Azoospermie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door NinaLina, 15 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NinaLina

NinaLina Lid

15 nov 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na 2 jaar proberen zijn we naar de huisarts gegaan, ze wilden eerst de man uitsluiten dus moest manlief zijn sperm inleveren.
    Na de eerste semenanalyse werden er geen zaadcellen aangetroffen poging twee hetzelfde azoospermie is de stempel die we kregen, onze wereld stortte in. Ik werd steeds maar niet onderzocht Manlief moest toen 6 buisjes bloed inleveren voor een hormonenonderzoek bij het ziekenhuis en een dna/chromosomenonderzoek ondergaan bij het VU ook via bloed. Hier zou 3 maanden overheen gaan. We kregen een telefoontje dat de waarden van de hormonen okay zijn, we waren zo blij!!! We kregen een telefoontje dat om IETS uit te sluiten er een wangslijmpreparaat diende te worden afgenomen....paniek wat was er aangetroffen dat werd ons niet verteld.Toen moesten we 3 juli naar het academisch ziekenhuis in Utrecht bij een uroloog op gesprek. Daar werd er een lichamelijk onderzoek gedaan waar er wel zaadleiders aangetroffen werden (SUPERBLIJ) we maakten weer afspraken voor een derde semenanalyse, urineonderzoek, bloedonderzoek(blijkbaar was het testosteron toch wat te laag en moest er het vrije testosteron getest worden een echo van het scrotum en een wangslijmpreparaat. Op 7 augustus gingen we weer alle uitslagen bespreken in Utrecht en kreeg manlief ook een prostaatonderzoek, prostaat was goed alleen kreeg hij nu oestrogeenpillen mee om het testosteron omhoog te gooien. Op 25 september (onze 4 jarige trouwdag) hebben we goed nieuws gehad de hormonen die manlief moest slikken om het testosteron wat te verhogen WERKEN, de waarden zijn verdubbeld! Uit het DNA onderzoek kwam er Mozaïek Kleinfeld Syndroom uit waardoor de onvruchtbaarheid kan worden verklaard. Ondanks de verhoging van het testosteron is het nog steeds niet zeker of er wel zaadcellen aangemaakt worden hierdoor. 5 november weer een semenanalyse laten doen. Als dit weer azoospermie (geen zaadcellen) aanduid zal er een TESE of PESE (operatie waarbij er in de bij en/of balzak gezocht wordt naar zaadcellen) moeten worden gepland dit was het plan. Totdat ik niet ongesteld werd rond 21 oktober na 4 testen we konden het niet geloven lijkt het er wel degelijk op dat ik zwanger ben. Nu inmiddels 8 weken, maar nog te vroeg voor een echo. Op 20 november krijgen we de uitslag van de semenanalyse van 5 november, ben zo bang dat er WEER geen zaadcellen aangetroffen worden, volgens de arts is het onmogelijk om spontaan zwanger te worden met azoospermie.......

Sorry voor het lange verhaal!

Hoop hier een beetje steun te krijgen want ben zo bang dat ons kindje het niet red of niet gezond is?

2. sammie26

sammie26 Bekend lid

4 jun 2011
    553
    1
    18
    boekhoudkundig medewerkster
    Jeetje qat een waanzinnig verhaal meid. Wat hoop ik voor jullie dat dit lekker mag blijven en dat de beeb lekker mag blijven plakken. Ik ga hard voor je duimen. Het is toch een wonder.

3. NinaLina

NinaLina Lid

15 nov 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel @sammie26! Tot nu toe nog niet heel veel steun van de artsen die hebben zoiets van het is nog zo pril! Hopen dat we een vroege 9 weken echo kunnen maken aankomende week. Waarschijnlijk toch weer bij de fertilileiysarts ipv verloskunde. Onze huisarts noemde het ook MOGELIJK zwanger ondanks de 4 testen, echt jammer van het onbegrip!

4. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
  5. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Oh he! Maar het zou toch raar zijn als er nu weer geen zaadcellen worden aangetroffen. Je bent zwanger! Als je persee een vroege echo wilt kun je ook zelf naar een echobureau stappen. Dit moet je dan uiteraard wel zelf betalen. Wij hebben een zelfbetaalde echo laten maken met 7 weken, omdat we ook niet zo lang wilde wachten. (is +/- 35 euro)

6. NinaLina

NinaLina Lid

15 nov 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai meiden,

We hebben een echo uiteindelijk gepland bij de fertiliteitsarts (op aanraden van ha) op 26 november! Zo spannend overmorgen krijgen we de uitslag te horen van de laatste semenanalyse wat een shock als er weer geen zaadcellen worden aangetroffen ik hou jullie op de hoogte! Hoe is het met jullie?

Liefs Nina

7. Julez

Julez Actief lid

20 jul 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow, wat een verhaal! Gefeliciteerd! (Ik mag je feliciteren toch?)
    Ik ga je volgen! Heel veel succes met de uitslagen en de echo...

Gr julez

8. NinaLina

NinaLina Lid

15 nov 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai Julez,

Ik ben ook nog onwennig, we hadden de hoop een beetje opgegeven! Nu hebben we 20 november de uitslag gehad van de laatste semenanalyse! Erg positief 42 miljoen zaadcellen per milliliter (5.5 ingeleverd) dus we zijn door het dolle heen!

Nu a.s. dinsdag kijken of alles tot nu toe goed groeit...

Hoe is het met jullie?

9. Julez

Julez Actief lid

20 jul 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow....42 miljoen! Jemig, daar kun je wel zwanger van worden! ;)

Hier alles oke, dinsdag sperma van man inleveren, donderdag krijgen wij de uitslag....mijn AMH is ook nog eens een keer geprikt.... Ben erg benieuwd!

Geniet ervan zeg!!!!

Laat je het even weten?

10. NinaLina

NinaLina Lid

15 nov 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    #10 NinaLina, 26 nov 2013
    Laatst bewerkt: 26 nov 2013
    Hai Julez en de rest van de dames die nog meelezen!

We hebben vandaag de echo gehad! Baby groeit goed is 10 weken en 6 dagen oud....kon niet stoppen met huilen! Toen ik hoorde voetjes en handjes....pfff

Ik duim voor jullie donderdag:)

11. Julez

Julez Actief lid

20 jul 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks! Van harte gefeliciteerd!!!! Geniet enorm van je zwangerschap!

12. babylo

babylo Bekend lid

19 mrt 2013
    613
    46
    28
    Krijg er tranen van.. Van harte gefeliciteerd..! Geniet van je zwangerschap..!

13. NinaLina

NinaLina Lid

15 nov 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Julez wat goed dat je AMH is gestegen!!!!
    @Babylo wat lief, dank je, durf nog niet echt te genieten we waren al aan het wennen aan het idee dat de kans zo klein was....

Maar deze week 12 weken dus begin aan het idee te wennen dat het ons echt gegund is!

Deel Deze Pagina