Even mijn verhaal kwijt-PCOS

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dodo29, 24 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    Na heel lang twijfelen wil ik toch even mijn verhaal kwijt. Ondertussen ben ik al een tijdje bezig (3,5 jaar) om een kindje te mogen krijgen.

Even om een lang verhaal kort te maken. De eerste 2,5 jaar was met mijn ex. Deze relatie is uiteindelijk stuk gelopen om verschillende redenen. Ook de kinderwens heeft een (voor mij) belangrijke rol gespeeld. In deze relatie had ik ook veel overgewicht en werd ik (wat ook wel te begrijpen is) niet geholpen of serieus genomen bij de huisarts. Aangezien ik toen ook al een jaar niet ongesteld werd vermoedde ik zelf PCOS ook aangezien ik er meerdere kenmerken van had. Maar goed overgewicht is gewoon zeer slecht en dit besefte ik, dus ik raapte mezelf op en ben 52 kilo afgevallen. Ondertussen al 2 jaar stabiel op gewicht. En ik had goede hoop voor als ik het weer zou gaan proberen.

Ondertussen een nieuwe relatie waar ik gelukkig heel gelukkig in ben. Maar ik hield mijn hart alweer vast aangezien ik nog steeds geen regelmatige cyclus heb. Ik heb al 5 jaar geen anticonceptie gebruikt met hormonen dus hier kan het ook niet aan liggen. Na 7 maanden proberen met mijn nieuwe partner toch de stap genomen en een verwijzing naar de gynaecoloog gevraagd. Gelukkig heb ik deze gekregen en na meerdere keren bloedprikken/echo's afgelopen donderdag dan eindelijk de stempel PCOS gekregen. Een dubbel gevoel, aan de ene kant een last van mijn schouders dat ik eindelijk weet wat het is, andere kant zakte de moed mij in mijn schoenen dat ik ooit natuurlijk zwanger ga raken.

Ik hoop dat ik het nu voorlopig een beetje kan laten rusten. We proberen gewoon gezellig verder en hopelijk lukt het moeder natuur toch. Zo niet gaan we na de zomer waarschijnlijk terug en dan zouden we beginnen met clomid.

Maar jeetje wat een pijn en teleurstellingen kun je krijgen door al die negatieve testen. Vooral met een onregelmatige cyclus heb je totaal geen aanleidingspunt wanneer je überhaupt kan testen. Zoveel respect voor vrouwen die in de MMM zitten of het zelf ook al een tijdje proberen.
    Anyway wat ik wil met mijn topic geen idee, even mijn hart luchten. Ervaringen zijn van harte welkom, zowel positieve als negatieve!

Thanks voor het lezen.

2. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    Heel herkenbaar hoor, is het is nogal wat ja. Ik had soms cycli langer dan 100 dagen, geen idee wanneer je eisprong is en zelfs 63 dagen lang ovulatie testen gedaan voor ik eindelijk een eisprong had ontdekt. Wat eigenlijk nog best vlug was.

Maar wat ik eigenlijk wil zeggen; zou er niet mee akkoord gaan om eerst zelf nog te moeten proberen. Als je zo weinig ongesteld bent, en zo onregelmatig heb je zoveel minder kans als een bij een "normale" cyclus. Of valt het inmiddels mee? En als je dan de mmm in gaat is er ook geen garantie dat het snel gaat lukken. Kan ook heel lang duren. Zoeken naar de juiste dosis clomid, cycli afbreken met meds als het mislukt is...wachten..wachten en nog meer wachten. Nu ik achteraf zo kijk hoeik het aan heb gepakt, wou ik dat ik veel sneller de MMM in was gegaan. Heb er echt spijt van dat ik het nog op eigen houtje heb willen proberen...we hadden de doorverwijzing al op zak.

De teleurstelling elke keer en het geen grip hebben op is ook inderdaad erg moeilijk. Veel succes hoor, duim voor je dat je wens snel uitkomt.

3. g1986

g1986 Lid

16 sep 2015
    53
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb van de week ook eindelijk de stap genomen om naar de huisarts te gaan. Ik had ook te veel kenmerken en gelukkig zag de huisarts het ook in. Heb gelijk een verwijsbrief gehad en mag 15 februari naar de gynaecoloog. Vind het behoorlijk spannend maar goed k zal wel blij wezen als ik het definitief weet, word hier ook alleen maar onzeker van. K ben nu al bewust begonnen met wat af te vallen door koolhydraatarm te eten, heb maar iets overgewicht dus ik hoop dat we gelijk kunnen gaan starten met clomid.

4. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    He meis

Ik heb ook pco en een heel onregelmatig cyclus maar misschien heb ik een tip voor je

Ik heb een redelijk regelmatig cyclus gekregen met het gebruik van teunisbloem olie en tarwekiem olie

Dit slik ik

S morgens 2 pillen teunisbloem olie en 1 pil tarwekiemolie
    S avonds 2 pillen Teunisbloemolie 1 pil tarwekiemolie en 1 pil vitaal zwanger, allemaal van het kruidvat merk.
    Je mag zelfs 3 pillen tarwekiemolie op een dag maar ik hou het zo omdat het zo goed werkt

Altijd het proberen waard toch ?

Bij mijn zoontje ben ik zo binnen 2 cyclussen zwanger geraakt en geen chlomid meer gebruikt.

5. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik heb ook pcos. Wij zijn niet heel lang bezig geweest met proberen. Wel twee miskramen verder, maar dat heeft geen verband.
    Zelf ben ik ook bezig gegaan met afvallen en toen ging mijn cyclus van 40/50 dagen naar 32/35 dagen.

Probeer ook te kijken na je leefstijl met betrekking tot suikers en vetten hangt ook samen met pcos.
    Verde probeer zoals hierboven ook staat teunisbloem en tarwekiem.
    Ik gebruikte 1 van de twee alleen na mijn eisprong weet even niet welke. Want ik weet dat met teunisbloem geloof ik ook je cyclus weer kan verlengen.

Zelf was ik ook niet akkoord gegaan met het zelf proberen. Als je al zo weinig kansen hebt in een jaar en je hebt de diagnose gelijk aan de bel trekken voor verdere behandeling.

6. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    Met teunisbloem olie miet je stoppen vanaf de eisprong , tarwekiemolie mag je mee door gaan bevorderd de innesteling !

7. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    Bedankt voor alle reacties.
    @guusje99, als we willen kunnen we nu al beginnen maar om privéredenen willen we pas na de zomer met de MMM beginnen als het nu natuurlijk zou gebeuren zou dat natuurlijk een welkom wonder zijn maar we zijn ons bewust en gaan er ook vanuit dat dit niet gaat gebeuren. Hier ook cyclussen gehad van 142 dagen etc. Nou had ik afgelopen maand een cyclus van 31 dagen dus daar was ik heel blij mee, maar uit de bloeduitslagen bleek dat ik toch geen eisprong had gehad. Dus zelfs daar kan ik niet op rekenen. Ik zie dat je idd ook al even bezig bent! Zo te zien ben je nu bezig met Clomid! Hoop dat het snel werkt!!

@g1986, spannend inderdaad! Wat goed dat je zelf al een beetje bezig bent om het proces in iedergeval te bevorderen! Ben benieuwd of je meteen mag beginnen! En hopelijk dan ook meteen werkt!

@2011anoniem, thanks voor de tip! Ik heb dit 2 jaar geleden inderdaad ook gebruikt, alleen het probleem is dat ik nog nooit een eisprong heb kunnen vaststellen en ik heb echt wel 100den ovulatietesten erdoorheen gejaagd. Ik wil dit dus best nog een keer proberen maar hoe weet ik of ik moet stoppen met de teunisbloemolie... Wel super dat dit voor jou heeft gewerkt, ga mezelf er nog is in verdiepen.

8. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    Je kan het bijhouden door je cervixslijm in de gaten te houden en je baarmoedermond !

Groetjes

9. jeske160789

jeske160789 Bekend lid

9 sep 2015
    553
    72
    28
    Heey..
    Ik zelf heb ook sinds 4 jaar diagnose pcos.
    Wat voor mij heel erg goed helpt is progesteron creme
    Deze gehaald in een natuurwinkel op advies van medewerker daar.
    Toen ik hem ging halen al 3mnd niet ongesteld. Vanaf toen begonnen met smeren. En binnen een week ongesteld.

Echt super spul.. tenminste voor mij.

10. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    @jeske160789. Fijn dat je iets gevonden hebt wat voor jou werkt en thanks voor het delen van je tip. Ik heb even zelf wat dingen opgezocht over progesteron waardoor ik met dit soort dingen niet zelf aan de slag durf te gaan. Zoals ik lees kan progesteron inderdaad ook gebruikt worden bij MMM behandelingen maar ook voor andere doelen. Heb even een stukje gekopieerd.

baarmoederhals (cervix): progesteron heeft een effect op de productie en samenstelling van het slijm in de baarmoederhals (cervix). Onder invloed van progesteron neemt de productie van cervixslijm af en wordt het slijm taai en troebel en dus ondoordringbaar voor spermatozoa.
    remming van de ovulatie: progesteron remt de afgifte van LH en, in mindere mate, de afgifte van FSH door de hypofyse en remt zo de ovulatie.

Vandaar dat ik hier zelf niet mee aan de slag durf want dit is natuurlijk wat we niet willen Haha. Maar fijn dat het voor jou wel schijnt te werken.

@2011anoniem thanks voor de tip! Ga er is op letten.

Gister tarwekiemolie gehaald dus daar sowieso mee begonnen. Schijnt ook andere positieve werkingen te hebben dus baad het niet dan schaad het niet.

Deel Deze Pagina