gestopt met roken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bahar, 7 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claire

claire Fanatiek lid

8 apr 2007
    1.275
    0
    0
    begeleidster
    ik was gestopt met roken op het moment dat we besloten om voor een baby te gaan, jammer maar na 2 teleurstellende rondes en 10 weken stoppen, ben ik dus terug begonnen
    ik rook bijna evenveel terug als daarvoor en ik denk dat ik voorlopig ook de motivatie niet heb om terug te stoppen
    ik wou afgelopen maandag terug stoppen, maar zat toen terug in een flinke dip omdat het weer niet gelukt was en toen heb ik gezegd 'foert'
    zolang ik geen positieve test in mijn handen heb, rook ik gewoon door
    jammer maar helaas

ik vind het heel knap van de meiden die gestopt zijn met roken en nog steeds gestopt zijn, ondanks ook elke keer een teleurstelling te hebben dat ze nog steeds niet zwanger zijn
    voor mij heeft dit nl de doorslag gegeven om terug te herbeginnen en tja, soms denk ik: het roken zal mijn vruchtbaarheid wel in de weg staan, maar langs de andere kant denk ik dan: daar zullen de luchtvervuiling van tegenwoordig en andere zaken mss ook hun steentje aan bijdragen
    domme redenering mss, maar ik weet ook: als ik weet dat er een baby in me zit, stop ik van de ene op de andere dag met roken, met of zonder problemen maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt dat ik rook als ik zwanger ben

2. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Wij zijn vanaf mei 2007 bezig voor gezinsuitbreiding. En ik ben begin januari gestopt met roken. Ik rookte als een ketter en tot nu toe nog geen probleem mee gehad.

Ik ben 10 kilo aangekomen. Maar moet zeggen het smaak ook allemaal errug lekker. Was 8 kilo kwijt d.m.v. SB.
    Ach het zit er allemaal weer aan.

Dus ben nu weer bezig het eraf te krijgen.
    Het houdt je bezig en van de straat.

3. Patries5

Patries5 Actief lid

1 mei 2007
    103
    0
    0
    Ik sinds vorig jaar augustus gestopt met roken. Mijn vriend wilde niet eerder aan kinderen beginnen als ik niet gestopt was. tja je moet toch iets over hebben voor je eventuele kind. Dus ben ik gestopt. Ik dacht dat ik het heel erg moeilijk zou krijgen, maar dat is allemaal reuze meegevallen. Het zit voornamelijk tussen je oren! Dat weet ik nu inmiddels wel. In het begin had ik wel veel momenten dat ik naar een sigaret verlangde, maar dat wordt na een tijdje wel minder. En ik moet zeggen ik ben nu bijna 10 maanden gestopt en ik heb er helemaal geen moeite mee. Vorige week was bij ons in het dorp feest en dan zie je veel mensen om je heen roken, maar ik had absoluut niet de behoefte om te gaan roken. En ik moet zeggen dat ik voorheen vrij veel rookte. Dus dames doe het niet voor je zelf, maar voor je kindje!

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij zijn allebei sinds sept gestopt met roken (en ik ook met de pil). Het is inderdaad vooral een kwestie van de knop om. Voor mij was het gevoel dat ik misschien wel zwanger kon zijn ook al genoeg. En het is natuurlijk ook beter voor je vruchtbaarheid (wellicht is dat een goede motivatie).

Ik vond het in het begin heel erg moeilijk, maar sinds een paar maanden ben ik er echt helemaal van af en vind ik rokers ook maar vies en stinken (;) hihi). Ik wens jullie allemaal heel veel succes - je gaat je er (uiteindelijk) echt beter van voelen 8) !

5. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Hoi Hoi allemaal

ook ik ben nu 4 maanden gestopt met roken ik rookte 1.5 pakje per dag en heb het zonder wat dan ook gedaan. Na carnaval heb ik niet meer gerookt ! ik mis het wel maar doe het echt voor een beeb ! ik heb gelezen dat je kansen dan met 33% stijgen en tja we zijn al een tijd aan het klussen.... Ik ben ook echt mega trots op mezelf en wist al dat het me niet zou lukken als ik zwanger zou zijn.
    Helaas ben ik al wel 8 kilo aangekomen want van mezelf hoefde ik nu eindelijk eens lekker niet te lijnen ! hoop dat het mag baten nu en voor alle dames die het nog willen KOP OP ! het is even een paar weken echt moeilijk maar het wordt met de dag beter als het je lukt !
    En het geld dat ik bespaar ..... ik ben net nog ff lekker weesten winkelen !

6. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Positief getest en gelijk gestopt!

7. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    ik ook

8. claire

claire Fanatiek lid

8 apr 2007
    1.275
    0
    0
    begeleidster
    meiden, na het lezen hier en zelf een replay te zetten, wil ik stoppen met roken! ik wil er voorgoed komaf mee maken dus daarom heb ik een nieuw topic gestart
    meiden die mee willen stoppen: meld je aan en we steunen elkaar en verjagen die nico en tine voorgoed uit ons leven (nog zo een verdomde duivel :))

hoop jullie te treffen en stopmaatjes te vinden

groetjes
    claire

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ben eerst gestopt met roken voor dat ik met de pil stopte. januari 2004 ben ik gestopt met roken en dec 2005 gestopt met de pil dus toen was ik al een lange tijd rookvrij. ondanks me tegenslagen zoals een mk met 11 weken heb ik zonder sigaret gekunt en mag dan nu eindelijk na al die moeite rond sept me meisje in me armen sluiten. want een moeite was het zeker maar nu voel ik me zoveel beter als toen ik nog rookte

10. mark en maria

mark en maria Fanatiek lid

5 mei 2006
    1.125
    0
    0
    noord holland
    hey hey meiden

we zijn hier ook van de 1 op de andere dag gestopt met roken
    het viel me in het begin wel mee
    maar heb toch best sommige momente erg last van gehad
    ben 4 kilo aangekomen
    en mijn man ook zoiets

ik hoop voor jullie dat het gaat lukken met stoppen
    er niet al te bang voor zijn wat er eventueel gaat gebeuren gewoon genieten van iedere dag

hihi en het scheelt met plafond sauzen :D

gr maria

11. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Meiden ik vind het dapper dat jullie gaan stoppen. Ik heb het ook bij mijn man gezien. Die is twee jaar geleden van de een op de andere dag gestopt. Ik vond het super knap van hem. Hij stopte net nadat het bedrijf waar hij werkte failliet ging en zei toen tegen zichzelf: als ik nu kan stoppen, dan kan ik er voor de rest van mijn leven vanaf blijven. Ik ben tot op de dag van vandaag zo trots op hem! Maar dit is dan ook de tip die hij jullie graag mee wil geven: schuif het niet voor je uit. Denk niet, oeh, ik heb het nu even moeilijk, ik wacht nog wel even... Maar doe het van de een op de andere dag. Hij zegt er zelf zo'n enorme kracht en dosis zelfvertrouwen van gekregen. Die pakt niemand hem meer af!

Groetjes,
    Josien

12. heidi

heidi Actief lid

5 jul 2005
    230
    0
    0
    Belgie
    Hoi ,
    Ook ik ben gestopt met roken, het heeft wel even geduurd voordat ik de knop kon omdraaien maar het lukt best goed! Alleen kom ik nu wat sneller aan in gewicht ,maar als eens ons kleintje er is zal ik goed moeten gaan lijnen,maar ja dat heb ik er wel voor over want ik voel mij stukken beter zonder sigaret!
    Groetjes veel succes! ;)

Deel Deze Pagina