schoonmaakmiddel

Discussion in 'Gezondheid' started by julia6, Feb 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Hallo allemaal,
    Even een klein dringend vraagje omdat ik mij behoorlijk ongerust maak. Ik ben bijna 5 weken zwanger, nu krijgen wij vanavond gasten voor een week en heb ik net met zo'n bleekmiddel schoonmaakmiddel het toilet en de badkamer schoongemaakt. Ik heb dus veel van die lucht ingeademd. Verder voel ik mij er niet beroerd door ofzo, maar heb wel het idee dat ik dit niet had moeten doen met zo'n schoonmaakmiddel. Kan dit fataal zijn voor het kindje? (voor zover het al een kindje is natuurlijk met 5 weken ;) )
    Hoop dat iemand mij gerust kan stellen. Heb nog minstens 2 weken te gaan tot de eerste echo en wil mij liever niet 2 weken onnodig ongerust maken. (woon in buitenland, hier is de eerste echo met +- 7 weken). Dus, kan dit fataal zijn geweest?

Edit Moderator: Verplaatst naar gezondheid. Graag opletten waar je iets plaatst

2. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

Jan 9, 2008
    1,874
    0
    0
    overijssel
    Hey hey,

Ik kan het me neit voorstellen dat dat al kwaad kan....weet wel dat je niet verop in je zwangerschap teveel verf lucht mag inademen....maar er worden zelfs hele gezonde kindjes geboren terwijl de moeder gewoon rookt!
    Ik denk dat deze keer geen kwaad kan maar koop een nieuwe met bloemen lucht ofzo;) voor de volgende keren! Puur voor je eigen gemoedsrust...

Ik ga hem wel onthouden als ik geen zin heb in schoomaken.....hihi ;) grapje!

liefs eva

3. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Eva,
    Ik denk stiekem zelf ook dat 1 keer niet meteen fataal kan zijn, maar las ook ergens dat er inderdaad speciala schoonmaakmiddelen zijn zonder bleekmiddel enzo, natuurlijke middelen die veel beter zijn om te gebruiken dan degene die ik nu gebruikt heb. Hoeveel zorgen kan je je maken... pffff...... Dank je wel voor je antwoord in ieder geval!

4. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

Jan 9, 2008
    1,874
    0
    0
    overijssel
    Ik herken het hoor....ik maak me zelfs om rook van een ander buiten soms zorgen....maar ja....je kunt niet in een bubble gaan leven...ik gebruik zelf ajax met savon de marseille erin...ruikt echt super schoon en fris en is een natuurlijke zeep!
    Ben dan helaas niet meer zwanger maar toch blijf ik die gebruiken....hihi!

5. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Of het fataal kan zijn..geen idee denk het niet.
    Misschien ff zoeken met de zoekfunctie, is volgens mij ook al een keer zo'n vraag aan de VK gesteld..maar kan hem zo 1,2,3, niet terugvinden.

Maaar k zou wel oppassen in t vervolg en er ff bij nadenken de volgende keer...staat zelfs op sommige middelen dat je t beter niet kunt gebruiken tijdens zwangerschap..hoorde ik laatst.

Desnoods iets nemen waar geen bleek in zit, en anders het schoonmaken ff overlaten aan iemand anders ;)

6. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    @ Eva:

Niet als aanval bedoeld hoor, maar:

Ehm ja dusss....? Doet toch niets af aan het feit dat het gewoon erg schadelijk is, en vaker niet goed gaat dan wel?
    Ik snap zulke reacties niet.... :rolleyes:

7. Hormoontje

Hormoontje Actief lid

Jan 25, 2008
    326
    0
    0
    Deventer
    Verflucht adem ik ook in, want ik help een zwangere vriendin van me, die is aan het verhuizen.
    Maar als het raam los staat, en goed ventileerd, was het niet erg zei m'n vk.

Maar goed daar ging de vraag niet over,
    ik maak gewoon schoon met een bleekmiddel met een geurtje, want ookal was ik niet zwanger geweest, ik kan zowiezo niet tegen die lucht.
    Dus meestal meng ik het bleek met allesreiniger :p

8. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Inderdaad als je goed gaat ventileren is het niet zo erg....ten minste dat werd mij ook gezegd.

9. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb bij elkaar maar een minuut of 15 schoongemaakt, badkamer was jammergenoeg dicht, en de wc met ventilator aan. Daarna ben ik niet meer in die ruimtes geweest en heeft de ventilator wel een uur gebromd tot de lucht er zo ongeveer uit was. Als je schoonmaakt met bleekmiddel met een geurtje, heeft dat niet een evenyueel zelfde effect als zonder geurtje? Ik bedoel, het bleekmiddel is toch hetgene dat zo slecht schijnt te zijn? Ik heb net deze fles opengemaakt en vond het ook verschrikkelijk stinken, dus gebruiken doe ik hem sowieso niet meer ;)

10. Niet meer actief

Hoi,

Je hoeft je geen zorgen te maken hoor. Dat kindje van jou zit goed, ver weg ingestopt en daar gebeuren niet zo snel nare dingen mee! Het wordt afgeraden om langere tijd (en dan hebben we het dus over dagen) in chemische lunchten te hangen... Even schoonmaken kan helemaal geen kwaad. Wees trouwens maar blij dat je het nog kan... misschien dat je volgende week al helemaal misselijk wordt van luchtjes ;)

Beste tip: gewoon lekker jezelf zijn, gezond eten (ook niet spastisch over gaan doen!), bewegen en proberen te genieten van het wonder! Lastig maar toch is dat het allerbeste.

Oja, heb je al een verloskundige of ziekenhuis? Die kan je ook altijd even bellen als je je zorgen maakt. Dat is beter dan met je zorgen blijven rondlopen!

11. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Pffff, dank je wel :) Nu meteen wat opgelucht!
    Ontzettend bedankt! :D

Share This Page