Ik ben sinds donderdag gestopt met roken. Voel me verder best goed, alleen ben sinds ik gestopt ben erg benauwd met veel hoesten en erg veel dorst. Is dat normaal? Heb hele erge sterke drang om te roken, en schiet dan wel eens in de stress. Maar nu is mijn vraag, na hoeveel dagen of weken word die drang minder, dat je veel minder zin hebt in een sigaret? Groetjes Xena
Dat hoesten vlak na stoppen met roken kan normaal zijn. De trilhaartjes van je luchtwegen kunnen zich nu weer herstellen en hun werk doen : troep eruit werken. Bij mij zakte de drang niet duidelijk op een dag, het was meer een langzaam proces. Maar als ik terug kijk (ben 8 maanden geleden gestopt) denk ik dat de gillende paniek na een week of 2 à 3 echt duidelijk minder werd.
Ja echt, want heb vanmiddag in bed me eigen helemaal kapot liggen janken, omdat ik het bijna niet kon weerstaan, maar als ik juist bezig blijf, heb ik er veel minder last van. Dus ik probeer iedere keer ergens mee bezig te zijn, zodat ik er niet aan denk, gaat alleen niet iedere keer zo makkelijk.
ik ben nu tien weken gestopt met roken, heb er totaal geen moeite mee gehad. het is voor een goed doel
Of het normaal is of er bij hoort weet ik niet....... Ben al een jaar of 5 gestopt en heb er geen enkele moeite mee gehad toen. Dat terwijl ik een zware roker was.... Maar meid helemaal super van je dat je gestopt bent! Alles over voor je kereltje, hou dat maar voor ogen....
Dat doe ik zeker Had het ook veel eerder kunnen doen, dat weet ik ook, maar donderdag moest ik even iemand naar de vk brengen, en zat daar in de w8-ruimte, en draaide daar een peukje, en voelde me er echt niet meer bij op me gemak, voelde me zelfs schuldig, dus ben diezelfde avond nog gestopt. Maar moet zoveel hoesten, en ben soms ook zo benauwd, dat is eigenlijk het enige wat ik beetje vreemd vind.
hey meid, ik ben ook een paar maand geleden gestopt met roken, ik heb er gelukkig geen moeite mee gehad. ook ik had last van hoesten maar ja dat vind ik zelf ook niet gek aangezien ik voorheen 24 sigaretten per dag rookte. dat benauwd zijn kan misschien ook aan de zwangerschap opzicht liggen ik ben ook benauwd en dat komt echt doordat de baarmoeder steeds groter en groter word. ik wil je nog veel suc6 wensen
Dank jullie wel voor het reageren Die benauwdheid is niet echt prettig, maar goed, als het bij de zwangerschap hoort, weet ik weer genoeg Groetjes en liefs, Xena.
De trek in een sigaret blijf je altijd houden... Ik ben gestopt voordat ik zwanger werd, en heb er nu nog steeds trek in. Ik doe het nu niet, omdat ik absoluut niet wil dat die nicotine bij de baby komt, maar als ik niet meer zwanger ben vind je mij wel weer buiten ben ik bang....
Ik rook niet (ook nooit gedaan) maar ik wil je wel even een dik applaus geven omdat je gestopt bent! Heel veel sterkte ermee hoor! En het is niet alleen voor je baby gezond, maar ook voor je zelf. Dat ophoesten wordt vanzelf minder, en het duurt maar een paar maandjes voordat je longen dan helemaal weer mooi schoon zijn, hoorde ik laatst van een man die ook gestopt was.
ik ben ook net een krap weekje gestopt! Echt supertrots op mezelf. Dus dames, volhouden! Gaat helemaal goed komen en het is voor een goed doel!
Ik ben meerdere malen eens gestopt en mijn langste was 3 weken zonder, maar kan het jammer genoeg niet volhouden... Ik vind het super knap hoor van anderen en hoopte dat mij dit ook lukte maar ja, ik ben al een beetje druk van mezelf en zonder die sigaret ben ik echt bang dat ik in de stress schiet
Ik ben direct gestopt met roken toen ik zwanger bleek te zijn. Ik vond het heel moeilijk en gelukkig als je dan op controle ging bij de vk dan werd er eieglijk altijd wel als eerste gevraagd hoe het stoppen ging en prezen je haast de hemel in dat deed mij erg veel goed om ervan af te blijven. ik ben in totaal 11 maanden gestopt en met me lompe kop weer begonnen
Als het écht dan helemaal niet lukt, kun je misschien proberen om het te beperken tot drie per dag ofzo. Nouja, ik roep maar wat... Dat lijkt me altijd beter dan weer opnieuw beginnen, toch?
Met 7 weken ben ik definitief gestopt want voelde me zo schuldig..het was moeilijk na 9 jaar te hebben gerookt. Gelukkig hou ik het nog steeds vol! Mijn trek in een sigaret is nu helemaal weg ik moet er niet aan denken (nu maar hopen dat het zo blijft) ik hoop dat je het volhoud meid!
Ik ben bang dat je mij ook weer buiten kan vinden met een sigaret in me mond als de kleine er is. Vind het soms zo moeilijk, moet er soms echt veel moeite voor doen om niet naar de winkel te lopen. Ben ook wel blij dat ik gestopt ben, kon alleen ook wel eerder. Maar voelde die avond dat het toen echt het moment was om te stoppen. Ben ook veel rustiger dan de vorige keer, toen hield ik het maar 10 uurtjes vol, nu alweer 3 dagen. Maar ik heb er meer moeite mee om niet te roken als ik alleen zit, als me vriend er is, heb ik nergens last van. Vind sigaretten ook stinken nu, maar toch wil ik er soms een.
ik ben gelijk gestopt met roken toen ik erachter kwam dat we zwanger waren.. heb er wel moeite mee gehad in het begin.. maar ik kon en wilde niet roken omdat het erg slecht is voor ons kindje.. moet zeggen dat het me nu erg goed afgaat! ook geen rare verschijnselen gehad ofzo haha.. succes!
Complimenten voor de gestopte dames! Geweldig dat jullie dit is gelukt voor de baby. Bij mijn vader nam 20 jaar nadat hij met roken was gestopt zijn longcapaciteit nogsteeds toe (hij had iedere 5 jaar gezondheidscontroles vanuit zijn werk). Als jonge, rokende vent, je zou zeggen in de bloei van zijn leven, kon hij nog geen ballonnetje opblazen voor zijn kinderen. Nu heeft hij als ouwe vent veel meer lucht doordat hij al zo lang niet meer rookt. Dus, niet alleen goed voor je kind, maar ook voor jezelf. Enne, volhouden, hoor! Straks krijg je de kinderpartijtjes en mag je ook balonnen opblazen. Dus nog even alle teer en nicotine er uit hoesten, komende jaren.
Ben al 2 dagen gestopt met roken, vind nog steeds moeilijk vooral als je thuis zit en als Myrna bij haar vader is en mijn vriend aan de werk, pfff! Vind ik nogal zo moeilijk! Bij zwangerschap van Myrna was ik al gestopt en vond al vies (na acute keelontsteking). Dus was mooi meegenomen maar helaas na half jaar was ik alweer begonnen (na de bevalling), maar heel zonde!
Haha idd, voel me ook stukker beter en actiever. Ben nu in totaal (met vandaag erbij) 6 dagen rook-vrij, en humeurig ben ik eigenlijk niet echt geweest, voel me echt super. Ben ook blij dat ik er vanaf ben