Gestopt met roken

Discussie in 'De lounge' gestart door Imona, 4 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Vandaag totaal geen moeite gehad. Best trots op mezelf

Athina, Nellie4, Floeperd en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Hier ook sinds 2 weken gestopt

3. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Heb nu 3 sigaretten vervangen door een kop thee.
    S ochtend. Na het avond eten en als de kleine op bed ligt.

mamabri vindt dit leuk.
  4. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Dit
    Als ik ergens een rook lucht ruik denk ik altijd aan m'n moeder
    Hoe triest is dat .. dat m'n brein die associatie legt tussen een geur en een persoon
    Ik heb er op jonge leeftijd al zon walging van gekregen dat ik nooit ben begonnen
    Dit wil ik namelijk echt niet voor mijn kinderen
    zou graag mijn moeder op een andere manier herrinerren

pippa26 vindt dit leuk.
  5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Net mijn laatste sigaret gerookt en een nicotinepleister opgeplakt. En nu zorgen dat ik gestopt blijf!

Hoe gaat het met de stoppers? Valt het mee? Of juist tegen?

Imona vindt dit leuk.
  6. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Goed bezig.

Overdag gaat het hier hartstikke goed.
    Maar als de kleine op bed ligt word ik onrustig.. dan snak ik naar een sigaret.
    Als iemand me er 1 zou aanbieden ga ik er met het complete pakje vandoor..
    Maar ik houd vol.

Merk alleen wel dat ik s avonds enorm ga snaaien.. dat is nirt de bedoeling.. Heb. Overgewicht en dat moet er af. Nirt extra er bij.

mamabri vindt dit leuk.
  7. mamabri

mamabri Niet meer actief

En rauwkost zoals komkommer, paprika, augurk? dan kun je wel snaaien maar valt het qua kcal wel mee.

8. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Doe jij er nog iets tegen? Of hoort het er bij jouw ongeacht of je zwanger bent gewoon bij?

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

het hoort er een beetje bij. Ik heb last van een spastische darm, en daar heb ik soms heel veel last van, en soms een poos niet. Momenteel gaat het echt heel erg goed en heb ik er weinig last van. De periodes dat ik vegetarisch eet of heel weinig vlees gaat het bij mij het beste.
    En voor nood en erge pijn heb ik altijd paracetamolzetpillen van de dokter. Dat moet ook wel, want áls ik er last van heb, wordt het zwart voor mijn ogen en val ik bijna flauw van de pijn.

Ik doe nog liever een bevalling als last hebben van een spastische darm.

10. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Bij jouw beheerst het dan wel je hele leven met die pijn gaat het werken ook niet. Wel beter dat het nu goed gaat omdat je weinig vlees eet. Krijg je buiten de zetpillen tegen de pijn niks om je ontlasting dan op gang te brengen? zonder jouw extra pijn is het al prut als je dagen niet kan maar bij jouw is een toilet bezoek dan een hel.

11. hollandsenieuwe

hollandsenieuwe Niet meer actief

Goed van alle stoppers zeg! :) roken is niet mijn ding en doordat ik een paar zwangeren in mijn omgeving heb, die gewoon lekker door blijven roken heb ik er helemaal een afkeer van gekregen. Helemaal blij ook dat mijn man gestopt is ;)

12. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Ik heb het zelfs voor elkaar dat Oma bij wie ik in de ochtend mantelzorg geeft niet rookt als ik er ben:)
    Maar die door rooksters heb ik op mijn werk ook, bij de vriendinnen geen rooksters ja soms met een feestje of zoals ik een toiletpot rookster was:cry:

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik ben nu al een poosje pijnvrij en had het ook niet dagelijks natuurlijk, destijds 1x pm ongeveer, maar als de pijn gezakt was had kon ik het soms nog wel 2, 3 dagen voelen. En nee, op zulke dagen kan ik niet werken. Maar nogmaals, het gaat echt veel beter nu. Laatste x dat ik een aanval had is denk ik al wel een half jaar geleden. Maar dan kan ik ook echt niks: dan zit ik op het toilet dood te gaan en wat er ook gebeurd, mij boeit het op zo'n moment echt niks. Al vergaat de hele wereld, het zal aan mij voorbij gaan ben ik bang.

Als de boel echt verstopt zit (want ook daar wel last van) krijg ik van die zakjes, maar die krijg ik haast niet weg, bweeeeh, vies!! Maar ook die denk ik al 2 jaar niet gebruikt (ook omdat ze zo vies zijn haha)

14. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Wat goed van je man!
    Ik ben zo goed als 2 jaar gestopt met roken en ik heb er nu ook een afkeer van. Vooral van hoe mensen ruiken na het roken. Ik vind het echt heel erg dat ik dit mezelf 15 jaar heb aangedaan en mijn zoontje een halfjaar, want ondanks buiten roken, stink zo'n baby toch ook. Daarna ben ik gestopt.

Je weet echt pas hoe vies het is als je niet (meer) rookt

15. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Brr me maag draait om als ik het lees. Wat een ellende zou dat zijn, door de pijn niks anders kunnen dan hopen dat het eindelijk op het toilet een keer lukt en dat je dan nog dagen na pijn heb kan het me zo voorstellen.
    Heb 2 jaar terug op vakantie iets mee gemaakt dat vond ik erg maar t.o.v. stelde dat niks voor.
    Movicolon zeker? Dat heb ik nu ook net behangplaksel maar gelukkig helpt het wel.
    Gelukkig kan je nu met je voeding zorgen dat je die klachten niet meer heb, hoop dat je er va verlost blijft.

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

ja movicolon en heb nog wel andere gehad...zo vreselijk smerig. Ik hou het nu bij pruimen haha. Werkt erg goed (eet gewoon een halve zak leeg en dan komt de boel echt wel los) Overigens werken vijgen ook erg goed. Goed drinken en in mijn geval veel groenten, olijfolie, weinig vlees, etc.

17. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een spastische darm. Toen ik rookte had ik achteraf veel meer last. Nu bijna niet meer als ik de regels volg. Maar toen had ik ook nog niet alles ontdekt wat ik wel en niet kon eten en wat ik moest vermijden aan spanning. Die spanningen zijn de ergste triggers bij mij en als je rookt heb je onbewust toch meer spanning (zeggen ze ;)). Ik denk wel dat op den duur het stoppen met roken je hele lijf ook je darmen gaat helpen.

18. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Gedroogde pruimen eet ik nu ook maar niet zoveel als jij hoor:D al kan ik het wel proberen neem nu elke ochtend 1 zakje movicolon behangplaksel, 2 glazen lauwwater op de nuchtere maag, geen thee maar starten met koffie:) Kun je als je eet en drinkt zoals je nu doet wel elke ochtend naar het toilet?

19. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Jou reactie vind ik interessant niet voor mezelf ik had alleen maar tussen mijn horen dat als ik verstopt zat ik 1 sigaret moest roken, weet het klinkt heel dom.
    De ex vriendin van mijn neefje die nu nog een vriendin van ons is rookt en had veel overgewicht en bijna niet meer naar het toilet, zelf ben ik nog mee geweest naar het ziekenhuis voor de onderzoeken naar een spastische darm en tegen haar werd gezegd roken is slecht voor je maar dat weet je wel, probeer eerst wat af te vallen en daarna te stoppen. Dat afvallen gaat super goed alleen veel los vel en door de dietiste maar ook het niet hebben van relatie stress is haar ontlasting patroon weer zo dat ze na haar 1ste peukie het toilet kan bezoeken. Was voor jouw juist die prikkel vd darmen slechter ipv om naar het toilet te gaan?

Deel Deze Pagina