Hartstikke goed, volhouden hier! Dat hoesten heb ik zelf ook gehad (nu 14 maanden gestopt) het lijkt wel of alle rottigheid eruit moet... De lichamelijke drang naar een sigaret was met een week of 2 weg, geestelijk duurde het wat langer maar met zo'n mooi vooruitzicht moet dat ook lukken! Heel veel suc6!
Sterk van je dat je al 6 dagen niet gerookt hebt! Super! Hou vol! Bijna 3 jaar geleden ben ik gestopt met roken, nadat ik een positieve zwangerschapstest in mijn hand had. Ik heb vaker pogingen gedaan om te stoppen, maar ik hoef jou vast niet te vertellen hoe moeilijk het is en hoe makkelijk het is weer te beginnen. Maar de laatste maal deed ik het niet voor mezelf, maar voor mijn, nu 2-jarige, dochter. Nu ben ik blij dat ik er vanaf ben, ik ruik meer, heb meer lucht, mijn conditie is beter en ik ben van mijn migraine af. De eerste dagen zijn het zwaarst en de eerste weken zijn ook geen makkie, maar iedere dag dat je het volhoudt is er weer 1. Het is inderdaad niet alleen de nicotine die verslavend is, maar ook de gewoonte, daar had ik de meeste moeite mee. Houd vol! Iedere dag is er weer 1! De kleine in je buik is de beste motivatie die je kunt krijgen. Succes!
ik dacht laatst eens toen ik ons kindje op de echo zag.. dan kan je toch niet gaan roken! daarna hoorde ik ook nog eens dat de toevoer naar het kindje minder wordt doordat je lichaam die nicotine en teer niet naar de baby willen transporteren.. dus dan krijgt het kindje elke trek die jij neemt van een sigaret minder zuurstof en voedingsstoffen! alleen daarom al zou je het toch doen.. ik ben erg blij dat ik gestopt ben... en voor alle dames die het ook is gelukt.. petje af want het is best moeilijk.. maar je weet waar je het voor doet.. dat maakt het (voor mij) heel makkelijk.. ookal heb ik nog zo'n zin.. dan denk ik nee dit kleintje verdiend het allerbeste dus ik rook niets.. best goed van mezelf want heb voordat ik zwanger was meerdere pogingen gedaan maar kwam niet verder dan een paar dagen.. haha.. succes meiden!
Hoi, hoi, volhouden hoor! Is mij ook gelukt. Het went echt. Behoefte gaat nooit 100% weg. Het voordeel van een buikje is dat het je niet aangeboden wordt. Op een gegeven moment ga je rokers ook vies vinden (ze stinken). Wat betreft hoesten en kriebel e.d. heb ik ook gehad toen ik ging stoppen = normaal. Soms wordt je zelfs eerst ziek. Ik had zoiets van: hoezo als je stopt voel je je beter? Maar het went echt. En je hebt de beste reden van de hele wereld om het niet te doen! Waar slaat het eigenlijk ook op he, lurken aan zo'n stokje. Beetje rook in ademen voor je lol, raar eigenlijk. Je mag best toegeven dat je verslaafd bent aan zoiets doms en niemand heeft gezegd dat stoppen met roken makkelijk is. Des te beter dat je het niet doet. GA ZO DOOR!
Het grootste kado wat je nu al aan je kindje kunt geven is stoppen met die giftige kankersigaretten! Mijn persoonlijke mening: ik vind je geen goede moeder als je je eigen genot boven de gezondheid van je bloedeigen kindje verkiest. En voor de stoppers: alle respect en petje af! Volhouden hè, we weten waar we het voor doen.
Ben ik het mee eens Ben ook blij dat ik gestopt ben, heb nu al geen drang meer om te roken, denk er ook niet meer zo veel aan, heb andere dingen om te doen. Heb ook meer conditie, voel me ook veel fitter ookal is het na 6 dagen. Ben ook blij dat ik er vanaf ben, vind het een minpunt van mezelf dat ik er nu pas mee gestopt ben, maar heb veel pogingen gedaan om te stoppen, en deze keer is het me dus echt gelukt. Krijg ook veel steun van een meiske hier op het forum
Xena, ik vind niet dat je het jezelf kwalijk moet nemen dat je nu pas gestopt bent. Terugkijken heb je niks aan, gebeurd is gebeurd. Veel belangrijker is dat je hoe dan ook gestopt bent (en blijft)! Ik ben trots op je en wat zal je zoontje blij zijn met zo'n frisse, sterke en gezonde moeder!
Dat vind ik lief dat je dat zegt croky Ben ook wel trots op mezelf hoor, maar af en toe zit het me toch dwars dat ik zo laat pas gestopt ben. Liefs, Xena
Heb ze nog steeds niet aangezet, daar ben ik hartstikke trots op en me vriend heeft net even gerookt, ik moest ervan even kolkhalzen