Hallo, Sinds een aantal weken bieden wij ons zoontje iedere dag/om de dag een flesje met wat gekolfde melk aan... Als hij net wakker wordt/ tussen de twee borsten in...Maar, tot nog toe is dit nog geen succes. Hij duwt het flesje steeds uit zijn mond met zijn tong, neemt nu en dan per ongeluk een slokje, maar gaat niet effectief zuigen. (Met een speentje is het 't zelfde verhaal, die weigert hij ook) We proberen al eerst op de pink te laten zuigen/ zuigreflex op te wekken door over de wang te strijken... Flesje geven door papa terwijl ik niet in de buurt ben... Maar meneer wil gewoon mama's borst. Hebben jullie nog ideeën om hem dit aan te leren? Het heeft nog geen haast, ik moet als hij 4 maanden is weer aan 't werk, maar tegen die tijd zou ik toch graag hebben dat hij mijn melk goed uit een flesje drinkt...
Heb je al verschillende typen flesjes en spenen gebruikt? Hier werkt alleen tomee tippee goed. Met andere flesjes gaat ze klokken en lucht inslikken.
Oh, en wat wij ook hebben gedaan toen ze in het begin niet snapte dat er uit dat plastic ding in d'r mond ook eten kwam, was een speen met iets groter gat gebruiken, zodat het er als het ware al wat uitdruppelde. Zodra ze dan doorhad dat er eten uit kwam (na 2x ofzo) gebruikten we de kleinere. Wel opletten dat hij zich niet verslikt dan natuurlijk.
Grappig, ik heb een paar weken geleden ongeveer hetzelfde gevraagd. Ik ben begonnen met de avent natural fles, maar wat we ook deden hij snapte er niets van. Na 1,5 week overgestapt naar de medela calma fles. Dit was de oplossing in die zin dat hij het ineens snapte. Bij deze fles moeten ze net als bij bv een vacuum zuigen en dan pas komt er melk. Zuigen ze harder dan komt er meer melk dan als ze rustiger zuigen. Zo heeft hij ongeveer 2 weken gedronken, maar we bleven zo rond de 100cc hangen. Toen na advies van weer een topic hier, toch weer terug de avent fles geprobeerd en sindsdien drinkt hij goed uit deze fles en heeft hij vandaag zelfs voor het eerst 200cc gedronken. Het heeft me veel tijd gekost, alles bij elkaar een dikke maand en veel proberen, maar uiteindelijk is het gelukt. Heel veel succes gewenst en mocht je de calma fles willen proberen en in Zuid Holland wonen mag je evt die van mij wel lenen. Ik had net een 2e fles gekocht die ik letterlijk 1 keer heb gebruikt. Stuur me in dat geval even een pb.
Doorgaan met proberen!! Anders krijg je net als mij dat ze met 9 maanden nog aan de borst liggen Hahaha, ik geniet ervan! Ik kreeg ook de mogelijkheid om op en neer te rijden vanuit mijn werk.
Bedankt voor de antwoorden! Wij hadden alleen Avent natural. Ik heb zowel de Tommee Tippee als de Medela maar besteld om te proberen... Hoop dat het werkt! En lief aangeboden williebb! Helaas woon ik in Groningen.
Mijn dochtertje wilde ook niet uit de fles drinken. Nog steeds niet heel goed van mij maar bij de opvang gaat het nu beter. Ik heb de Nuby-fles gebruikt voor vroeg geboren baby's. Die is zacht en daar kun je in knijpen zodat er iets uit de speen komt. Dit heeft een tijdje gewerkt. Daarna heb ik een tijdje de MAM fles gebruikt. Die heeft een platte speen en die pakte ze ook een tijdje vrij enthousiast. Nu weer terug naar de Nuby... het is hier een beetje afwisselen. Toen ze net naar de opvang ging dronk ze bijna niet en haalde ze het 's avonds weer in bij mij. Ik wilde in eerste instantie ook maar een half jaar bv geven maar dat heb ik nu maar iets opgerekt... Succes ermee en gewoon blijven proberen!
@Angel: Maar kon ze wel zo lang met weinig drinken? Ik weet niet hoeveel uur je werkt, maar ik 8 met sowieso een uur pauze... Desnoods zou ik ook live kunnen voeden denk ik, maar handig is anders.
Hier ook weken moeten oefenen en allerlei flesjes geprobeerd en een weekje voordat ze naar het kdv moest snapte ze het ineens en pakte ze ook de speen. Nu gebruik ik de brede fles van de Hema en dat gaat prima.
Nog bedankt voor de tips dames! Hij lijkt de Tommee Tippee nu te pakken! Gaat steeds beter, dus ik heb goede hoop dat hij straks bij de gastouder niet hoeft te verhongeren.
Hi Modra, Sorry voor de late reactie... Mijn dochtertje deed het echt ruim 8 uur op bijna niets... Ik bracht haar weg naar mijn ouders dan gaf ik haar daar nog een keer de borst (07.30) en dan werken. Ik heb wel in het begin in overleg met mijn werkgever een deel van mijn kolftijd gebruikt om een half uur eerder naar huis te gaan. Dan gaf ik haar meteen de borst als ik haar ophaalde (17.00) en dan naar huis en dan wilde ze ongeveer ieder uur totdat ze naar bed ging (20.00) drinken. En dan sliep ze gewoon de nacht door. Langzamerhand ging ze steeds iets beter drinken en toen ze fruit en groente kreeg deed mijn moeder dit flink aanlengen met mijn melk... Het is altijd goed gegaan en ze heeft er niets aan over gehouden