gestopt met roken

Discussion in 'De lounge' started by mora27, Dec 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    Mijn man is na 20 jr gerookt te hebben vandaag GESTOPT! vind het zo goed van hem...! ik weet ook heel zeker dat hij eraf blijft want hij is niet iemand die ergens aan begint en dan afhaakt... ik ga nu dus ook stoppen om hem te stimuleren... wilde dat al een tijdje omdat ik soms als ik er 1 opstak echt nadacht van is dit wel zo lekker? en wat als ik er een ziekte van krijg? nu zei ik tegen mijzelf na oud en nieuw stop ik ermee en ik rook tot die tijd niet in het bijzin van mijn man...
    wij hebben een serre helemaal achter aan het huis vast zitten waar de computer staat en waar we roken....

eigenlijk vind ik dat ik direct moet stoppen maar het is best wel moeilijk... toen ik zwanger was ging dat natuurlijk heel makkelijk maar nu merk ik toch dat het wat moeilijker is....

hebben jullie tips?

2. Draak

Draak Bekend lid

Mar 31, 2009
    675
    2
    18
    Ergens in NL
    nou heb eigenlijk geen tips.. want ik kan zo een sigaret roken en er dan weer tijden geen..
    Maar denk dat het al "makkelijker" wordt nu jullie samen stoppen!
    Ik wil jullie samen succes wensen met het stoppen!

3. Blondy

Blondy Actief lid

Jun 26, 2010
    426
    0
    16
    Noord-Brabant
    Hi,

Mijn man en ik zijn afgelopen januari samen gestopt.
    Zomaar ineens, zonder allerlei hulpmiddelen. Ik rookte een pakje per dag en dacht ook nooit te kunnen stoppen. Dus als ik het kan, kun jij het ook!

Mijn ervaring is dat het de eerste drie dagen wel lastig is, maar te doen. Het is meer het idee dat je een sigaret op wil steken, dan dat je lichaam en naar snakt. Denk eraan dat het vooral een mentale kwestie is! En laat je niet gekmaken door anderen. Wij hebben het de eerste dagen aan niemand vertelt. Zo voorkom je dat je er steeds weer door anderen aan herinnerd wordt. Wellicht op vele plaatsen komen waar je niet mag roken kan ook helpen.

En uiteraard jezelf verwennen met een cadeautje hier en daar helpt ook!

Mocht je vragen hebben, stel ze gerust.

Veel succes, het gaat je lukken!!!

4. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    dankje!

5. Giltje

Giltje Niet meer actief

Ik rook zelf niet maar heb gehoord als je drop of kouwgom eet dat roken dan vies is? misschien is dat het proberen waard haha

me moeder at van die Potters ipv drop, bij haar werkte het =3

6. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    ik rookte 10 jaar een pakje per dag en ben nu ruim een jaar gestopt. Bij mij werkte het heel erg door te denken dat het nergens op sloeg dat die kankerstok (want dat is het) sterker is dan mij. Ik wil controle hebben en ik wil niet dat er dingen controle over mij hebben

7. gewoon doen en volhouden...;)
    knap van je man hoor

ik ben zelf 10 jaar geleden coldturkey gestopt en nooit geen behoeft meer gehad

8. k3lly

k3lly Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,091
    2
    38
    Female
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Knap hoor, ik ga ook weer stoppen, ja weer ja, ben 3 jaar geleden een jaar gestopt geweest, maar doordat mijn schoonzusje ernstig ziek werd en 10 dagen later overleed ben ik weer begonnen. 3 jaar terug ben ik gestopt d.m.v nicotinepleisters. Heb ze 2 weken gebruikt en had er toen geen behoefte meer aan, ik rookte toen 1,5 pakje per dag.

Ik rook nu 1 pakje per 1,5 dag. En wil na de feestdagen coldturkey stoppen, dus zonder hulpmiddelen. Hoop dat het lukt.
    Bij mijn was ook wel een stimulans het buiten roken. Wij roken hier niet meer binnen in huis en telkens in die kou staan is ook niet alles.

9. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik ga het ook zeker doen! heb vandaag al flink geminderd... lekker aan de poets geweest dus ook geen behoefte aan roken... vanmorgen eentje gerookt bij de koffie...

wij roken zowiezo al nooit in huis dus daardoor rook je ook een stuk minder... wil mijn kinderen niet in de rook hebben zitten...
    ik ga na de feestdagen ook in 1 x stoppen.... dat is mijn plan... en voor die tijd, nu dus flink minderen... en heeeeel veeeel nadelen opsommen.. :p

ik weet nog in mijn beide zwangerschappen toen ik was gestopt hoe vies het rook en hoe je kleding ging stinken nadat 1 iemand in je buurt een sigaret rookte... mijn ogen prikten ervan en mn kleding kon gelijk in de was.... eigenlijk slaat het ook nergens op dat stomme gerook...

10. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hier ga ik ook stoppen was gelukt toen ik zwanger was maar daarna had ik toch weer behoefte, ik rook normaal gesproken een pakje per dag en dan een groot pakje :) nu heb ik vandaag gezegd 10 sigaretten uitgerekend vanaf hoelaat ik wakker was tot ik naar bed ga ( standaard rond half 11 ) dus elke keer als het "tijd" is dan rook ik er 1 morgen rook ik er 9 op hetzelfde tijdsbestek en dan weer 8,7,6 enz.. ik heb ooit geprobeerd cold turkey te stoppen maar dat kon ik niet en nu was ik zelfs vandaag de tijd al vergeten waardoor ik er eigenlijk 2 mocht binnen een kwartier ja dat heb ik dus niet gedaan en rook er zowiezo dus maar 9 vandaag....

succes en sterkte en knap van je man hoop dat het jou ook gaat lukken..

11. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    lastig he!
    heel veel succes!!
    het gaat je zekers lukken!

ik ben gelijk helemaal gestopt toen ik erachter kwam dat ik zwanger was...
    dus ja dat is idd dan miss iets gemakkelijker...

wat ik wel weet is dat als ik zulke termijnen stelde , bvb over 3 weken stop ik, dat hielp voor mij niet.
    (omdat je schrijft dat je vanaf 1 jan gaat stoppen)

Ik zou als het even kan , nu gaan stoppen , zo samen met je man!
    alles in de container doen , grondig schoonmaken zodat die rooklucht weg is , en heleboel kauwgom in huis halen!
    desnoods probeer je af te kicken met nicotine kaugom , dat werkte bij mij dan wel weer....
    maar ik nam het nooit zo nauw , en rookte dan vaak toch weer. (wilde denk ik zelf niet echt stoppen ofzo)

HEEL VEEL SUCCES!!! JE KUNT HET HOOR!!!!!!!!!!!!!!

12. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

goeie tip: lees het boek van allan carr eens;)

13. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

Oct 21, 2009
    853
    32
    28
    Heel veel succes.
    Volhouden, je kan het!

Share This Page