niet gehele normale menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nina010, 26 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    hoi meiden

ik had mijn vraag voorgelegd aan de verloskundige op dit forum betreffende mijn ik wil zwanger worden maar na een jaar nog steeds geen succes.

tzit zo ik ben meestal maar een dag of 2 max 3 ongesteld en voornamelijk bruin bloed met beetje rood. tevens heb ik een cyclus van 25-29 dagen. niet super regelmatig dus. zij adviseerde mij om een afspraak te maken met de huisarts. Wat ik ook zeker ga doen.. helaas heb ik geen leuke huisarts dus ik zie er tegen op.. ik denk dat je dan doorverwezen word naar een gynacoloog.. maar wat is er aan te doen als je hulp nodig hebt om zwanger te worden? Ik lees wel ns wat over clomid enzo. Ik ben beetje leek op dit gebied en hoop dat er wat meiden zijn die me kunnen vertellen waar ze je dan mee kunnen helpen.

Ik voel me er erg ellendig door.. soms zelf beetje minder vrouw zelfs. Mijn verloofde en ik willen het zo graag.
    Ik drink bijna geen alcohol, slik folium zuur en we vrijen op de dagen waarop het zou 'moeten'en tegenwoordig zelfs om de dag..
    Ik rook wel.. wil ik ook mee stoppen. Verder ben ik altijd erg slank geweest en kom ik gewoon niet aan, ben 52 kilo bij 1.72.

ik hoop op een antwoord

gr, nina

2. staffie

staffie Actief lid

12 aug 2008
    247
    0
    0
    vervelend voor je zeg, vooral die onzekerheid
    ben je al eerder naar je huisarts geweest over je menstuatie patroon?
    heel veel succes ermee ;)

3. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    hoi Nina,

Groot gelijk dat je naar de huisarts gaat. Hij zal je waarschijnlijk wel doorverwijzen aangezien je al een jaar bezig bent. Ik heb net als jij een hele korte menstruatie, 2 a 3 dagen. Volgens mijn gyn heeft het bij mij geen nadelige gevolgen voor het zwanger worden. Een gyn gaat jou en je mannetje eerst onderzoeken. Bloed prikken en je cyclus helemaal volgens. Misschien heb je wel een hele goede eisprong maar zit het bij je verloofde niet helemaal goed. Het kan echt vanalles zijn.
    Je gewicht is erg laag, dat zou wel mee kunnen tellen in het zwanger worden. Je hebt een BMI van 17.6 en dat betekend ondergewicht. Het kan zijn dat je gyn daar wat van kan zeggen en wil dat je aankomt. Mensen met een te laag of te hoog BMI moeten vaak aankomen of afvallen.

Ik wens je heel veel succes met het zwanger worden en hoop dat je snel een positieve test in handen hebt.

Als je nog vragen hebt dan stel ze maar hoor.

Liefs Maaike

4. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Nina,

Dat je allerlei twijfels hebt is heel normaal. Je huisdokter zou hier alleen maar begrip voor moeten hebben. Jullie zijn inderdaad nu een jaar bezig en jij maakt je zorgen om je menstruatie wat voor je gevoel een 'belemmerig' kan zijn.
    Ik zou als ik jouw was een verwijzing vragen van je dokter, en als hij moeilijk gaat doen leg je uit dat je dit gewoon heel graag wilt en niet langer meer wilt wachten. Jullie hebben hier recht op, echt waar.
    Ik denk dat die onderzoekjes jou weer een beetje gerust kan stellen in plaats van dat je je nu alleen maar zorgen loopt te maken.

Succes meid, het komt vast allemaal goed.

Grt Vanilia

5. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    Hallo meiden, allereerst ontzettend bedankt voor jullie reactie's ! Doet me goed.

Staffie: nee ik heb nog geen bezoekje gebracht aan mijn huisarts over mijn menstruatiepatroon gezien ik geen idee had of dit nou normaal was of niet. Ik twijfelde wel heel erg, gezien ik geen fijne huisarts heb schuif ik het dus telkens voor me uit. en ook een beetje met de gedachte van 'ik word vast gauw zwanger'

Maaikie:Ik weet idd dat mijn gewicht aan de lage kant is..ik kom zelfs van de 48 kilo af. Voor mij is dit dus al een hoog gewicht, Ik kom namelijk bijna niet aan en heel moeilijk. Tis ook echt mijn bouw,familie is precies hetzelfde. Ik eet gezond en meer dan genoeg, maar ik weet idd dat het een laag gewicht is zelfde geld voor mijn vetpercentage.
    jij hebt het over bloedprikken en cyclus doornemen(gelukkig heb ik dat een tijdje bijgehouden vanaf januari). Ik zie dat ji zelf clomid gebruikt of heb gebruikt? Ik heb er wel ns naar gegoogled dus weet er iets vanaf maar mag ik je vragen wat het precies doet en zou dit iets zijjn waar ik dan wellicht voor in aanmerking kom?

Vanilia: Ik ga dit ook zeker doen. eerste wat ik doe is een andere huisarts nemen, waar ik me op mn gemak bij voel. Ik wil zeker doorverwezen worden wil gewoon weten of er iets scheelt en zo ja wat en bij wie en wat eraan te doen is. Ik heb namelijk geen idee stel er is iets niet goed of moeilijk wat er dan aan gedaan kan worden.. Ik wil gewoon van de onzerheid af. Plus.. het vrijen is de laatste maanden echt een verplichting geworden en dat is gewoon soms niet leuk. Bekaf van het werken en dan 'moet'je weer.. en vervolgens geen resultaat.

Liefs, Nina

6. Meduusje

Meduusje Actief lid

24 sep 2008
    230
    0
    0
    advisor
    meis ik wens je echt heel veel succes een vriendin van mij is ook heel mager ze weegt 47 kilo en is best lang maar ook zij is eigenlijk heel gemakkelijk zwanger geworden en ik dan ik ben veel te zwaar en ik was zo plots opeens zonder te willen maar wel gewenst zwanger :)

ik zou dus echt naar de huisarts gaan

7. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    he meid,

Ik snap goed wat je bedoeld hoor met je gewicht. Ik ben zelf ook helemaal niet zwaar. Ik weeg 46 kilo maar ik ben 1,60. Ik kan ook helemaal niet aankomen en dikzijn zit ook niet echt in de familie. Ik kreeg er ook af en toe van die stomme opmerkingen over. "Jij kunt dat gebakje goed hebben hoor".........of "ben je aan de lijn" als je een keertje overslaat.
    Ik heb 6 mnd clomid geslikt in combinatie met Pregnyl. Mijn eisprong was verder helemaal goed maar het was voor mij echt een hulpmiddel omdat ik niet zwanger werd. Ze gebruiken het vaak als je bijvoorbeeld erg onregelmatig bent om zo je cyclus te regelen. Ook voor vrouwen die geen eisprong hebben wordt het gebruik. Bij mij gebruikte ze het ook om eventueel meerdere eitjes te ontwikkelen zodat je meer kans hebt om zwanger te worden. Het zijn pilletjes die je van je 3e tm 7e cyclusdag slikt. Je krijgt dan vanaf cyclusdag 12 meestal een follikelmeting. Ze kijken dan inwendig naar je ei(tjes), follikel, en meten hoevel cm groot het is. Ik iedere zkh is het een beetje anders maar ik kreeg dan bij ongeveer 18 mm een pregnylinjectie en 36 uur laten was mijn eisprong.
    Ik heb vorige week vrijdag mijn eerste IUI gehad. Bij mijn eerste zoontje ben ik wel met clomid zwanger geworden, volgens mij bij poging 5.

Nou meid ik hoop dat je er een beetje wijzer van bent geworden.
    Succes met alles, hou je me een beetje op de hoogte?

Liefs Maaike

Deel Deze Pagina