Gestopt met roken!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Little star1, 21 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Little star1

8 mrt 2013
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ik ben vandaag gestopt met roken zijn er meer mensen die net gestopt zijn?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben al een tijdje gestopt.. Maar wat goed van je joh! Veel succes! :D

3. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ben ook al weer een tijd gestopt, maar super goed dat vandaag jouw dag daarvoor is! Veel succes, zet 'm op!!!

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Knap! Ben helaas door alle omstandigheden weer begonnen en vind het wel even goed zo.. Hoop dat je het vol houdt!

5. Little star1

8 mrt 2013
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er best moeite mee maar ik kom er wel doorheen! Hoe hebben jullie het gedaan zo ineens of met hulpmiddelen?

6. Lindanails

Lindanails Niet meer actief

wat goed van je!! Ik ben van de 1 op andere dag gestopt. Cold Turkey.

Daarvoor had ik diverse dingen gedaan...van acupunctuur tot de cursus van Allan Carr... niets hielp.

Totdat de knop omging en ik zo in 1 keer stopte. (nu al ruim 7 jaar)

Doorbijten..volhouden...je kunt het!!!!!

7. Little star1

8 mrt 2013
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb aan acupunctuur zitten denken maar durf het niet heb het cold Turkey geprobeerd 2 keer maar na 2 dagen gaf ik het op nu heb ik nicotine kauwgom maar ik zoek nog een bezigheidstherapie ik vind het zo knap als je zo ineens kunt stoppen met roken

8. Lindanails

misschien zijn die nicotine pleisters wat voor je?

(heb ik ook geprobeerd trouwens..)

Ik was het zo zat om zoveel geld uit te geven aan manieren om mij van het roken af te krijgen...

kauwgom, pleisters...you name it ;)

Wat mij hielp was veel water drinken..en errug vroeg naar bed gaan die eerste periode. En wat me ook op de been hield was de gedachte dat als ik nu zou toegeven aan die sigaret...ik me wel heel even beter zou voelen..maar dat daarna het snakken weer zou beginnen. En dat ik me dus continue kl*te zou voelen.

Ik heb het niet kado gekregen hoor pffff... ik heb het echt zwaar gehad...maar het is wel gelukt. volhouden volhouden volhouden en die rottige snakmomenten uitzitten. Het gaat echt beter worden uiteindelijk.

9. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    De eerste keer was ik gestopt met champix. Dat heb ik toen een drie kwart jaar volgehouden. Daarna weer begonnen. En nu ben ik gewoon van de een op andere dag gestopt, heb er nu geen moeite meer mee. Het komt denk ik omdat ik ook echt wilde stoppen, ik moest me soms wel echt door de momenten heen worstelen maar dat is wel gelukt.

Zodra ik zin kreeg in een sigaret zei ik in mijn hoofd als een mantra: Nee, dit is een moment, dit is over vijf minuten weer voorbij

En dat werkt ook echt, want het is na vijf minuten weer voorbij die behoefte. Ik hoefde dus alleen maar steeds die vijf minuten door te komen en dan was het goed. Verder in het begin een beetje afleiding (bijten op een sateprikker) en aan andere dingen denken / andere dingen doen.

10. Mayo1990

Mayo1990 Actief lid

29 aug 2012
    255
    0
    16
    Cassiere
    Overijssel
    Ik ben er ook in een keer mee gestopt. Nu een dik half kaar geleden. Ik had voor mezelf een stopdatum ingepland en vanaf die dag geen sigaret meer aangeraakt. Op de momenten dat ik t moeilijk had kocht ik mezelf een klein cadeautje.. Dat hielp enorm. Heel veel succes en je kunt het

11. Little star1

8 mrt 2013
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind t zo goed hoe jullie dat gedaan hebben!! Nicotine pleisters heb ik al geprobeerd.. Ben er allergisch voor en rookte er gewoon doorheen helaas. Dat van dat cadeautje voor mezelf kopen vind ik een hele goede had zelf al zoiets in gedachte maar dan dat ik het bedrag wat ik per week uitspaar te pinnen en dan als ik zoveel geld bij elkaar heb dan koop ik er iets van wat ik graag wil hebben of wil doen. Ik moet zeggen dat het me nog niet slecht af gaat vandaag heb nog maar 1 keer een kauwgompje gepakt. Hoelaat duurde het bij jullie dan tot je echt uit je gewoonte van het roken bent? ( kan niet wachten!! Haha)

12. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Het duurde bij mij een maand dat de gewoonte weg was, en het duurde ongeveer 2,5 maand totdat ik echt niet meer aan roken dacht.

Wat misschien ook nog helpt: Heel cliché maar ik ging uitrekenen hoeveel geld ik per jaar kwijt was aan roken. Mijn bedrag kwam uit op € 2184,00. Dit heb ik heel groot in koeiecijfers op mijn muur gehangen en iedere keer dat ik zin had in een sigaret keek ik naar dat bedrag en droomde ik over een mooie vakantie en al het andere leuks wat ik met dat geld kon doen!

13. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    En ik zie nu trouwens in je onderschrift dat je waarschijnlijk endometriose hebt. Roken verergert endometriose heel erg! De ontstekingen en hormonale disbalans worden alleen maar erger door roken, dus nog een reden om te stoppen ;)

14. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Goed bezig! Ik ben maandag ochtend om 8 uur gestopt. Kreeg het opeens in mijn hoofd, en maar gewoon gedaan! Tot nu toe bevalt het me niet erg goed.. Rookte al zo'n 10 jaar een pakje per dag. Maar tot dusver hou ik het vol. Gebruik geen nicotine kauwgom of iets in die strekking, alleen veel chocola, snoep ed ;) Heb als beloning 2 nagellakjes van OPI besteld. Het moet wel leuk blijven natuurlijk :p Succes!!

15. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik bennu 25 weken gestopt ... cold ...

16. Little star1

8 mrt 2013
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook al uitgerekend haha maar bijna niemand weet dat ik stop zelfs mijn man weet het niet haha ik kreeg het gister ook ineens in mijn hoofd en heb gister in de kroeg mijn pakje helemaal leeg gerookt was een beetje veel maar heb nu genoeg voor de rest van mijn leven haha

17. Little star1

8 mrt 2013
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okee ik zit nu een klein beetje met het na het eten sigaretje nu is het even moeilijk maar over 5 minuten weer voorbij?

18. Lindanails

Ja, het zijn golven zeg maar... Het ene moment snak je naar een sigaret en even later zakt dat weer wat af... en heb je het dus weer overwonnen !!

19. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Goed van je! Ik was drie weken geleden ook gestopt, maar vond het erg moeilijk, terwijl ik niet eens veel rookte.. Rook nu sinds ruim een week 1 sigaretje per dag, alleen savonds voor het slapen gaan en zo hou ik het wel goed vol ;)

Succes!

20. Mayo1990

Mayo1990 Actief lid

29 aug 2012
    255
    0
    16
    Cassiere
    Overijssel
    Probeer op de momenten waarop je sigaret echt een lust was (zoals na het eten) iets anders te gaan doen of te nemen. Ik neem nu na het avondeten een kop thee. Ik droom nog wel af en toe dat ik rook, maar over een aantal weken ga je het ook nog vinden stinken. Volhouden meid

Deel Deze Pagina