Gestopt met utrogestan en doodsbenauwd...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by junior1, Jan 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. junior1

junior1 Bekend lid

Feb 21, 2010
    649
    1
    18
    Hallo dames,

Ik heb vandaag MCK gesproken en de verpleegkundige vertelde me dat het nu niet zoveel zin meer heeft om Utrogestan te blijven gebruiken. Ze zei dat als het niet goed zit, utrogestan het ook niet kan redden... De reden waarom ik het mocht hebben was omdat ik de laatste 7 maanden steeds een week voor NOD bruinverlies had.

Dus ik ben ermee gestopt (was al gehalveerd), maar nu ben ik gewoon doodsbenauwd...

Heeft iemand ervaring met IUI en Utrogestan?? Is het goed gegaan of juist niet?

In ieder geval alvast bedankt!!

2. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Van mijn zoontje!
    Hij is nu 3 jaar net geworden zondag:)

3. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Ik heb het gekregen bij ICSI, ik moest een week na NOD stoppen, ik was ook als de dood, maar het is goed gegaan!

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Ik moest ook een week na de positieve bloedtest stoppen (IVF). Doodsbang was ik! Ik heb eerst een paar dagen een halve dosering genomen en had toen het vertrouwen pas om echt te stoppen. De fertiliteitsassistente zei tegen mij dat het belangrijk was vertrouwen in je lichaam en de zwangerschap te hebben. Ja, ja, dacht ik toen. Is helemaal goed gekomen hoor!

Gefeliciteerd met je zwangerschap meid!!

5. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Ik heb het ook gebruikt na ICSI. Ik was ook onzeker toen ik moest stoppen na de positieve test. Omdat ik nog wat utro over had na een escape IUI kon ik het nog een paar dagen langer gebruiken.
    Ben nu ruim 16 wkn zwanger zonder problemen. Vertrouw je lichaam!

6. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Ik mocht ook met 5 weken stoppen, maar ben toch door gegaan tot 13 weken, omdat ik ook niet durfde. Ik moest de utro wel zelf betalen, maar dat was het placebo effect mij wel waard :p. Je kunt het natuurlijk altijd overwegen om de utro vanaf nu zelf te betalen (zo'n zo'n 35 euro per doosje geloof ik), maar het is denk ik niet nodig.

7. junior1

junior1 Bekend lid

Feb 21, 2010
    649
    1
    18
    Superbedankt voor jullie berichten!!! Het doet me zo goed om de positieve verhalen te horen. Ik ben nu zo goed als helemaal gestopt (gisteravond nog eentje na anderhalve dag niets tegen de zenuwen).

Hebben jullie wel iets van een onttrekkingsbloeding gezien na het stoppen. Of niet?

8. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Nee, ik had geen onttrekkingsbloedig hoor! Wel bij de laatste utro een stipje roze, maar ik denk dat ik toen iets van binnen heb beschadigd.

9. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

May 9, 2012
    1,689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Herkenbaar! Ik ben vorige week gestopt met de Utro en ik vind het nog steeds eng.. Maar mijn gyn heeft hetzelfde gezegd als die van jou!
    Hier overigens nog geen drupje bloed gezien, dus het zit wel goed, denk ik. Nog 1,5 week tot de echo, daar leef ik maar naartoe!

En genieten tussendoor! Heel belangrijk!

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bij iui is het alleen even voor innesteling en even daarna handig om utrogestan te gebruiken. Daarna heeft het geen meerwaarde meer.

De reden:
    Utrogestan voegt progesteron toe die voor goede innesteling en vasthouden van het kindje zorgt.
    Als je eenmaal zwanger bent, stimuleert hcg de aanmaak van eigen progesteron. Veilig dus :)

11. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik 'hoor' niet in dit forumgedeelte, maar kwam dit tegen op de beginpagina...

Ik moet van mijn gyn juist utrogestan tot 12 weken gebruiken omdat het misschien miskramen kan voorkomen. Het is nog niet bewezen, het onderzoek is net afgerond. Maar zie dat jij er helaas ook al 2 hebt gehad. Door mijn werk weet ik dat men er bij MCK niet langer mee doorgaat, maar het lijkt mij wel de moeite.

12. junior1

junior1 Bekend lid

Feb 21, 2010
    649
    1
    18
    Ben nu al een paar dagen gestopt en nog geen bloed gezien. Wel merk ik dat mijn borsten vandaag minder pijnlijk zijn.

Zou dat met de Utro te maken kunnen hebben, of zou het losstaan ervan?

Pffff, ik word er wel heel onzeker van, hoor... Ik probeer te genieten, maar de angst heeft af en toe de overhand :(

13. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Meid, nogmaals:

Utrogestan voegt progesteron toe die voor goede innesteling en vasthouden van het kindje zorgt. Dus tegen een vroege miskraam.
    Als je eenmaal zwanger bent, stimuleert hcg (dat maak je aan als je zwanger bent) de aanmaak van eigen progesteron. Je moet vaak even doorgaan met utrogestan om je lijf de tijd te geven genoeg hcg aan te maken. Nu is dat inmiddels echt wel zo (verdubbelt elke 48 uur) dus jouw hcg stimuleert de aanmaak van jouw eigen progesteron dus je hebt die bolletjes niet meer nodig.

Mijn ervaring; borsten zijn wisselend stevig/gevoelig en er was niks aan de hand. :)

14. junior1

junior1 Bekend lid

Feb 21, 2010
    649
    1
    18
    Dank je wel, Nephthys!! Ik weet het, ik maak mezelf gek... Ik zal proberen ermee te stoppen :)

Ik zie dat je ook een flinke weg achter de rug hebt. Wat fantastisch dat het nu gelukt is! Heb je nog steeds dat pompje?

15. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Ik bleef ook nog wel even angstig hoor ;) hoort er denk ik bij ;). Bij mij werden mijn boobs ook veeeeel minder gevoelig, dat wisselde eerst nog een beetje en nu al ruim twee weken helemaal geen last me van gehad... Maar toch een goede echo, dus.....

16. junior1

junior1 Bekend lid

Feb 21, 2010
    649
    1
    18
    Het blijft ook zo ongrijpbaar, he! Maar wat supergaaf dat het nu goed gaat bij jou!!! Jullie hebben er ook het nodige voor moeten doen, dus nu lekker extra genieten.

17. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Ik durf ook nog niet te stoppen, hoewel de gyn duidelijk heeft gezegd dat het niet bewezen is dat het nu nog wat voor je doet. Waarschijnlijk niet maar voor mijn gevoel maak ik op wat ik nog heb, eentje per dag ;).

18. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    :) ik weet hoe het voelt hoor; het ook vreselijke onzekere buien. Ik hoopte dat ik je met deze info gerust kon stellen. Dan heb je feiten waarop je je gevoel een beetje kunt sturen. Werkt soms beter dan; het komt wel goed.
    Blijven vragen om advies en steun (bij artsen, vriend en hier; daar zijn we voor)!

Het pompje is sinds vorige week weg en ook ik was doodsbang dat mijn lijf het kindje niet zou kunnen vasthouden zonder de pomp. Gelukkig wel :D

19. Ivy1979

Ivy1979 Bekend lid

Jan 29, 2012
    749
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben gestopt op de dag van mijn tweede bloedtest, dus 4 weken 3 dagen zwanger en het zit er nog steeds hoor.

20. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik moest t blijven nemen van Gent tot 12 weken zwangerschap. Dan mocht ik stoppen. Ik ben voor mezelf aan t afbouwen want ik heb nig n doosje maar eng vind ik het ook!

Ivm 5 ma s moest ik tot 12 weken gebruiken.

Share This Page