Korte cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Marieke21, 21 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Hoi hoi

Lange tijd weggeweest van dit forum, maar heb wel altijd braaf jullie verhalen gelezen hoor! :)

Ik ben vorig jaar dec. gestopt met de pil. Nu dus een jaar bezig met zwanger worden, al voor ronde 18... Ik heb een cyclus van gemiddeld 20 dagen... Hebben jullie ervaringen met een korte cyclus?
    Vorige maand begonnen met temperaturen. Maar mijn temp. blijft rond de 36.4 (schommelend tussen 36.2 en 36.6). Heb ik nou wel een eisprong gehad? Of komt het wel voor dat je niet elke maand een eispong hebt?

Groetjes!

2. Niet meer actief

kun je je templijstje eens laten zien?

3. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Ik heb hem niet online.
    Maar ik typ hem even over:

28 nov. 36.4
    29 nov. 36.5
    30 nov. 36.2
    1 dec. 36.4
    2 dec. 36.6
    3 dec. 36.5
    4 dec. 36.4
    5 dec. 36.4
    6 dec. 36.4
    7 dec. 36.3
    8 dec. 36.8 (maar nadat ik uit bed was gevlogen omdatde telefoon ging)
    9 dec. 36.4
    10 dec. 36.6
    11 dec. 36.3
    12 dec. 36.5
    13 dec. 36.3
    14 dec. 36.6
    15 dec. 36.5
    16 dec. 36.4 (eerste dag menstruatie)

4. Niet meer actief

ik denk 7 dec eisprong....je temp gaat wel omhoog wanneer je je bed uit bent, maar niet zoveel, dus misschien 7 dec ei gehad.
    Heb je misschien op een dag steken n je onderbuik (lins of rechts) gehad of meer slijm?

ps; het lijkt mij voor jou heel goed te doen om ovulatietesten te gebruiken! Zijn erg goedkoop hier op de site! suc6!

5. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    11 en 12 dec. meer slijm dan anders
    Maar ik dacht dat je temp. ten minste 3 dagen hoog moet blijven om duidelijk te stellen dat je een eisprong had?

6. Niet meer actief

moeilijk hoor bij zo'n korte cyclus..als ik jou was zou ik sowieso een maand ovulatietesten gebruiken en tempen, dan kun je zien bij welke temp je je eisprong hebt...tevens goed bijhouden; slijm en steken.

7. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Dank je wel!
    Ik benniet zo trouw in het noteren van de slijnhuishouding... :oops: Maar dat zal ik nu zeker doen en de steken is ook wel een goed idee, daar had ik nog niet aan gedacht.

Ik heb wel eens stekengehad een paar maanden geleden, of eigenlijk meer krampen, dat ik niet eens meer rechtop kon zitten, dat was vlak voor ik ongesteld moest worden, dat was geen pretje...

8. Niet meer actief

hmmm maja steken kun je zo ook wel hebben he ;)
    Als ik jou was zou ik in fertilityfriend.com je temp bijhouden en ovutesten gaan doen, dan kom je er wel uit meid!

suc6!

9. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Na je eisprong moet je temp minimaal 3 dagen hoger zijn als voor je eitje... maar als je het in FF invult dan krijg je van FF vanzelf wel of geen eisprong...... gewoon even zien... ik kan zo op het oog niet echt een stijging zien.....

10. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Het FF geeft wel een eisprong aan. Maar hoe weet die dat nou? Kan een computerprogramma dat allemaal? Komt daar dan geen dokter aan te pas die in je lichaam kijkt?

11. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Als FF een eisprong aangeeft dan doet ie dat niet zomaar.... denk dat het programma dat berekent... kijkt naar de gemiddelde temperatuur en als je drie dagen of langer boven die gemiddelde temperatuur uitkomt dan heb je een eisprong gehad..... maar anders moet je je kaartje eens bij het temperatuurtopic plaatsen.. daar zijn meiden die er vaker mee bezig zijn..... kunnen je vast helpen....

12. Niet meer actief

wat geeft FF aan?>

13. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Die geeft gelukkig wel een eisprong aan, op 2 december van de vorige keer en vandaag voor deze keer, dus echt mega snel na mijn laatste ongi-dag... We zijn gister dus maar weer begonnen :)

14. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Oké... Ik ben me eens een beetje gaan verdiepen in FF en de engelse woorden vertaald enz. enz.
    FF geeft GEEN eisprong aan. Alleen mijn verwachte eisprong. Maar OVULATION DAY is NOT DETECTED.... Al 2 manden niet.
    Heb ik nou echt geen eisprong? Kan ik ooit wel zwanger worden? Ik schiet een beetje in de stress zo en wordt erg onzeker en verdrietig. 'k Heb met mijn man afgesproken dat we in februari naar de huisarts gaan met de temp.kaartjes...

15. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Die onzekerheid is zeker niet fijn. Als het je zo verdrietig maakt zou ik gewoon nu naar de HA gaan. Gewoon aangeven dat je hier onzeker van wordt en dat je geholpen wil worden. Dan moeten ze je echt helpen hoor. Gewoon doen en niet nog een maand jezelf kwellen!
    Sterkte meid!

Deel Deze Pagina