Vandaag zijn onze kenteken platen gestolen. Nadat we het hadden ondekt, direct aangifte gedaan en nieuwe laten maken. Nu vroeg ik me af.... stel dat de dief/dieven dingen doen met mijn platen, bijvoorbeeld te hard rijden krijg ik dan een boete thuis van het CJIB? Ik kan natuurlijk bewijzen dat er aangifte is gedaan en dat we nieuwe kenteken platen hebben met een mooi 1tje erop en dat wij deze overtreding niet hebben gepleegd. Maar ik heb geen zin om mezelf te moeten "bewijzen" door een criminele actie van een ander. Heb geen idee hoe dat allemaal werkt, was behoorlijk overdonderd vanmiddag en ben het vergeten te vragen bij de politie.
je zal je helaas wel moeten bewijzen als jullie ren boete krijgen waar je niets van weet of waar hey echt niet kan .
ik vermoed toch dat dit hetzelfde is als in België kan het helemaal mis hebben hoor maar goed ... balen zeg wie doet zoiets nou snap het echt niet
Ik snap het ook niet. We waren niet de enige vandaag. Er waren al twee eerdere aangiftes gedaan die dag. Echt triest. Ik kan voor nieuwe platen opdraaien en ook nog bewijzen dat ik niets gedaan heb, mochten ze bijvoorbeeld te hard rijden o.i.d
Je moet volgens mij wel bewijs hebben dat jij die overtreding niet begaan hebt. Mijn pa heeft het een aantal maanden terug ook gehad. Die kreeg een bekeuring binnen van dik door de 300,-. Was gebeurd in het noorden terwijl wij in het zuiden wonen en nooit die kant op zijn geweest, hij kon het gelukkig ook bewijzen. Heeft dus niet hoeven betalen, maar idd je draait wel zelf voor de kosten van een nieuwe kentekenplaat op. Heel vervelend
Ja inderdaad! Bewijs is het probleem ook niet. Heb aangifte gedaan en de papieren thuis, maar baal wel dat ik nu de "rotzooi" mag oplossen. Ik snap ook niet hoe mensen het in hun hoofd halen.
Dit kan je makkelijk voorkomen he door je kentekenplaten vast te laten zetten maak je ze het een stuk moeilijker.
Tja, bij onze bus waren ze er dus met schroeven en al vanaf gescheurd. Nog meer schade dan wanneer ik ze niet vastgeschroefd zou hebben
Als er overtredingen begaan zijn voordat je aangifte hebt gedaan zul je waarsch. wel moeten bewijzen dat jij het niet was. Zodra je nieuwe hebt zou je geen boetes van de oude moeten krijgen. Wij hebben ooit een boete gekregen terwijl we een 2tje erop hadden. Zou in Rotterdam om half 9 's ochtends zijn geweest. Terwijl wij in Amersfoort wonen en mijn man rond die tijd onderweg is naar Nieuwegein. Uiteindelijk boete vervallen want er stond geen 2tje bij.
Als je de nieuwe platen al hebt, is het al doorgegeven aan rdw en moet je geen boetes meer krijgen die daarna zijn begaan met kenteken zonder duplicaatcode. Vergeet niet even contact op te nemen met je verzekering!