakt dan niet uit hoelang je cyclus is.
Ik ben zwanger geraakt in een heeeeele lang cyclus. Tot de termijnecho heb ik nooit precies geweten hoelang ik zwanger was. CB is wat dat betreft echt wel betrouwbaar. Bij mij klopte het (achteraf) precies. Ik zou dus idd gewoon 4 a 5 weken aanhouden.
Bij clear blue tel je 2 weken op. Clear blue rekent vanaf je eisprong volgens mij, dus in jouw geval is 1-2 weken: 4-5 weken zwanger. Vanaf 4 weken zwangerschap kun je in principe pas voor het eerst positief testen, dus de meeste mensen zijn 'al' 4 weken zwanger voor ze er achter komen. Zodra je een echo hebt, zul je het preciezer weten. Dan meten ze de vruchtzak en het kindje op.
Eigenlijk merk je alleen die eerste weken, als je nog geen termijnecho hebt gehad, echt iets van de "2 weken cadeau". Omdat artsen nu eenmaal een vast moment moeten hebben, dat bij iedere vrouw duidelijk aanwijsbaar/meetbaar is, wordt gerekend vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie. En inderdaad, omdat iedere cyclus verschilt, is de eerste inschatting van je zwangerschap niets meer dan een inschatting. Bij de termijn echo (tussen de 9 en 12 weken) meten ze het kindje op, en stellen ze jouw persoonlijke termijn vast. Echt inclusief weken en dagen. Waarbij uitgegaan wordt van 40 weken zwangerschap. Dan weet je ook pas je uitgerekende datum. De kans bestaat dus dat je dan iets wordt teruggezet, of weer vooruit wordt gezet. Afhankelijk hoe jouw cyclus is verlopen.
Ook heb ik ergens ooit gelezen, of het waar is weet ik niet, dat dit berekening is uit de middeleeuwen. Zij dachten toen dat je dan zwanger raakte. Nu weten we inmiddels beter en het is makkelijker uitrekenen, omdat je de eisprong niet precies weet.
Als je zeker weet dat je 10december je ei had ben je nu ongeveer 4 weken en 4 dagen zwanger. Vanaf je eisprong tellen + 2 extra weken
Bedankt! Dan kan ik dat vanavond ook zeggen als we het m'n ouders vertellen. We wilde het eerst stilhouden tot de eerste goede echo maar dat blijkt voor je eigen ouders een hele opgave te zijn!