Het maximum ligt op 18 dagen ongeveer. Marleentje Er is zeker wel een maximum en minimum. Als je luteale fase beneden de 10 dagen is, heb je kans dat je moeilijker zwanger wordt. Je baarmoederslijmvlies wordt dan te snel afgebroken, waardoor de innesteling wordt belemmerd. Over het algemeen moet je fase tussen de 10 en 18 dagen zijn!
Hoi, Ik loop in het ziekenhuis en daar zegt de gynaecoloog dat het geen kwaad kan en dat die fase bij iedereen anders is zowel langer als korter.
ehmmm.......ik loop ook bij de gyn en die geeft aan tussen 12-14 dagen. Ook heb ik een second opinion gehad, die man zei hetzelfde.......
Dat weet ik dan ook niet. Ik hoor het zo ook maar van de arts. Misschien ligt het er dan ook aan hoe je baarmoederslijmvlies zich ontwikkeld kan me voorstellen dat dat bij iedereen toch net iets anders is.
Het heeft inderdaad te maken met opbouw slijmvlies (dikte en opbouw).De hoeveelheid progesteron bepaalt mede hoe lang je luteale fase is. Maar ik wil niet naar doen hoor (probeer je echt eerlijk advies te geven), maar een laag progesteron zorgt ervoor dat je snel weer ongesteld wordt. En laag progesteron kan er mede voor zorgen dus dat het zich niet in kan nestelen...... Maar google- eens wat, misschien lees je dan nog meer. En ik zou het sowieso nog eens vragen aan je gyn. hier op dit forum kun je ook zoeken op korte luteale fase, er zijn meer meiden hiermee.....
Dit is niet altijd waar, mijn lf was maar 7, 8 of 9 dagen.. En zoals je ziet ben ik gewoon zwanger geworden
Ja daarom. Ik werk als kraamverzorgende en hoor regelmatig vrouwen met een lange of juist korte luteale fase die gewoon zwanger worden.
kleintjevoorons: we zijn helaas nog niet zwanger maar dat heeft een andere oorzaak die niet bij mij ligt
Wij hebben er 6 maanden over gedaan. De eerste 4 heb ik geen ovulatietesten gebruikt en wist ik dus niet wanneer mijn eisprong was. Door deze testen kwam ik er dus achter dat mijn ei heel laat was, en we het dus in de 'verkeerde' periode deden.. Toen dus nog twee maanden over gedaan en raak!
Even een vraagje tussendoor. Is de l-fase het aantal dagen tussen eisprong en ongi? Heb namelijk al vaker gehoord en gelezen dat deze tussen de 12 en 14 dagen is, maar vrijwel nooit meer of minder...
dit haal ik van internet misschien heb je er wat aan De luteale fase : de baarmoeder maakt zich klaar Zodra het rijpe eiblaasje (=follikel) openbarst vult deze holte zich met bloed. De cellen van de follikelwand dringen de met bloed gevulde holte binnen en beladen zich met een gele kleurstof. Op die manier ontstaat het gele lichaam of corpus luteum. Dat gebeurt onder invloed van het luteïniserend hormoon. Vandaar de naam luteale fase. Het gele lichaam maakt op zijn beurt progesteron aan, een hormoon dat het baarmoederslijmvlies stimuleert om zich klaar te maken voor de innesteling van de bevruchte eicel. Die laatste bereikt de baarmoeder vijf tot zes dagen na de eisprong.
mijn LF was 10 dagen... werd zwanger in ronde 2.. helaas MK na aantal weken.. na 3 maanden weer zwanger ( na gebruik ovu)
dank je Deze maand kom ik erachter hoelang die van mij is, want ik weet zeker dat ik 10dec 's morgens mn eisprong heb gehad. Als ik zwanger ben dan kom ik er niet achter...hmm...dan heb ik liever t laatste
Hey Pioen, ik met ook net met ovutesten begonnen, maar heb tot nu toe nog geen positieve test gezien. Hoelang duurde jouw cyclus?