Gestopt

Discussie in 'De lounge' gestart door Loe, 5 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Je sigaretten de deur uit, meteen! En jezelf overtuigen dat je het kan. Je moet zelf de stap zetten. Gelukkig is het goedgekomen met je vriendje en ook heel goed dat je toch wil stoppen met roken. Kom op meid, je kan het!!!

2. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik ben vanzelf gestopt eigenlijk...Vorige week hadden we nog een begrafenis en heb toen nog gerookt, maar daarna niet meer. Heb er ook geen trek meer in en werd ook constant duizelig en misselijk de laatste tijd. Ik heb vanaf mn 15e gerookt en een periode ook echt super veel, maar nu wordt het steeds minder en ik werd ook meer een gezelligheidsroker...
    Zelfs op mn werk heb ik er nu geen moeite mee.
    Was niet van plan om te stoppen maar doordat ik ziek ben geweest ook en veel last van mn keel had kwam het eigenlijk zo. Ben benieuwd hoe lang ik het vol houd

Dat hoesten en die slijm heb ik ook gehad toen ik zwanger was. Echt smerig, s ochtends al dat slijm brrrr.

3. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon

Ik heb net om 17:00 de laatste gerookt!:D

We gaan er weer tegenaan!!;)

4. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    weer de fout ingegaan,ik krijg woedeaanvallen als ik stop!:(

Aub iemand tips..?

En ik moet ook 50 kilo op zijn minst kwijt.wat kan je beter doen eerst stoppen of eerst afvallen..??

HELP!!

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Claudia, de eerste keer dat ik stopte (een half jaar vòòr mijn zwangerschap van Milan), heb ik ontzettend veel hulp gehad van het boek van Allen Carr. Mijn visie op stoppen met roken veranderde totaal door dit boek. Zo te lezen heb jij dat ook nodig. Je wìlt wel stoppen, maar kan nog geen manier vinden hoe...

Juist doordat ik het boek van Carr heb gelezen, lijkt het me deze keer heel gemakkelijk af te gaan. De vorige keer eigenlijk ook, maar toen maakte ik de stomme fout om te denken dat ik wel een gelegenheidsrookster kon zijn en af en toe op een feestje en/of verjaardag best een peukie op kon steken. NIET DUS!!!!! Dus deze keer ben ik echt gestopt, ik raak NOOIT meer een sigaret aan..

Inmiddels dus een week gestopt en heb eigenlijk geen moeite. Ik wil het ook zò graag, zou me eigen zo'n ongelooflijke nitwit vinden als ik nu alsnog een peukie op zou steken..Juist omdat ik weet hoe ontzettend ik baalde van het roken..

Over eerst afvallen of eerst stoppen me roken.....Ook ik moet sowieso 10 kilo (liefst 13) afvallen. Ik had me van de zomer bedacht om dan eerst maar af te gaan vallen en daarna te stoppen. Nou, niet gelukt dus:x Nu doe ik het allebei tegelijk. Door te stoppen wil ik dus gezonder worden. Maar gezonder wordt je ook door je eetpatroon aan te passen en meer te bewegen. En dat doe ik nu dus ook..Ik eet veel meer fruit dan een week geleden, snoep niet meer en doe nu bijna alles lopend wat ik eerst met de auto deed (supermarkt zit hier zo'n 300 meter verderop en nòg presteerde ik het om met de auto te gaan:))..Ik hoop dat door mijn levenstijlaanpassingen ook die overtollige kilo's er af gaan en ik me nog lekkerder in mijn vel ga voelen dan dat ik me zou voelen door alleen te stoppen met roken..

6. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ik ben nu vanaf 13 juni gestopt:) had last van evenwichtsstoornis en was erg duizelig, en echt geen trek in niets niet, dus ook geen sigaret! was niet van plan om te stoppen, maar waarom weer 1 opsteken als je een aantal dagen niet gerookt hebt? zonde toch

een tip: kauwgom als je het moeilijk hebt.

De voordelen als je bent gestopt:
    Je stinkt niet meer (echt wat een stank die rook)
    het scheelt je tijd
    je huis stinkt niet meer
    je hoeft niet zovaak opnieuw te sauzen/behangen
    geen geld meer uitgeven aan rokerij

wie vult hem aan?

7. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Ik zou eerst stoppen met roken, omdat je aankomt als je gestopt bent. ligt ook aan jezelf natuurlijk maar ik had de neiging van alles in mn mond te stoppen als ik zin in een sigaret had. denk dat je wel heel sterk in je schoenen moet staan dat niet te doen.

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    -Geen stress meer als je pakkie bijna leeg is en het loopt tegen sluitingstijd.
    -Nooit meer de wanhopigheid voelen als de enige aansteker die je in je tas hebt zitten, leeg is.
    -De deur uit gaan, zonder 3 dubbel te hoeven checken of je je rookwerk wel mee hebt.
    -Wij rookten onder de afzuigkap. Zodoende lag er altijd en eeuwig shag op het aanrecht, gèk werd ik ervan. Nu is dat gewoon over:D
    -Ik heb ein-de-lijk tijd om een appeltje te schillen in mijn pauze. Voorheen kon dat ècht niet, moest minstens 2 peuken roken, 2 broodjes eten en een kop cup-a-soup naar binnen werken in een half uur. Echt niet dat daar ook nog een appeltje bij kon..

9. Boefjes

Boefjes Lid

9 jan 2010
    64
    0
    0
    huis mama en af en toe in de horeca
    Friesland
    ik heb de afgelopen dagen met 2 peukjes per dag gedaan..gister er helemaal vanaf geweest..
    Vandaag toch wer gerookt..oorzaak:
    Mijn vader heeft kanker en is vandaag niet fit
    Mijn moeder ligt met een zware hernia op bed
    Mijn kindjes waren heerlijk vervelend..

Nu net met een bakje koffie heb ik er toch weer 1 opgestoken..tijden het peukje ben ik naar dit verhaal gegaan..heb het gelijk weer uitgedrukt..

Word gek van mezelf..zo rook ik een dag niet en opeens een dip en verdorie toch weer zoon (vies) ding...en nee lekker is het niet meer dus dit was de laatste..

Nog even voor de mensen die het rokers kwalijk nemen..kijk ook even naar hun situatie..
    Bij mijn oudste dochter heb ik gerookt omdat ik niet kon stoppen wegens omstandigdheden..waar ik mij even niet over uitlaat..

Dus kijk eerst wat er aan de hand is voordat je boos word op iemand..

Morgen voor mij weer poging..3 geloof ik

Succes meiden..

10. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Oei meiden wat is het moeilijk om eraf te blijven he? Ik ben nu 6 dagen gestopt en heb soms het gevoel dat ik het liefst met mijn kop door de muur zou willen rammen.

En ja ... ook hier woede-aanvallen. Het enige wat bij mij helpt is zoveel mogelijk alleen zijn en iets fysieks gaan doen als ik gek wordt. Poetsen in huis, boodschappen, stuk lopen ... alles om mezelf maar af te leiden.
    En snoepen mag ik van mezelf nu nog wel even. Ben al verschrikkelijk trots dat ik niet meer rook.

11. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    En nog iets ... doe die krengen het huis uit meiden. Voor mij werkt het echt niet als ik ze binnen handbereik heb. Dan ga ik ze opsteken ook en is alle moeite voor niks geweest. Als ze er simpel niet zijn wordt ik wel gek maar ik rook niet ;)

12. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Lieve meiden,

Wat een ogelooflijk lieve reactie's!!
    Ik ben eerder 1.5 jaar gestopt geweest!
    Ik zwoor toen nooit meer te roken! ging met een vriend om,en rookte toen gezellig een sigaretje mee..Nou zat er gelijk aan vast..
    Nu was ik 1 januari gestopt,tot 9 jan..Kreeg ik ruzie met mijn vriend en ja hoor daar ging ik weer!:(

Nu ga ik er morgen Wéér tegenaan,want de aanhouder wint..En dan ga ik maar eerst stoppen en dan lijnen..
    Ik moet er 50 kilo afhebben en gestopt zijn met roken,wil ik pas voor een 2e kindje gaan,omdat ik nu echt last heb van mijn gewicht! ik weeg 126 en ben maar 1.76cm lang!:(:(

Wat een Dilemma dit zeg!

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Lieve boefjes, mijn reactie was niet boos bedoeld (vandaar ook dat ik het er al bij zette, dat het niet gemeen bedoeld was). Maar ik kan me niet voorstellen dat een topic met allemaal voor jou vreemde mensen, je meer moet gaan motiveren om te stoppen, terwijl de grootste motivatie in je buik zit! Verder moet iedere zwangere roker, niet roker of stopper het voor zichzelf weten hoor. Alleen in mìjn beleving gaan roken en zwanger zijn niet samen, vandaar dat ik het niet kon laten om er ìets van te zeggen. Maar nogmaals, niet boos bedoelt. Lees het in een andere context, voel je niet meteen aangevallen en dan zie je dat ik helemaal niet zo negatief overkwam;)

14. Boefjes

Boefjes Lid

9 jan 2010
    64
    0
    0
    huis mama en af en toe in de horeca
    Friesland
    @Loetje Het is geen aanval naar jou maar naar iedereen.
    Ik kan het ook niet aanzien dat ik een dikbuikje met een peuk zie ookal heb ik het zelf wel gedaan waar ik spijt van heb omdat het wel nadelen met de zwangerschap had..

En wat betreft deze topic het stimullert mij wel ook al ken ik niemand..ik heb net wel mijn peukje uitgedrukt..
    En gister heb ik ook gelezen waardoor ik geen zin in een peuk had door de positieve verhalen en dan denk ik ''ik kan het ook'' dus tja..

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Nou, dan vooral mee blijven lezen en niet onbelangrijk......mee blijven stoppen:). Kom op hoor, je wilt het graag, dan moet het toch ook lukken? Je hebt je peuk uitgedrukt, nu gewoon geen nieuwe meer opsteken. Mss helpt het dat je elke keer als je de neiging krijgt een glas water achterovergooit en even lekker gek gaat doen op een goed nummer op de radio? Klinkt raar, maar van gek doen kun je vrolijk worden en vergeet je mss je negatieve gevoelens van het niet "mogen" roken...

16. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Kom op meiden volhouden (... zei Desmo die zelf werkelijk snakt naar een siga .....) Maar ik doe het niet, ik verrek het gewoon! Die klotedingen zijn mijn vriendjes niet maar mijn vijanden die een smerig spelletje met me proberen te spelen. En ik trap er lekker niet in :p
    Ik ga boven poetsen en de radio keihard zetten. En ik ben een niet-roker!! Net als jullie :D:D

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wat denk je van: gezonder

duh :p

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hey, het topic werd gelinkt in een ander topic. Ben benieuwd hoe het met de stoppers gaat? En Loe, ben je ook nog gestopt??

19. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Oh vandaar, ik was het topic al kwijt.

Ik ben nog steeds gestopt en snap er zelf niks van dat ik het al zo lang volhou :D Heb in de eerste twee weken 3x gesmokkeld maar verder niet.
    Ik ben nu 3 weken gestopt, en jullie?

20. Revit

Revit Niet meer actief

Ik ben vandaag een maand gestopt!
    Moet zeggen dat ik er totaal geen moeite mee heb, al heb ik soms wel zin in een sigaret. Ergens anders aan denken en heb nergens geen last meer van, gelukkig!

Succes meiden!

Deel Deze Pagina