Hoelang kan de luteale fase maximaal duren?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pelikaantje, 16 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    De titel zegt het al:
    Hoe lang kan de luteale fase maximaal duren?

2. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    dat is bij iedereen anders. Er is geen maximum. en geen minumum bij mij is het bv maar 7 dagen.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het maximum ligt op 18 dagen ongeveer.

Marleentje Er is zeker wel een maximum en minimum. Als je luteale fase beneden de 10 dagen is, heb je kans dat je moeilijker zwanger wordt. Je baarmoederslijmvlies wordt dan te snel afgebroken, waardoor de innesteling wordt belemmerd. Over het algemeen moet je fase tussen de 10 en 18 dagen zijn!

4. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    Hoi,

Ik loop in het ziekenhuis en daar zegt de gynaecoloog dat het geen kwaad kan en dat die fase bij iedereen anders is zowel langer als korter.

5. Loe

Loe Niet meer actief

ehmmm.......ik loop ook bij de gyn en die geeft aan tussen 12-14 dagen. Ook heb ik een second opinion gehad, die man zei hetzelfde.......

6. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    Dat weet ik dan ook niet. Ik hoor het zo ook maar van de arts. Misschien ligt het er dan ook aan hoe je baarmoederslijmvlies zich ontwikkeld kan me voorstellen dat dat bij iedereen toch net iets anders is.

7. Loe

Loe Niet meer actief

Het heeft inderdaad te maken met opbouw slijmvlies (dikte en opbouw).De hoeveelheid progesteron bepaalt mede hoe lang je luteale fase is. Maar ik wil niet naar doen hoor (probeer je echt eerlijk advies te geven), maar een laag progesteron zorgt ervoor dat je snel weer ongesteld wordt. En laag progesteron kan er mede voor zorgen dus dat het zich niet in kan nestelen......

Maar google- eens wat, misschien lees je dan nog meer. En ik zou het sowieso nog eens vragen aan je gyn. hier op dit forum kun je ook zoeken op korte luteale fase, er zijn meer meiden hiermee.....

8. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Dit is niet altijd waar, mijn lf was maar 7, 8 of 9 dagen.. En zoals je ziet ben ik gewoon zwanger geworden ;)

9. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    Ja daarom. Ik werk als kraamverzorgende en hoor regelmatig vrouwen met een lange of juist korte luteale fase die gewoon zwanger worden.

10. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Zou ik dan mogen vragen hoeveel maanden jullie er over gedaan hebben om zwanger te worden?

11. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    kleintjevoorons: we zijn helaas nog niet zwanger maar dat heeft een andere oorzaak die niet bij mij ligt

12. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Wij hebben er 6 maanden over gedaan. De eerste 4 heb ik geen ovulatietesten gebruikt en wist ik dus niet wanneer mijn eisprong was. Door deze testen kwam ik er dus achter dat mijn ei heel laat was, en we het dus in de 'verkeerde' periode deden..
    Toen dus nog twee maanden over gedaan en raak! :D

13. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Even een vraagje tussendoor. Is de l-fase het aantal dagen tussen eisprong en ongi?

Heb namelijk al vaker gehoord en gelezen dat deze tussen de 12 en 14 dagen is, maar vrijwel nooit meer of minder...

14. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    dit haal ik van internet misschien heb je er wat aan

De luteale fase : de baarmoeder maakt zich klaar
    Zodra het rijpe eiblaasje (=follikel) openbarst vult deze holte zich met bloed. De cellen van de follikelwand dringen de met bloed gevulde holte binnen en beladen zich met een gele kleurstof. Op die manier ontstaat het gele lichaam of corpus luteum. Dat gebeurt onder invloed van het luteïniserend hormoon. Vandaar de naam luteale fase.
    Het gele lichaam maakt op zijn beurt progesteron aan, een hormoon dat het baarmoederslijmvlies stimuleert om zich klaar te maken voor de innesteling van de bevruchte eicel. Die laatste bereikt de baarmoeder vijf tot zes dagen na de eisprong.

15. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    mijn LF was 10 dagen... werd zwanger in ronde 2.. helaas MK na aantal weken.. na 3 maanden weer zwanger ( na gebruik ovu)

16. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ja dat klopt ;)

17. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    dank je;) Deze maand kom ik erachter hoelang die van mij is, want ik weet zeker dat ik 10dec 's morgens mn eisprong heb gehad. Als ik zwanger ben dan kom ik er niet achter...hmm...dan heb ik liever t laatste;)

18. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ja ik hoop het ook voor je! Succes met zwanger worden :D

19. veertje23

veertje23 Actief lid

2 mei 2007
    333
    0
    0
    Verzorgende
    Gelderland
    Ik zit vaak aan de max van 18 dagen. Al veel testen versleten daardoor.

20. Eefje77

Eefje77 Actief lid

27 nov 2008
    132
    0
    0
    Hey Pioen, ik met ook net met ovutesten begonnen, maar heb tot nu toe nog geen positieve test gezien. Hoelang duurde jouw cyclus?

Deel Deze Pagina