Hoihoi, Mijn dochtertje is nu zo'n 6,5 maand en krijgt nog BV. Toen ik na 3 maanden moest gaan werken kreeg dronk ze steeds meer gekolfde melk per keer, op werkdagen. Ze zat toen op 4 x 240 cc. Ik kolfde dan ook 's avonds nog als ik thuis was. De laatste weken voor onze vakantie gaf ik na mijn werk de voeding zelf. Ze kreeg toen eerst 3 x 240 cc bij oma en ik gaf haar thuis nog 2 x BV. Het liefst wilde ze gewoon 240 cc wegdrinken in 1 keer, maar dat produceer ik bij lange na niet meer 's avonds, dus spreidde ik dat over 2 voedingen. 's Morgens kolf ik altijd rond de 270 cc en dronk ze mijn boesten bijna leeg, dus ik vermoed dat ze ook zo'n 240 dronk. Vorige maand heb ik 3 weken vakantie gehad. Ik mertke dat mijn productie 's avonds steeds minder werd wat resulteerde in huilbuien en 10x van borst wisselen voordat ze genoeg had. Ze kwam toen 5 keer per dag. Ik ben toen naar 6 voedingen gegaan, niet meer op verzoek dus, want anders kwam ik daar niet aan. Ik merkte toen dat ze 's morgens steeds minder ging drinken. Na een paar dagen dronk ze nog maar 1 borst leeg en dat houdt ze nu al 5 weken vol. Ze drinkt dan maar iets van 140 cc. Voor de vakantie dronk ze dus zo'n 240 cc BV in de ochtend. Na de vakantie had ik geen idee hoeveel ze dronk, omdat ze 6 voedingen kreeg. Dus een beetje op de gok de flesjes gaan vullen en nu blijkt dat ze nog maar rond de 650 c drinkt per dag. Soms zelfs minder. Met dat warme weer vond ik dat toch wel eng, want ze zweet erg veel. Iets anders dan BV wil ik echter niet geven. Ik heb het wel geprobeerd met water en diksap, maar dat wil ze echt niet. Krijgt ze nu wel genoeg binnen? Ze krijgt trouwens ook nog 's morgens een half potje fruit en 's avonds een half potje maaltijdhapje. Volgens het CB kon ik toe gaan werken naar een schema met 3 voedingen. Alleen mijn dochtertje drinkt dus geen 3x 200 cc melk, en ik heb dat trouwens ook niet ('s morgens dus wel, maar rest vd dag maar zo'n 120 cc per 4 uur). Nou wil ik ook niet afgaan op het advies van het CB, maar over een paar weekjes mag ik niet meer kolven onder werktijd, dus zal ik toch iets moeten bedenken. Stel dat ik mijn BV ga afbouwen, dan moet ze toch wel grotere hoeveelheden gaan drinken toch? Heeft iemand hier ervaring mee? Tis een beetje een warrig verhaal geworden, hopelijk is de clue duidelijk
Niet naar het CB luisteren, dat schema van 3x per dag is een KV schema en je geeft BV... Toen je productie achteruit liep ben je toen toevallig ongesteld geworden? En daarbij haalt ze misschien wel meer uit één borst, uit borst drinken en afkolven kan je echt niet met elkaar vergelijken Zolang ze voldoende plasluiers heeft en ze alert is zou ik me niet al te veel zorgen maken,