Oh ok, want het wordt alleen maar erger! Bleh, vind het erg ranzig. Hoe gaat het met jullie? Vinden jullie het nog moeilijk?
Vandaag gaat het redelijk moet ik zeggen....vanavond een verjaardag daar mag binnen niet gerookt worden dus zal ook wel redelijk makkelijk gaan hoop ik. Een lekker wijntje en knabbelen en kletsen kletsen kletsen haha
ik heb van me 12 tot mijn 19e. pakje sigaretten per dag. ik ben 1 een keer gestopt omdat ik aan kinderen wilde beginnen. ik wilde eerst stoppen met roken voor ik stopte met de pil. omdat ik erg graag kinderen wilde had ik er minder moeite mee. nadat ik bijna 1 jaar gestopt was met roken stopte ik met de pil. ik ben dus van de een op de andere dag gestopt zonder hulpmiddelen. wel zorgde ik dat ik een doosje sigaretten op zak had en dat maakte me een stuk rustiger. als je iets niet hebt dan snak je er nog meer naar en zo was het een geruststelling dat als ik echt wilde roken dan kon het ook. ik heb na die dag nooit meer gerookt. ooit eerder ben ik doormiddel van minderen gestopt maar uiteindelijk naar 6 maanden weer begonnen. wat ik veel deed was water drinken als ik snakte naar een sigaret. soms is het heel moeilijk bij tegenslagen etc (mk gehad met 11wk bijv.) en dat zijn momenten dat je erg sterk in je schoenen moet staan om nee te kunnen zeggen tegen een sigaret. wat ik ook nooit heb gedaan is de rookkantine (die is er nu niet meer) vermijden. gewoon doen wat ik altijd deed maar dan zonder sigaret. vriendlief is 2 dagen naar mijn gestopt op de zelfde manier en ook met succes. later volgede ook 2 zusjes en mijn vader en ook zij stopte in 1x. nu roken alleen mijn moeder en 2 andere zussen nog maar die willen ook niet stoppen. ja als je geen wilskracht hebt en je staat er niet 100% achter dan gaat het toch nooit lukken. succes meiden, het kan lukken en ik ben het bewijs naast vele andere die nu nee kunnen zeggen tegen een sigaret
Eeej getsie meid, probeer het bij die een te laten. Hoop dat het snel goed gemaakt wordt tussen jullie knuffel
Ik ben vlak voor ik zwanger werd van de mijn 1e, nu 3,5 jaar geleden, van de ene op de andere dag gestopt. Ja echt, ik stak een sigaret op en kwam tot de ontdekking dat het mijn 1 na laatste was...... Het was zaterdagavond en al 21 uur. Paniek dus, want hoe kwam ik nou zo snel aan sigaretten? Heel even overwoog ik om op de fiets te stappen naar de benzinepomp, zo'n 20 minuten verderop..... En oten dacht ik, waar ben ik nou mee bezig???? En ik wilde toch zwanger worden en zou dan toch stoppen. Dus heb ik die twee sigaretten opgerookt en dat was het. En tot voor kort niet eens in de verleiding gekomen. Maar nu pffffff....... Mijn man en ik gaan waarschijnlijk scheiden en man o man wat snak ik naar een borrel (geef nog bv dus al een tijd niet gehad) met een sigaret........ Succes allemaal!
bha meis, wat een rotsituatie zit je nu....hopelijk kom je erdoorheen zonder sig...... en zo niet, als het je helpt maar eenmaal weer een opsteken is vaak weer verslaafd.... Knuffel
Ik ben zelf bijna 2 jaar geleden van het ene op het andere moment gestopt.Had het de eerste 6 weken echt heel moeilijk.Ik rookte een pakje per dag maar meestal had ik een buil shag waar ik zo'n 3 á 4 dagen mee deed. Na verloop van tijd merkte ik dat ik veel beter in m'n vel zat, 's morgens niet meer benauwd op stond enzo.Het is erg moeilijk maar je hebt er naar verloop van tijd wel veel profijt van moet ik zeggen. Iedereen die gestopt is of gaat stoppen , Heel veel succes!
Hey meiden, Ruzie is bijgelegd,maar ik rook die paar uit het pakje weer op,en ga er dan weer voor!! Ik blijf volhouden!
IK WIL OOK STOPPEN!! ik had mij voorgenomen te stoppen zodra ik wist dat ik zwanger zou zijn..helaas het is nog steeds niet gelukt Wij roken niet meer in huis dus het aantal peukjes is wel flink gedaald van de 20a25 die ik per dag rookte zijn er nu 4 over en soms nog 1 extra. Elke ochtend denk ik weer NU STOP IK maar dan krijg ik mijn bakje koffie en dan MOET ik er 1 opsteken..het is zow moeilijk Ik ga dit stukje van het forum bij houden en hopen dat ik dan iets meer gestimuleerd word door het NIET te doen.. Alle andere stoppers..heel veel succes
Sorry, niet gemeen bedoelt hoor, maar als je zwangerschap (en dus dat kleine wondertje in je buik) je al niet genoeg stimuleerd, hoe moet een topic als deze dat dan doen??? Mensjes, ik ben sinds gister officieel een ooit-roker. Zaterdagavond om 23.50 m'n laatste gerookt Loe, hoe gaat het met je? Wordt het al makkelijker?
En ook mijn laatste is opgerookt. Gisteravond rond 18:00 uur was het gebeurd. Ik weet niet hoe het bij jullie is maar ik ben ontzettend boos :x Ik weet alleen niet waarom Heb geloof ik een soort rouwproces, echt waar. Ik was ook erg dol op mijn verslaving maar met mijn leeftijd en kinderwens wil ik zeker weten dat ik er echt alles aan heb gedaan. Oh ja, ik heb ook moeite met stilzitten. Herkenbaar? Ik moet me nog een beetje inlezen hier maar iedereen die is gestopt: WE GAAN HET REDDEN!!!!!!!!!
ben nu 9 dagen gestopt en het gaat me makkelijk af, dus nu hopen dat ik het lange termijn vol hou. suucces allemaal
ik ben inmiddels 10 jaar gestopt van het ene op het andere moment was ik het helemaal zat. en ik heb er gek genoeg nooit geen moeite mee gehad, vind het nu zelfs vies Ik wil jullie allemaal heel veel succes en sterkte wensen en een rookvrij huis is heeeeeerlijk
Vandaag een week gestopt, en het gaat best goed eigenlijk. wel af en toe een moeilijk moment maar even een kaugommetje of iets en het gaat weer. Ben zo trots op mezelf!!
En hoe gaat het hier? Kan iedereen nog een beetje van de stinkstokjes afblijven? Hier gaat het nog steeds goed. Ben nu 2 weken gestopt. Ben nog wel heel ranzig aan het hoesten steeds. Zo nu en dan slaat mijn stem over van een ronddwarrelend slijmpje. Hebben jullie dit ook?
Ik heb, samen met vriendlief vanochtend mijn laatste sigaret gerookt! Voor mezelf probeerde ik te stoppen, maar dat lukte keer op keer maar niet. Nu heb ik een heeeeeeel pril wondertje in mijn buik en weet zeker dat ik het nu wel vol ga houden, maar oei, wat is het moeilijk. Ik.WIL.NIET.MEER.ROKEN!
extra goede reden voor je om nu echt te stoppen omdat je astma hebt. ik ben gestopt toen ik wost dat ik zwanger was. Beste keuze ever! ik rook nog steeds niet en heb er ook geen behoefte meer aan.
Ik ben gestopt van 1 t/m9 jan,kreeg ruzie met vriendlief! ben vanaf toen weer aan het roken,krijg het nu wéééér benauwd!! Morgen stop ik er weer mee,maar wat heb ik jullie steun nodig!! By the way,met vriendlief is alles weer goed hoor!