gestopt!!!! snik snik...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Alita, 26 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

AAhhhhh ik ben gestopt deze week:(:(:(:(:(

Ik ben nu na 1 jaar borstvoeding geven toch gestopt!! Vondt het best wel moeilijk en nu nog want ze zoekt er wel naar soms. Gaat ze lekker op mijn borst liggen lekker knuffelen, aaahhhh is ook fijn natuurlijk.:D
    Ik vindt het wel goed zo, ik wilde altijd graag 1 jaar bv geven en dat is me gelukt en ik ben trots op mezelf!!!
    Ik vondt het zo bijzonder en zo mooi, die band met je kindje. Vindt het zelfs zonde als vrouwen dit missen.. Ik heb mijn meisje 1 jaar lang gevoed met mijn lichaam, man wat is de natuur toch bijzonder:D

Nu even weer mijn tietjes voor mezelf:p en kan niet wachten totdat we volgend jaar voor een broertje of zusje gaan en weer bv mag gaan geven!!!!!

Wat is het toch bijzonder:D

2. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    PROFICIAT!!!

Echt geweldig hoor. Hier ook eentje die door wil tot een jaar... Maar heb helaas ook beslist dan echt te stoppen (als k dan nog bezig ben, hé) Maar krijg al n weemoedig gevoel als k jou verhaal zo lees!!!

In ieder geval: heel trots zijn op jezelf!!!

3. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    GEFELICITEERD met 1jr bv geven!

Ben het helemaal met je lofprijzingen eens. Ik geniet er ook zo van.

Ze is nu ruim een jaar en we zijn nog niet gestopt.
    Juist vanmorgen ruilde ze haar boterhammetje in voor een slokje bv, dat heeft ze smorgens toch het liefste. Zij geniet (het is nu echt 50% drinken en 50% genieten, spelen, lekker bij mammie liggen, etc) en ik geniet als ik dat meissie zo lekker genietend in mn armen heb. En toen bedacht ik me: jeetje, ze is nu al ruim een jaar, wanneer zal/kan ik stoppen.

Mijn vraag dus: wat waren je beweegredenen?
    Ik wil je niet terug richting bv praten hoor, ik ben gewoon erg benieuwd. Het is echt een verslaving, bv, en ik kom er niet vanaf ;)... ik wil niet graag genoeg stoppen op dit moment. hahaha

4. Alita

Alita Niet meer actief

Eigenlijk omdat ik vindt dat ze nu te oud wordt om door te gaan, ook omdat we volgend jaar voor een tweede gaan en toch even pauze wil tussendoor.
    Ik vindt het gewoon wel goed geweest maar dat neemt niet af dat het toch wel moeilijk is vooral als ze mijn kleren naar onder trekt en erna kijkt alsof ze wilt zeggen "ik wil tietie" want zo heten ze hahahaha.....

5. Alita

Alita Niet meer actief

thanks voor jullie reacties!!!! want in je omgeving vinden ze het toch niet zo bijzonder als wij bv mama`s!!!!

6. Alita

Alita Niet meer actief

geen anderen die gestopt zijn??!!!

7. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    wow vind het echt bewonderenswaardig dat je het een jaar hebt volgehouden hoor!

Als ik een thuisblijfmama was geweest zou ik het denk ik ook lekker volhouden, maar ik zie het helaas niet zitten om 2 keer per dag op het werk te kolven....

8. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Ook dat is mijn reden om te stoppen op ongeveer een jaar. Ga het dan waarschijnlijk ook nog niet beu zijn, maar vind een jaar welletjes geweest!!

En ja sinds een maand of twee krijg ik nu ook echt wel rare gezichten... :( "Nog altijd borstvoeding??? Tja..."
    Dat zijn zo de reacties van anderen...

Maar moet zeggen dat ik me er niet echt veel van aan trek hoor!!! En nu drinkt hij alleen nog maar s morgens, s avonds en helaas ook s nachts nog, dus eigenlijk hoeft in het openbaar voeden niet meer!! Dus ook minder kans op reactie!! Ik denk niet dat de mensen altijd beseffen hoe bijzonder het is!!! Tja ze missen iets in t leven denk ik dan maar.

Gewoon fier zijn dat je t gedaan hebt!!!

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.461
    36.403
    113
    Wow, een heel jaar borstvoeding, super knap hoor! Ik hoop dat ik je dat na kan gaan doen. Wees maar trots op jezelf.

10. Alita

Alita Niet meer actief

jammer dat er dan zo gereageerd wordt he?! moet zeggen de familie van mijn vriend (komen uit midden-amerika) vind het de normaalste zaak van de wereld bv geven en 1 jaar lang vinden zij ook niet zo speciaal niet dat ze niet trost zijn natuurlijk. Mijn kant van de familie vindt het niet zo bewonderingswaardig want ze zeggen er nooit iets over eigenlijk wel jammer...

Gelukkig heb ik ook geen last van mijn borsten maar ik gaf ook nog maar 1x per dag...het is goed zo maar ik mis het wel hoor....snik snik....
    Maar ik ben ook weer blij als straks mijn cyclus weer in orde is want dat kan ook nog lang duren mischien, of niet?

Dank je voor jullie reacties vindt dat het niet vaak genoeg gezegd kan worden tegen vrouwen die bv geven dat het fantastisch is....heerlijk al die complimentjes hahahaha

11. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Goed gedaan meid!!!

Nu heb ik gelijk even een paar vraagjes. Ik wil ook zo lang mogelijk bv blijven geven. Maar hoe ziet zo'n dagschema eruit? En hoe vaak geef je dan nog bv (rond 1 jaar)? Ik heb helaas niemand om mij heen aan wie ik het kan vragen (ja aan het cb, maar vraag het liever aan jullie:D) En kan ik er ook gewoon zo lang mogelijk bij blijven kolven tussen de voedingen door? Of neemt de bv dan af (v.a. 6 mnd)? Voor als mijn zoontje bij oma gaat logeren heeft hij natuurlijk mama's melk nodig;)

In ieder geval proficiat voor alle vrouwen die het zo lang volhouden ik wil het ook ECHT zo lang mogelijk geven...

Zeker beetje jammer dat sommige mensen het als een "taboe"zien bv en zeker als je het zo lang mogelijk wilt blijven geven

Het is lekker makkelijk, goedkoop, gezond en voornaamste lekker "knus"met je kindje

12. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    zoooo goed hoor!:D echt super knap van je!!
    Hoop zelf ook tot 1 jaar te kunnen voeden.

13. Alita

Alita Niet meer actief

@winniethepooh
    Volgens mij kreeg mijn meisje met 6 maanden nog zo`n 4x bv....
    Nu met 1 jaar was het nog alleen s`morgens, eerst was het dan nog 3x, s`middags ben ik toen begonnen met thee/roosvicee waardoor weer 1 voeding eraf kon en s`avonds viel toen weer af waardoor ik vanzef op 1x uitkwam.
    Zolang jij kolft stimuleer jij je productie hierdoor zal het niet minder worden maar juist meer. Je bv wordt namelijk aangemaakt door vraag, des te meer gedronken of gekolfd wordt des te meer productie dat je krijgt.

Ik werk zelf niet dus hierdoor hoefde ik niet te kolven overdag dus daar kan ik je geen advies bij geven, maar in principe gaat het allemaal vanzelf er valt steeds een voeding af, bij mij tenminste.

En inderdaad het is ook nog eens goedkoop, het beste en ik vindt persoonlijk ook het gemakkelijkst je hebt het altijd bij je.
    En het contact vindt ik het mooiste je mist echt iets vindt ik als je geen bv geeft.

14. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Cindy: bedankt voor je reactie. Ik werk ook niet:Dhet is meer voor in de toekomst als mijn zoontje wat ouder is, mocht ik een keer (ik ben niet zo'n uitgaanstype) naar de film ofzo willen dan gaat hij bij mijn moeder slapen een nachtje en dan kan zij de afgekolfde melk in een flesje aan hem geven. Maar wel prettig idee dat de stimulatie gewoon lekker doorgaat als ik minder bv ga geven op een gegeven moment dat ik dan tussendoor lekker kan gaan kolven, fijn idee...en geruststellend idee;) Ik zit nu nog op zo'n 5 a 6 voedingen per dag:) en ik wil pas vanaf 6 maanden gaan beginnen met "andere"(bij)voeding...Gek eigenlijk, want in principe zou je dus zolang je wilt bv kunnen blijven geven zonder andere voeding erbij?

Nou nogmaals, je mag heel trots op jezelf zijn en denk maar zo...misschien over een jaar mag je weer bv geven:p;)

Ik ben alleenstaande moeder en een 2e zit er helaas voor mij nog even niet in, maar je weet nooit...

15. Alita

Alita Niet meer actief

Ja je stimulatie wordt wat jij ervan maakt zeg maar he dus als je minder bv gaat geven zonder erbij te gaan kolven wordt je productie wel minder, je zou dan kunnen kolven ipv de tijd dat je dan bv zou hebben gegeven.

Nou wij zijn begonnen met de fruithapjes met 5,5 maand en met 7 maanden met brood, en vlees hebben ze ook echt nodig op een gegeven moment. mr dit gaat allemaal vanzelf en het is ook wel weer fijn dat je dan minder bv gaat geven hoor, kijk in het begin nog niet maar naderhand gaat de bijvoeding je bv vervangen en ik vondt dit wel fijn zo kun je mooi geleidelijk gaan afbouwen.

En niks bedankt voor mijn reactie..deel graag mijn ervaring als ik daarmee iemand kan helpen.....

16. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    #16 Kelly1771, 29 sep 2009
    Laatst bewerkt: 29 sep 2009
    Sorry even een tiptussendoor als het mag oefen wel met het flesje geven(ik weet natuurlijk niet of je dat al deed/doet?)mijn Zoontje deed het eerst heel makkelijk dus ik dacht :mooi hij kan het,maar helaas soms snapte hij het niet of werd heel boos op dé fles. Je kan beter wel ong. 1x per dag/om dé dag blijven oefenen en het liefst met dé kleinstes speensorry wil niet betweterig overkomen
    Ik ben zelf ook alleenstaand
    Dus voor mij ook nog geen tweede .maar voorlopig heb ik genoeg aan mijn schatje:)en hoop nog heel lang bv te geven net zoals dé TS ;) (Nu een half jaar en 1 week )gaat dat snel!Succes met alles

17. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Cindy24 ik kan me heel goed voorstelleen dat je het mist!Het is inderdaad zoiets speciaals!Hoop dat je die speciale momenten ook op een andere manier ervaren mag zoals met knuffelen enz. Heel mooi dat je het zo lang hebt gegeven! :) Op naar dé volgende:p

18. Alita

Alita Niet meer actief

thanks!!!! ja nu even pauze he.......hihi

19. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Hehe ja das ook belangrijk :)

Deel Deze Pagina