Ik zit met mijn neus in de boeken, aangezien mijn laatste tentamenperiode is begonnen. Maar god, wat ben ik moe! Het liefst duik ik nu mijn bedje in om lekker te gaan slapen. Maar dat kan en mag ik niet van mezelf, want morgen ligt er weer een pittig tentamen voor me klaar die ik MOET halen. Wie heeft er tips om er nog even tegenaan te kunnen?
toch even een half uurtje slapen, het is bewezen dat je van een half uurtje slaap in de middag weer even flink fit word, ik zou dus even op bed liggen, de wekker over een half uurtje af laten gaan en er dan weer volop voor gaan, nu lees je eigenlijk alleen maar, maar omdat je moe bent...blijft het dan wel hangen ? als je even een half uurtje slaapt hebt is dat ook weer een boost voor je hersenen. echt even doen hoor !
mijn ervaring is dat kort voor het tentamen/examen leren niet veel nut heeft dus ik zou wel even je rust pakken en gaan slapen daar heb je meer aan dan dat je morgen met een duffe kop voor je papiertje zit en er nix van snapt . en als je moe bent komt er toch niet veel in , dextro pure of rudbull hebben dan ook niet veel nut want je lijf heeft rust nodig . neem dus ff tijd om bij te komen en vanavond weer leren , en dan weer optijd naar bed .
Misschien zit je niet op t antwoord te wachten, maar geef t toch. Als je echt zo enorm vermoeid ben sla je niks op, dus pak ff een uurtje slaap, dan leer daarna weer verder. Had je de stof eigenlijk al niet moeten kennen, als je morgen je tentamen heb? In ieder geval veel succes morgen, en zet m op!
Dat is het em nou, ik wil opzich best wel even op bed. Maar er moet nog zoveel gebeuren! De tentamens zijn allemaal vlak achter elkaar, en met een kindje erbij is het niet altijd makkelijk om ver van te voren al te beginnen (ook een beetje een motivatie kwestie). Als ik nu op bed ga ben ik bang dat ik straks drie dubbel zo gestressed ben omdat ik in mijn ogen dan een uurtje o.i.d. heb verspild aan slapen terwijl ik ook kon leren
je leert echt meer als je hersenen de puf hebben om te leren, als je versuft zit te leren terwijl je eigenlijk wil slapen sla je ook maar weinig op, ik zou echt een half uurtje slapen.
Haha, busted.. Tuurlijk had ik de stof eigenlijk al moeten kennen. Het is ook niet zo dat ik er nu net pas mee begin, maar het is zo ontzettend veel dat ik altijd bang ben dat ik het net niet goed genoeg ken.
bij mijn laatste examens heb k geleerd via een uitwerking van mijn notities en opdrachten , dat heb ik toen allemaal samen gepropt op n paar A4-tjes en we hebben ook een lijst gekregen met het aantal vragen en van welk onderdeel het aantal vragen dus bijv over anatomie 5 vragen , bloed 3 vragen enzo
Mijn tips: 1. Een uurtje slapen, dan kun je er daarna weer tegenaan 2. Regelmatig even 10 minuutjes pauze tussendoor en dan weer gaan leren 3. Een eindtijd vastleggen: bijvoorbeeld dat je vanavond tot 20u max leert. 4. Als je te moe wordt: gaan slapen en dan morgenvroeg de wekker vroeg zetten. Dat werkte bij mij altijd goed, dan was ik uitgeslapen en sloeg ik veel meer op. 5. Zwangerschapspagina afsluiten en ook de computer uitzetten. In de tijd dat je hier zit te lezen, had je ook even kunnen slapen
Ik weet van mezelf dat als ik zo moe zou zijn en ik ga slapen, ik alleen maar nog moe-er ben als ik weer wakker word dus voor mij zal dat niet werken. Ik ging altijd even rustig een kopje koffie drinken met wat lekker erbij, even iets doen om te ontspannen en er dan weer tegen aan.
Ik herken het wel...volg ook een opleiding, en bij een tentamen moet ik van mezelf de dag ervoor ook volop leren, terwijl ik het al eerder heb geleerd, en op dat moment niets meer opsla... Toch maar aan je vermoediheid toegeven en even liggen zou ik zeggen, en dan vertrouwen op jezelf en je kennis
Ben inderdaad vanmiddag toch even gaan liggen. Werd wel nog vermoeider wakker dan daarvoor. Maar voel me nu stukken beter. Straks als zoonlief op bed ligt maar weer aan de slag met de nodige glazen cola!